//
کدخبر: ۳۹۳۲۹۹ //

ته چین رستورانی چلو گوشت رو این طوری درست کن / بیا فوت و فن هاش رو بهت یاد بدم!

نکات پخت ته چین مرغ خیلی زیاد است ولی ما سعی کرده این مهم ترین نکات ته چین را برای شما جمع آوی کنیم.

ته چین رستورانی چلو گوشت رو این طوری درست کن / بیا فوت و فن هاش رو بهت یاد بدم!
به گزارش فرتاک نیوز،

ته چین یکی از محبوب‌ترین غذاهای چینی است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

در زیر به برخی از نکات خوشمزه شدن ته چین اشاره شده است:استفاده از تخم‌مرغ فریت شده: تخم‌مرغ فریت شده به ته چین باعث می‌شود که طعم آن شیرین‌تر شود و بیشتر از آن مزه بگیرید. همچنین، با اضافه کردن تخم‌مرغ فریت شده به ته چین، غذا برای شما اشتهای بیشتری به دنبال دارد.

استفاده از گوشت مرغ تازه: گوشت مرغ تازه به ته چین باعث می‌شود که طعم آن غنی‌تر شود و بیشتر از آن مزه بگیرید. همچنین، با اضافه کردن گوشت به ته چین، غذا برای شما اشتهای بیشتری به دنبال دارد.استفاده از سس‌های خاص: سس‌های خاص به ته چین طعم و مزه دلخواه شما را می‌دهند. شما می‌توانید از سس‌های سویا، شیرین، تند و چندین سس دیگر برای اضافه کردن مزه به ته چین استفاده کنید.

استفاده از سبزیجات تازه: با اضافه کردن سبزیجات تازه به ته چین، غذا را خوشمزه‌تر و سالم‌تر می‌کنید. سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای، هویج، کلم بروکلی و پیاز سبز، به ته چین طعم و مزه خاصی می‌دهند.استفاده از نمک و فلفل: با استفاده از نمک و فلفل به ته چین، طعم و مزه بیشتری بدهید.

فوت و فن ته چین در فر

بهتر است برای تهیه ته چین داخل فر، از ظروف غیر چسبنده استفاده کنید. پس از ریختن ته چین درون ظرف، می توانید روی آن فویل آلومینیومی قرار داده و با سوراخ های کوچکی که روی آن ایجاد کنید، اجازه دهید برای حدود یک تا یک و نیم ساعت در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد پخته شود. در صورتی که می‌خواهید ته چین شما طلایی شود، پس از پخت، فویل را از روی ظرف بردارید و به مدت چند دقیقه در دمای بالاتر (مثلا ۲۰۰ درجه) درون فر بگذارید. بهتر است پیش از استفاده از فویل آلومینیومی، از آن مطمئن شوید که محصولی که استفاده می‌کنید برای تماس با غذا مناسب و بهداشتی است. همچنین، پس از پخت ته چین، فر را خاموش کنید و به مدت کافی قبل از برداشتن ته چین، به آن اجازه دهید تا خنک شود.

۲۰ فوت و فن ته چین

برای پخت ته چین عالی، اولین نکته این است که باید از برنج ایرانی استفاده کنید. همچنین، برای پخت مرغ ها، بهتر است از ادویه کم و با آب کمی آبپز کنید تا ارزش غذایی حفظ شود و هم خوشمزه تر شود. پس از آبپز کردن، مرغ ها را ریش ریش کنید و به مایه بیافزایید. برای ماست، بهتر است از ماست چکیده و ترش استفاده کنید و دقت داشته باشید که ماست را زیاد نزنید تا آب نیاندازد. همچنین، برای تهیه شیرینی، می توانید از پودر قند به جای شکر استفاده کنید. برای آماده کردن زرشک، آن را با شکر تفت دهید. در نهایت، بهتر است برای برشته شدن ته چین، قطر آن را بین ۵ تا ۷ سانتیمتر در نظر بگیرید. با این کار، ته چین هم برشته شده و هم مغر پخته می شود.

برای افزایش عطر و طعم ته چین، می توانید از کره و روغن حیوانی استفاده کنید. اما ادویه کاربردی ترین ماده در این غذا زعفران است و هر چه بیشتر آن را به آن اضافه کنید، طعم و عطر ته چین شما بی نظیرتر خواهد شد. بهتر است از فر برای پختن ته چین استفاده کنید تا میزان روغن مصرفی کاهش یابد. همچنین، حتماً بر روی قابلمه و قالبی که استفاده می کنید، فویل آلومینیومی قرار دهید تا طعم و عطر زعفران و زرشک بهتر به خورد برسد. همچنین، بهتر است از ظروف نچسب و تفلونی برای تهیه ته چین استفاده کنید و زعفران را به خوبی دم کنید و مطمئن شوید که زعفران با کیفیت است.

برای جلوگیری از وا شدن ته چین، لایه میانی آن (مرغ و زرشک) نباید ضخیم باشد. می‌توانید با استفاده از سالادها و سبزیجات مختلف، یک غذای کامل و مقوی را به همراه ته چین سرو کنید. در صورت استفاده از قابلمه، بهتر است قابلمه‌ای با ارتفاع کمتر را انتخاب کنید تا ته چین به خوبی بپزد. برای پختن ته چین در قابلمه، زمان لازم بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است. همچنین، برای تزیین روی ته چین می‌توانید از خلال پسته، خلال بادام و زرشک استفاده کنید. برای به دست آوردن طعم و عطر خاصی در ته چین، می‌توانید چند قطره گلاب به مایه آن اضافه کنید.

برنج مناسب برای ته چین

شما می‌توانید از هر نوع برنجی که در دسترس دارید برای ته چین استفاده کنید. اگر از برنج ایرانی و محلی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را زیاد پخته نکنید و به شکلی زنده تر آبکش کنید تا در حین پخت با دیگر مواد شفته نشود. اما برای برنج دانه بلند و هندی، بهتر است آن را بیشتر پخته و نیم پز کنید.

ادویه مناسب

ترکیبی از ۱۰ قاشق فلفل سیاه، ۱ قاشق زیره سبز و ۲ قاشق زیره سیاه را با هم مخلوط کنید. سپس گوشت یا مرغ را با این مخلوط ادویه مزه دار نموده و به شکل لایه لایه در بین برنج بریزید تا عطر خوبی به ته چین شما بدهد.

فوت و فن تخم مرغ ته چین

شاید سوالی برای شما پیش بیاید که چرا ته چین شما بوی خاصی دارد؟ پاسخ این سوال به نحوه استفاده شما از تخم مرغ برمی‌گردد. استفاده از سفیده تخم مرغ در ته چین، می‌تواند باعث بوی نامطبوع آن شود. برای تهیه ته چین بهتر است فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید. همچنین، استفاده از کمی زیره به عنوان یک ادویه مفید، می‌تواند به رفع بوی نامطبوع ته چین کمک کند.

نکات طلایی پخت ته چین

یکی از مهمترین نکات در پخت ته چین، این است که باید برنج نیم پز شده خنک شود و با مایه‌ی ماست و تخم مرغ مخلوط کنید. همچنین بهتر است از روغن مایع برای پخت ته چین استفاده کنید و آن را در فر بپزید تا فرم و طعم بهتری بگیرد. می‌توانید با اضافه کردن ادویه‌های مختلف به گوشت، ته چین خود را مزه‌دار تر کنید. همچنین توصیه می‌شود برای پخت ته چین از ماهیتابه استفاده کنید، زیرا در مقایسه با قابلمه، قطر کمتری دارد و ته چین به راحتی از آن خارج می‌شود.

فوت و فن زرشک در ته چین

برای آماده کردن زرشک، ابتدا مقداری روغن درون تابه ریخته و آن را گرم کنید. سپس زرشک را به روغن اضافه کرده و مقدار کمی تفت بدهید. در پایان شکر را بیافزایید و کمی با زرشک مخلوط کنید. حتماً به این نکته توجه کنید که زرشک و مرغ باید با دیواره قابلمه ته چین فاصله داشته باشند تا به سرعت نسوزند.

فوت و فن بوی بد ته چین

برای حذف بوی بد ته چین می‌توانید به روش‌های زیر مراجعه کنید:

اگر از مرغ در ته چین استفاده می‌کنید، می‌توانید مرغ را قبل از پختن حدود یک ساعت در سس یا آبلیمو بخوابانید و به آن مقداری سیر رنده‌شده اضافه کنید. همچنین می‌توانید به جای این روش، تکه‌های مرغ را در مخلوطی از آبلیمو، سرکه و زردچوبه به مدت نیم ساعت بخوابانید.

استفاده از زیره به رفع بوی بد ته چین کمک می‌کند. می‌توانید قبل از پختن ته چین مقداری زیره به آن اضافه کنید.

استفاده از گیاهان دارویی مانند ریحان، اویشن و مرزه نیز می‌تواند به رفع بوی بد ته چین کمک کند. این گیاهان را می‌توانید در هنگام پختن ته چین به آن اضافه کنید.

نکات ماست در ته چین

مقدار مناسب ماست که باید به ته چین اضافه شود، به تعداد و مقدار مواد دیگر بستگی دارد. برای مثال، اگر ۲۷۵ گرم برنج، ۱ سینه مرغ و ۱ عدد تخم مرغ را در ته چین استفاده می‌کنید، حدود ۵ قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. اما برای مقادیر متفاوتی از مواد، میزان ماست نیز متفاوت خواهد بود. بهتر است به صورت تجربی تعیین کنید که میزان ماست مناسب برای ته چین شما چقدر است.

زمان برگرداندن ته چین

برگرداندن ته چین یکی از مهمترین بخش‌های آماده کردن این غذاست و می‌تواند تمام زحمات شما را به باد بدهد. بعد از پخت ته چین، دسته‌های قابلمه را گرفته و به آرامی در جهت افقی تکان دهید. با این کار، ته چین از ته قابلمه جدا شده و آماده برگرداندن می‌شود. اگر احساس کردید ته چین به کف قابلمه چسبیده است، می‌توانید روش دیگری را امتحان کنید. درب قابلمه را بردارید و کف قابلمه را به مدت چند ثانیه درون آب سرد بگذارید، سپس ته چین را برگردانده و تزئین کنید.

علت خشکی ته چین

با استفاده از چند نکته می‌توانید از خشک شدن ته چین در آشپزی جلوگیری کنید. یکی از این نکات اضافه کردن مقداری روغن مایع به مایه ته چین است. برای این کار، مقداری ماست و تخم مرغ را با چند قاشق روغن مایع مخلوط کنید تا ته چین شما نرم و لذیذ باشد. همچنین می‌توانید در هنگام آماده سازی ته چین، از حرارت کمتری استفاده کنید تا از سوختن آن جلوگیری کنید و همچنین از روش‌های برگرداندن ته چین که در پیشینه به آن اشاره شد، استفاده کنید.

زمان اماده شدن ته چین

با تهیه ته چین با شعله ملایم و دم کنی، زمانی حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای مغزپختن آن نیاز است تا به طور کامل حاضر شود. پس از گذشت ۴۵ دقیقه، می توانید ته چین را بررسی کرده و با چک کردن ته دیگ، متوجه آماده شدن آن شوید.

علت وا رفتن ته چین

یکی از مشکلات اساسی در هنگام پختن ته چین، وا رفتن و پاشیده شدن آن است. این مشکل دلایل متعددی دارد؛ مثلاً مقدار تخم مرغ به مقدار مواد ته چین زیاد باشد، یا اگر تایم پخت ته چین کم باشد یا مواد به طور کامل با هم ترکیب نشوند، ته چین شما از هم می‌پاشد. بعد از ریختن مواد ته چین در قابلمه یا تابه، فشردگی مناسبی ایجاد کنید تا مواد ته چین به خوبی منسجم شوند و وا نریزند.

نکات پخت ته چین حرفه ای

بهتر است برای تهیه ته چین از ظروف تفلونی یا غیر چسبنده استفاده کنید.

حتماً زعفران را به خوبی دم کنید و از زعفران با کیفیت استفاده کنید.

برای جلوگیری از وا رفتن ته چین، لایه میانی آن (مرغ و زرشک) نباید ضخیم باشد.

می توانید همراه ته چین از سالاد ها و سبزی های مختلف استفاده کنید تا غذای کاملی داشته باشید.

اگر از قابلمه برای تهیه ته چین استفاده می کنید، بهتر است یک قابلمه با ارتفاع کم انتخاب کنید تا ته چین به خوبی برشته شود.

برای پخت ته چین در قابلمه، به مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز است.

می توانید برای تزیین ته چین از خلال پسته، بادام و زرشک استفاده کنید.

برای بدست آوردن عطر و طعم خاصی در ته چین، می توانید چند قطره گلاب به مایه آن اضافه کنید.

در صورت استفاده از فر برای پخت ته چین، بهتر است از یک قابلمه یا تابه با دیواره‌های کم ارتفاع استفاده کنید تا ته چین بهتر برشته شود.

در صورت استفاده از ظروف پیرکس، قبل از استفاده آنها را کاملا چرب کنید تا ته چین به راحتی جدا شود.

برای تفت دادن زرشک، از حرارت ملایم استفاده کنید تا زرشک نسوزد. در صورت تمایل، می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید.

اگر قصد دارید ته چین را برای مجلسی درست کنید، مقدار زعفران نباید کم باشد.

در صورتی که ته چین را در قابلمه نچسب روی گاز درست می‌کنید، حتما حرارت را ملایم و پخت را طولانی مدت بگذارید.

برای درست کردن ته چین قالبی یا تک نفره، قبل از افزودن مواد به قالب، کف و جداره‌های آن را با کره یا روغن کاملا بپوشانید. سپس مواد را درون قالب فشرده کنید و

روی آن را با فویل بپوشانید. قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت زمانی که به سایز قالب‌ها بستگی دارد، پخت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان