//
کدخبر: ۳۹۳۲۹۶ //

جدیدترین پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور برای روز طبیعت

با وجود این که در روز ۱۳ فروردین موسوم به «روز طبیعت» آسمان اغلب مناطق کشور، صاف همراه با جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، اما در برخی مناطق شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود. همچنین در روز طبیعت در بعضی نقاط کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

جدیدترین پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور برای روز طبیعت
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، روز یکشنبه ۱۳ فروردین عموماً

انتظار می‌رود که در روز ۱۳ فروردین در استان‌های خراسان رضوی و ارتفاعات مازندران بارش خفیف و پراکنده در ساعات بعداز ظهر رخ دهد. 

وزش باد شدید در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور شامل تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان، قزوین، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ خواهد داد و در نقاط مستعد این استان‌ها شاهد خیزش گرد و خاک و کاهش دید خواهیم بود. 

علاوه بر این، در روز ۱۳ فروردین در برخی مناطق خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش باران و برف، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. در عین حال برای برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز نیز در بعضی ساعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برای فردا در نیمه شرقی و جنوب کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، اما از ظهر روز ۱۳ فروردین در سایر مناطق روند تدریجی افزایش دما شروع می‌شود.

گفتنی است، روز یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود. فردا در سواحل خلیج فارس نیز به‌ویژه در نیمه شرقی و همچنین در تنگه هرمز و دریای عمان شاهد افزایش ارتفاع امواج خواهیم بود. 

هوای کشور صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است، اما برای برخی مناطق محدود بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان