//
کدخبر: ۳۹۰۸۱۷ //

آموزش مرحله به مرحله سبز کردن سبزه در پوست تخم مرغ

سبز کردن سبزه در پوست تخم مرغ یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای درست کردن سبزه فانتزی عید است.

 آموزش مرحله به مرحله سبز کردن سبزه در پوست تخم مرغ

سبز کردن سبزه در پوست تخم مرغ یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای درست کردن سبزه فانتزی عید است. نحوه کاشت سبزه عید در پوسته تخم مرغ بسیار ساده است، اما رعایت برخی فوت و فن‌ها به شما کمک می‌کند تا سبزه شما زیباتر و پرپشت‌تر شود و جلوه زیباتری پیدا کند.

 

آموزش سبز کردن سبزه داخل پوست تخم مرغ

 ایده سبز کردن سبزه عید برای کودکان نیز بسیار جذاب است، از همین رو پیشنهاد می‌شود برای این کار حتماً از کودکان هم کمک بگیرید. در این مقاله می‌توانید با سبز کردن سبزه داخل پوست تخم مرغ آشنا شوید. در انتهای به سوالات متداول در مورد کاشت سبزه درون تخم مرغ پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

آموزش سبز کردن سبزه داخل پوست تخم مرغ با خاک

درست کردن سبزه یکی از شیرین‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که اکثر ما با نزدیک شدن به عید نوروز انجام می‌دهیم. به کار بردن یک ایده جدید و خلاقانه به شما کمک می‌کند تا سفره هفت سین خودتان را زیباتر و شکیل‌تر از همیشه بچینید و با ایده‌های جذاب اعضای خانواده و مهمان‌هایتان را سورپرایز کنید.

اگر در خانه فرزند کوچک داشته باشید، بهتر است برای سبز کردن سبزه داخل پوست تخم مرغ حتماً از کودکان هم کمک بگیرید. مطمئن باشید که درست کردن این سبزه همراه کودکان برای او تبدیل به یک خاطره فراموش نشدنی خواهد شد. در ادامه می‌توانید با مراحل کاشت سبزه درون تخم مرغ آشنا شوید.

 

مواد لازم برای آموزش سبز کردن سبزه در پوسته تخم مرغ

تخم مرغ

دانه گندم

مقداری خاک

جعبه پلاستیکی تخم مرغ

پارچه توری

مرحله اول؛ سوراخ کردن تخم مرغ‌ها

سبز کردن سبزه در پوست تخم مرغ

برای کاشت سبزه عید تزئینی با پوست تخم مرغ ابتدا باید تخم مرغ را با استفاده از ضربه نوک سوزن از سمت بالا سوراخ کنید. سپس سوزن را به دور تا دور قسمتی را که قصد سوراخ کردن دارید، فرو کنید و سوراخ روی تخم مرغ را بزرگ‌تر کنید. بهتر است حدود یک سوم پوست تخم مرغ را جدا کنید تا فضای کافی برای رشد سبزه فراهم شود.

بعد از باز شدن سوراخ روی تخم مرغ، داخل تخم مرغ را تخلیه کنید. اگر قرار است چند سبزه تخم مرغی درست کنید، پس دقت کنید تا همه تخم مرغ‌ها مشابه هم باز شوند. با این روش سبزه‌های شما جلوه زیباتری پیدا می‌کنند. در انتهای کار یک سوراخ کوچک هم زیر تخم مرغ ایجاد کنید تا آب اضافی از طریق این سوراخ خارج شود.

مرحله دوم؛ رنگ کردن و تزیین پوسته‌ تخم مرغ‌

بعد از تخلیه تخم مرغ، داخل آن را با آب بشویید و خوب خشک کنید. در این مرحله می‌توانید تخم مرغ‌ها را با استفاده از رنگ گواش یا هر رنگی که دوست دارید به سلیقه خودتان رنگ آمیزی کنید. می‌توانید با استفاده از چشم‌های پلاستیکی برای تخم مرغ‌ها چشم بگذارید و یا با کمک ماژیک برای هر تخم مرغ چشم و دهان بکشید. در صورت تمایل می‌توانید مرحله تزیین تخم مرغ را بعد از کاشت سبزه‌ها نیز انجام دهید.

مرحله سوم؛ خیساندن دانه گندم

در این مرحله از کاشت سبزه درون تخم مرغ باید دانه‌های گندم را برای ۴ تا ۲۴ ساعت در آب بخیسانید. برای این کار دانه‌های گندم را داخل یک بشقاب یا سینی بریزید. سپس روی آن‌ها یک دستمال مرطوب و سبک قرار دهید و هر چند ساعت یک بار و زمانی که پارچه خشک شد، آن را با اسپری خیس کنید تا دانه‌ها جوانه بزند. به یاد داشته باشید که آب زیاد موجب کپک زدن دانه‌ها می‌شود.

مرحله سوم؛ کاشت دانه‌های جوانه زده در تخم مرغ ها

سپس پوست تخم مرغ ها را داخل شانه تخم مرغ بچینید. به منظور جلوگیری از ریختن خاک به بیرون از پوسته تخم مرغ یک پارچه توری کوچک داخل هر تخم مرغ بگذارید. سپس با کمک یک قاشق یک بار مصرف کوچک خاک گلدان را داخل تخم مرغ‌ها بریزید و با انگشت سطح خاک را کمی صاف کنید. سپس با اسپری آب خاک را مرطوب نمایید و دانه گندم جوانه زده را در خاک قرار دهید. مقداری دیگری خاک روی دانه بریزید. این کار را برای همه تخم مرغ ها انجام دهید.

مرحله چهارم؛ مراقبت از سبزه داخل پوسته تخم مرغ

سبزه داخل پوست تخم مرغ را در جایی دور از نور خوشید اما با نور مناسب قرار دهید و روزانه ۳ تا ۴ بار با اسپری آن‌ها را آبیاری کنید. معمولاً بعد از ۳ تا ۴ روز سبزه‌های شما سبز می‌شوند.

مرحله پنجم؛ نحوه قرار دادن سبزه تخم مرغی در سفره هفت سین

برای قرار دادن سبزه پوست تخم مرغ روی سفره هفت سین می‌توانید آن‌ها را داخل ظرف‌های جا تخم مرغی بگذارید و یا مقداری طناب کنفی به صورت دایره‌ای روی بخش پایین تخم مرغ بکشید تا تخم مرغ بدون پایه روی زمین قرار بگیرد. به منظور درست کردن پایه نگهدارنده برای تخم مرغ ها می‌توانید از حلقه چسب نواری کوچک تمام شده یا یک حلقه مقوایی استفاده کنید.

کاشت سبزه تخم مرغی بدون خاک

برای درست کردن سبزه تخم مرغ بدون خاک باید بعد از سوراخ کردن تخم مرغ مقداری پنبه داخل آن قرار دهید. سپس بذر تخم مرغ را روی آن بریزید. بعد با اسپری به بذرها آب دهید و چند روز صبر کنید تا بذرهای شما جوانه بزنند و رشد کنند. هر روز به جوانه‌ها آب دهید و آن‌ها را در محل پر نور و دور از آفتاب قرار دهید.

نکات و فوت و فن‌های سبز کردن سبزه در تخم مرغ

*تا زمان سبز شدن سبزه‌ها در پوست تخم مرغ بهتر است آن‌ها را داخل شانه پلاستیکی تخم مرغ قرار دهید. توجه داشته باشید که شانه‌های مقوایی آب را جذب می‌کنند و از همین رو برای قرار دادن سبزه تخم مرغ ها مناسب نیستند.

*برای کاشت سبزه داخل پوست تخم مرغ می‌توانید به جای سبزه گندم، سبزه عدس، تخم شاهی، سبزه ماش و یا هر چیز دیگری که دوست دارید نیز استفاده کنید.

*به منظور زیباتر شدن سبزه عید تخم مرغی می‌توانید بعد از رشد کردن سبزه آن‌ها را کوتاه کنید و یا با روبان ببندید.

*برای سبز کردن سبزه در تخم مرغ می‌توانید از هسته نارنج استفاده کنید تا سبزه هسته نارنج داشته باشید.

* نحوه کاشت سبزه عید در پوست تخم مرغ بسیار راحت است و شما می‌توانید تا یک هفته قبل از عید آن را آماده کنید. برای تزئین سبزه تخم مرغی عید می‌توانید تخم مرغ را به هر شکلی که دوست دارید رنگ کنید و یا با چسباندن انواع نگین و کشیدن طرح‌های خلاقانه روی آن یا رنگ کردن تخم مرغ با رنگ خوراکی زیباترین و خاص‌ترین تخم ‌مرغ‌های عید را آماده کنید.

بهترین زمان برای سبز کردن سبزه در پوسته تخم مرغ

برای سبز کردن سبزه در تخم مرغ بهتر است از حدود یک هفته تا ۱۰ روز قبل از اسفند اقدام کنید. بهترین زمان برای این کار ۲۰ اسفند است. در این صورت سبزه شما تا روز اول فروردین و تحویل سال کمی بزرگ می‌شود و جلوه زیباتری پیدا می‌کند.

سوالات متداول

کاشت سبزه داخل پوست تخم مرغ چگونه است؟

برای کاشت سبزه داخل پوست تخم مرغ ابتدا باید پوسته تخم مرغ را سوراخ کنید و سپس بعد از ریختن خاک داخل پوسته، دانه‌های گندم را در آن بکارید.

برای سبز کردن سبزه در تخم مرغ باید چند بار در روز سبزه‌ها را آبیاری نمود؟

بعد از کاشت سبزه تخم مرغی باید روزانه ۳ تا ۴ بار با اسپری بذرها را آبیاری کنید تا جوانه بزنند.

بهترین زمان برای سبز کردن سبزه در تخم مرغ چه زمانی است؟

برای سبز کردن سبزه در تخم مرغ بهتر است از حدود یک هفته تا ۱۰ روز قبل از اسفند اقدام کنید. بهترین زمان برای این کار ۲۰ اسفند است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان