//
کدخبر: ۳۹۰۵۹۴ //

چرا باید گوسفند زنده بخریم؟

هر فردی برای خرید گوسفند زنده دلایل خاصی دارد اما از عمده دلایل خرید گوسفند زنده قیمت بالای گوشت قرمز در بازار و سنت نذر است.

چرا باید گوسفند زنده بخریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

گوسفند زنده برای برخی جنبه اقتصادی دارد. برای مثال برخی از دامداری‌ها با پرورش و فروش گوسفند درآمد کسب می‌کنند. برخی نیز برای ادای نذر اقدام به خرید و ذبح گوسفند زنده می‌کنند. همچنین با توجه به این که خرید گوسفند زنده نسبت به خرید گوشت قرمز به صرفه‌تر است، برخی گوسفند را برای مصرف شخصی خریداری می‌کنند.

البته مهمترین بخش خرید یک گوسفند زنده، این موضوع است که از کجا بخریم؟ بهترین نوع گوسفند کدام است؟ آیا گوسفندی که خریداری می‌کنیم سالم است؟ بهترین مرجع خرید گوسفند کجاست؟ قیمت مناسب گوسفند زنده چقدر است؟

بسیاری از افراد قبل از خرید هر کالا یا محصولی تحقیقاتی انجام می‌دهند. اما گوسفند زنده جزو آن دسته از خریدها است که نمی‌شود تنها با تحقیق قبل از خرید به نتیجه مطلوب دست یافت. وزن، نژاد گوسفند و سن از جمله عواملی هستند که بر قیمت گوسفند تاثیر می‌گذارند.

خرید گوسفند زنده برای سنت قربانی کردن

سنت نذر و احسان از دیرباز تا به الان جزو سنت‌های ما مسلمانان و ایرانیان بوده است. برخی برای قبول حاجتی که دارند نذر می‌کنند که گوسفندی را ذبح و گوشت آن را بین نیازمندان خیرات کنند. دامکالا یک مرکز پرورش گوسفند زنده است که در کنار خدماتی که ارائه می‌دهد به سنت نذر و خیریه نیز اهمیت می‌دهد. سایت دامکالا امکاناتی را در بخش خرید خود گنجانده که شما هنگام خرید می‌توانید گوسفند خریداری شده را مستقیما به خیریه مد نظر خود بفرستید.

ممکن است برخی افراد خواهان این باشند که خودشان گوسفند را ذبح و قربانی کنند. اما در این میان برخی افراد تجربه ذبح گوسفند را ندارند. خوشبختانه این سایت برای این مشکل نیز طرحی پیاده کرده است. همچنین در کنار گوسفند زنده خریداری شده، قصاب رایگان نیز برای شما خواهد فرستاد.

خرید گوسفند زنده از این سایت زحمت چندانی برای شما نخواهد داشت. فقط با چند کلیک ساده و پرداخت می‌توانید گوسفند را در مکان مورد نظر دریافت کنید. همچنین می‌توانید انواع گوسفند را با قیمت‌های متفاوت در این سایت مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

گوسفند زنده از کجا بخریم؟

برای خرید گوسفند می‌توانید به بازار یا دامداری‌ها مراجعه فرمایید. البته ممکن است اختلاف قیمتی نیز مشاهده کنید. این اختلاف قیمت به دلیل وجود واسطه‌ها و دلالان است. همچنین شما می‌توانید برای خرید راحت‌تر گوسفند به سایت دامکالا مراجعه نمایید.

این سایت، یک سایت معتبر برای خرید گوسفند زنده است. دامکالا خود اقدام به پرورش گوسفند می‌کند. همین امر باعث می‌شود که قیمت گوسفند نسبت به بازار کاهش پیدا کند. چرا که در این بین هیچ دلال و واسطه‌ای حضور ندارد. در این سایت گوسفند بر اساس وزن قیمت گذاری می‌شود. قیمت هر کیلو گوسفند زنده روزانه در صفحه اول سایت دامکالا نشان داده می‌شود.

همچنین مزیت دیگر خرید از این سایت، کیفیت بالای دام‌های آن است. دامکالا به دلیل رعایت نکات بهداشتی و پرورش اصولی گوسفند زنده، بسیار محبوب است. این سایت با ارائه انواع مختلف گوسفند در وزن‌های مختلف باعث شده تا خرید راحتی داشته باشید. همچنین می‌توانید قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده را با هر کیلوگرم گوشت قرمز مقایسه و سپس اقدام به خرید نمایید.

گوسفندان موجود در این سایت از نظر سلامت و بهداشت در سطح استاندارد قرار دارند. همین موضوع سبب شده است که مورد تایید وزارت بهداشت باشد. ممکن است شما گوسفندی را از بازار خریداری نمایید و چون تجربه کافی ندارید، بجای گوسفند سالم، گوسفند بیمار بخرید. گوشت این گوسفند از نظر بهداشتی تایید نمی‌شود. همچنین از لحاظ مصرفی نیز گوشت سفت و دیر پختی خواهد داشت.

اما گوسفندان موجود در دامکالا با به روزترین تجهیزات و نظارت کافی و اصولی پرورش یافته‌اند. این گوسفندان دارای گوشت لطیف و خوش پختی می‌باشند. دام‎های موجود در دامکالا به طور مرتب توسط دامپزشک معاینه شده و سلامت آن چک می‌شود.

خرید گوسفند

قیمت گوسفند

برای قیمت گذاری گوسفند زنده، چندین عامل مختلف دخیل هستند. از جمله این عوامل می‌توان به نژاد، جنسیت، وزن، سلامتی، سن و غیره اشاره کرد. جنسیت گوسفند به این دلیل اهمیت دارد که جنس نر گوشت لطیف‌تری نسبت به جنس ماده دارد. همچنین جنسیت مهمترین ویژگی هنگام خرید گوسفند زنده برای پرورش می‌باشد.

گوسفند دارای چندین نوع نژاد است که هر کدام ویژگی خاصی دارند. از جمله این نژادها می‌توان به گوسفند مغانی، کردی و غیره اشاره کرد. همچنین گوسفندان بر اساس ویژگی‌های خود به سه دسته پشمی، گوشتی و شیری تقسیم بندی می‌شوند. هر کدام از این نوع گوسفند قیمت خاص خود را خواهد داشت.

اصلی‌ترین عامل قیمت گذاری گوسفند زنده بر اساس وزن است. گوسفندهای موجود در این سایت بر حسب هر کیلوگرم قیمت گذاری خواهند شد. حتی هنگامی که شما برای خرید گوسفند به بازار مراجعه نمایید، دستگاه‌های وزن کشی دام‌ها را خواهید دید.

images_1678716049_640f2c91b29b7

بهترین مرجع برای خرید گوسفند زنده

بهترین مرجع برای خرید گوسفند زنده آنجایی است که قیمت معقول و گوسفند سالمی را به شما ارائه می‌کند. برخی از جاها برای خرید دام وجود دارد که ممکن است بخاطر قیمت پایین، شما را برای خرید وسوسه کند. اما بهتر است بدانید هر قیمت پایینی بی علت نیست. ممکن است بخاطر بیماری گوسفند، قیمت آن را پایین اعلام کنند که در هر صورت برای شما مناسب نخواهد بود.

برخی دیگر قیمت گوسفند را گرانتر از قیمت واقعی اعلام می‌کنند که آن نیز برای خرید مناسب نیست. بنابراین بهتر است قبل از خرید به حد کافی تحقیق کنید. اگر بخواهیم سایت مناسبی را برای خرید گوسفند زنده برای شما معرفی کنیم، سایت دامکالا خواهد بود. این دامداری با سابقه طولانی در پرورش و فروش گوسفند زنده توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. این سایت با ارائه خدمات پس از فروش نیز شما را همراهی می‌کند.

همچنین برای اطمینان خاطر شما، اگر پس از ذبح گوسفند، بیماری مشاهده شود، دامکالا مبلغ پرداختی شما را عینا باز خواهد گرداند. همچنین از دیگر مزایای این سایت می‌توان به ارسال رایگان گوسفند در شهرهای تهران و کرج اشاره کرد. علاوه بر این موارد شما می‌توانید به راحتی بدون این که لازم باشد به بازار یا دامداری مراجعه نمایید، با چند کلیک ساده در خانه خود گوسفند خریداری و حتی ساعتی که برای تحویل گوسفند زنده مد نظر دارید را انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان