//
کدخبر: ۳۹۰۵۶۰ //

مرسدس بنزی برای رانندگان حواس‌پرت

مرسدس بنز با انتشار ویدئویی از عملکرد سیستم های کمک پارک خود به دنبال راحتی کار رانندگانی است که توجه چندانی به محیط اطراف خود ندارند.

مرسدس بنزی برای رانندگان حواس‌پرت

واضح است که رانندگی با عدم توجه کافی به خود و دیگر کاربران جاده منجر به حادثه خواهد شد اما مرسدس بنز ادعا می‌کند سیستم های کمک پارک می‌توانند از وقوع حوادثی که دلیلش حواس‌پرتی راننده است جلوگیری کنند؛ اما چنین سیستم‌هایی چگونه کار می‌کنند؟ مرسدس ویدئویی در کانال یوتیوب خود بارگذاری کرده و راننده‌ای را نشان می‌دهد که به سادگی روی نمایشگر گوشی هوشمند خود کلیک می‌کند و مرسدس EQS 580 4MATIC او به راحتی از جای پارک خارج می‌شود.

مرسدس بنزی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

  

زمانی که او مقصد جدید خودش را انتخاب می‌کند بازهم روی سیستم های کمک پارک حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد. دستیار پارک فعال با استفاده از حسگرها و دوربین ۳۶۰ درجه به‌صورت خودکار نقطه پارک مطلوب را پیدا خواهد کرد و کار پارک را نیز انجام خواهد داد. زمانی که راننده درب خودرو را برای پیاده شدن باز می‌کند توجهی به آینه‌بغل ندارد و درست در زمانی که احتمال برخورد با یک اسکیت سوار وجود دارد هشدار خروج از خودرو فعال می‌شود. این ویژگی از توانایی‌های دستیار پایش نقاط کور فعال استفاده می‌کند.

مرسدس بنزی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

در سناریوی دیگر راننده دنده درست را انتخاب نمی‌کند. او بجای اینکه دنده‌عقب را انتخاب کند درایو را انتخاب می‌کند و سدان برقی مرسدس به اشتباه به سمت جلو حرکت می‌کند.

 

خوشبختانه EQS به دستیار ایمنی مجهز است تا از برخورد با خودروها و اشیا جلوگیری کند. قطعاً شما علاقه‌ای به برخورد بخش جلوی خودرویی پر از حسگرها و دوربین‌های گران‌قیمت علاقه‌ای ندارید. همسر راننده پس از این اتفاق پشت فرمان می‌نشیند اما او هم حواس‌پرت است و به عقب نگاه نمی‌کند. درصورتی‌که هشدار ترافیک عقب خودرو وجود نداشت او با خودروی در حال حرکت برخورد می‌کرد. این سیستم در صورت تشخیص خودرو یا مانع در عقب خودرو به‌صورت خودکار ترمز می‌کند. زمانی که آن‌ها به خانه می‌رسند دستیار پارک دارای حافظه فعال می‌شود. طریقه پارک خودرو قبلاً در سیستم ذخیره است شده و بنابراین خودرو می‌داند چگونه در پارکینگ قرار گیرد.

 
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان