//
کدخبر: ۳۸۵۳۷۴ //

تولد چهره های مشهور ایرانی در ۱۷ بهمن + عکس و زندگینامه

امروز 17 بهمن همزمان با سالروز تولد چند هنرمند مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می پردازیم.

تولد چهره های مشهور ایرانی در 17 بهمن + عکس و زندگینامه
به گزارش فرتاک نیوز،

هنرمندان و چهره های مشهور کشورمان طرفداران زیادی دارند که اطلاع از جزئیات زندگی آنها برایشان بسیار مهم است. امروز 17 بهمن همزمان با سالروز تولد یکی از هنرمندان پیشکسوت کشورمان و اولین بانوی کارگردان سینما است. 

شهلا ریاحی 

قدرت زمان وفا دوست معروف به شهلا ریاحی بازیگر پیشکسوت کشورمان و اولین کارگردان زن سینمای ایران متولد 17 بهمن 1305در شهر تهران است. او همسر اسماعیل ریاحی کارگردان سینما است و دو فرزند به نام های منوچهر و پریچهر دارد.

شهلا ریاحی

شهلا ریاحی اولین بار در سال 1330 با فیلم خواب های طلایی به سینما راه یافت. او در سال 1335 فیلم مرجان را کارگردانی کرد و اولین زن کارگردان سینمای ایران نام گرفت. آخرین حضور سینمایی شهلا ریاحی در نهنگ عنبر 2 بود.

این بانوی هنرمند کشورمان در 10 دی ماه 1398 درگذشت.

افشین پیروانی

افشین پیروانی متولد ۱۷ بهمن ۱۳۴۸ در شیراز ، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس و مربی فوتبال اهل ایران است.

446464636786786

دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس تربیت بدنی بوده و فارغ التحصیل رشته دکترا در رشته تربیت بدنی می باشد.

افشین پیروانی رکورددار بیشترین کاپیتانی در تیم فوتبال پرسپولیس تهران است.پیروانی در زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی،یکی از دستیاران او بود.

احمد حلت

احمد حلت در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۴۱ به دنیا آمد. پس از طی دوران آموزشی خود و دریافت دیپلم ریاضی، با ورود به دانشگاه در رشته روانشناسی بالینی تحصیلات عالی خود را آغاز کرد؛ و در انتهای دوران تحصیلی‌اش در رشته ارتباطات گرایش روزنامه‌نگاری از دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی فارغ التحصیل شد.

احمد+حلت

اولین بار در سال 1368 تکنیک تندخوانی را در ایران آموزش داد سپس سال 1369 وقتی 28 ساله بود بعد از گرفتن فوق لیسانس به کشور آلمان و سوئیس رفت

دکتر حلت که دکترای خود را در زمینه‌ی تخصصی روانشناسی تربیتی دریافت کرده‌، پس از دریافت مدارج عالی تحصیلی، به آلمان و سپس به سوئیس سفر کرده و در دوره‌های تخصصی روانشناسی و دوره‌های موفقیت زیگ زیگلار شرکت کر.

هم اکنون، دکتر حلت عضو هیئت علمی و استاد پروازی دانشگاه دوشنبه تاجیکستان است؛ و تا به حال بیش از ۱۱ مقاله معتبر علمی ISI از وی به انتشار رسیده است.

دکتر احمد حلت، تا بحال سمینارهای زیادی در زمینه موفقیت و علوم روانشناسی برای اقشار مختلف مخصوصا فارسی زبانان خارج از کشور ایران، از جمله آلمان، سوئیس، تاجیکستان، اسپانیا، فرانسه، و امارات متحده عربی برگزار کرده‌. همچنین موسس و مدیر مسئول مجله چاپی موفقیت و رئیس سخنرانان حرفه‌ای ایران هستند.

فرشته کریمی

فرشته کریمی فوتسالیست زن ایرانی ، متولد ۱۷ بهمن سال ۱۳۶۷ در محله نازی آباد شهر تهران است.

NzBjZDAU3cru

او فوتسالیست حرفه ایی است. عضو تیم باشگاه زنان پرسپولیس تهران و همچنین بازیکن تیم ملی فوتسال زنان ایران است.

فرشته کریمی تاکنون پانزده بازی ملی انجام داده است و ۹ گل در بازی های تیم ملی به ثمر رسانده است.

فوتسال پلنت، که هر سال بهترین های فوتسال جهان را اعلام می کند خانم فرشته کریمی در سال ۲۰۱۳ در بین ده بازیکن برتر فوتسال زنان دنیا قرار گرفت.

فرشته کریمی در سال ۲۰۱۵ به همراه تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ شرکت کرد و توانستند با یک گل از سد ژاپن عبور کنند و به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان