//
کدخبر: ۳۸۱۷۴۳ //

لیست بهترین فیلم های کره ای تا سال ۲۰۲۳ (آپدیت شد!)

در معرفی بهترین فیلم های کره ای، قصد داریم عناوینی را بررسی کنیم که شاید در چارت‌های جهانی کم‌تر به آن‌ها توجه شده است؛ اما می‌توانند آثاری تأثیرگذار و کلیدی باشند.

لیست بهترین فیلم های کره ای تا سال 2023 (آپدیت شد!)
به گزارش فرتاک نیوز،

کره جنوبی سال‌هاست که سعی می‌کند مثل ژاپن تبدیل به بخش مهمی از سیستم درآمدزای سینما باشد. اما به‌هرحال با کار سختی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد سینمای کره جنوبی این است که موردتوجه بخش مهمی از دنیا و البته ایران و آسیا قرار می‌گیرد. رسانه‌های ایرانی داخلی و صداوسیما نیز بارها نشان داده‌اند که علاقه خاصی به پخش و بازپخش این آثار دارند.

ویژگی‌های زیادی می‌تواند سبب شود که فیلم‌ها موفق شده یا درگیر مشکلاتی نظیر ساختار داستان و البته فیلم‌نامه گردند. در کره جنوبی تا حدود دو دهه پیش این مشکلات متعدد بود، شاید پس از اینکه آن‌ها صنعت خود را وارد جریان رشد کردند در آثار سینمایی نیز موفق‌تر عمل کردند. البته وقتی در مورد فیلم ‌های برتر کره‌ ای صحبت می‌کنیم شاید بتوان لیستی با چند صد عنوان را به میان آورد؛ اما به‌هرحال قرار نیست همه چیز را یکجا جمع کنیم. ما فیلم‌های خاص را بررسی خواهیم کرد. این فیلم‌ها در کره جنوبی و حتی جهان موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

معرفی بهترین فیلم های کره ای

داستان فیلم‌ها، بازیگران، نقش‌آفرینی کارگردان و همین‌طور استفاده از المان‌های مهم سینمایی می‌تواند باعث شود که یک اثر در قالب برترین‌ها شناخته شود. ازاین‌رو ما هم به این موارد توجه کردیم و برخلاف لیست‌ها و معرفی‌نامه‌های موجود، خودمان دست‌به‌کار شدیم تا بهترین فیلم های کره ای که باید تماشا کنید را به شما بشناسانیم.

فیلم ویچر: کابوس گرگ - The Witcher: Nightmare of the Wolf 

• امتیاز در : IMDB هفت و یک (7.1)

• سال تولید : 2021 

شاید برای علاقه‌مندان به دنیای فیلم و سینما یکی از عجیب‌ترین‌های لیست بهترین فیلم های کره ای، ویچر باشد؛ اما باید گفت که این اثر در اصل در ژانر اکشن و ماجراجویی، محصول مشترک امریکا و کره جنوبی است. در زمره تولیدات نتفلیکس و بهترین فیلم های کره ای قرار می‌گیرد و فرم کلی آن در واقع مشابه انیمه‌های ژاپنی است. در مورد وزمیر است که برای فرار از سختی‌ها و مشقت‌های زندگی، به یک جادوگر تبدیل می‌شود. سعی می‌کند موفقیت‌هایی را برای خود رقم بزند؛ اما متوجه می‌شود که در قبال افرادی که در قالب شیاطین هستند وظایفی دارد که باید به آن‌ها بپردازد.

فیلم با تو بودن -  Be with You

• امتیاز در : IMDB هفت و هفت (7.7)

• سال تولید : 2018 

با تو بودن نمونه‌ای بارز از کامل‌ترین آثار سینمای کره جنوبی در ژانر عاشقانه و خانوادگی است که در خصوص یک معضل اجتماعی در قالب داستانی البته عجیب، پیچیده، غیرقابل‌لمس و نسبتاً دراماتیک صحبت می‌کند. وو جین قصه ما پس از مرگ همسرش از فرزندشان مراقبت می‌کند. همسرش قبل از مرگ او یک قول می‌گیرد و پس از آن او یک‌بار دیگر به دنیا بازمی‌گردد.

فیلم توسط جانگ هون لی کارگردانی شده است و شاید یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد آن خلاقیتی است که کارگردان در آن استفاده کرد. برخلاف فیلم‌های کره‌ای که شاید دیده باشید؛ این داستان واقعاً متفاوت وارد عمل شده است.

هیپنوتیزم - The Hypnosis

• امتیاز در : IMDB پنج و یک (5.1)

• سال تولید : 2021 

کره‌ای‌ها به ساخت فیلم‌های پیچیده علاقه زیادی دارند. در بین بهترین فیلم های کره ای که باید حتماً آن‌ها را تماشا کنید هیپنوتیزم، یک اثر جذاب و پر از هیجان است که البته نمره خیلی خوبی در IMDb دریافت نکرده است؛ اما به‌هرحال کره‌ای‌ها و در دنیا آن را دوست دارند و می‌توان در لیست بهترین فیلم های کره ای آن را شمرد. در مورد یک دانشجوی انتقالی است که با جهان ماورایی آشنا می‌شود. او پس از هیپنوتیزم‌شدن، در میان عده زیادی از دانشجویان، دچار توهم بصری می‌شود و با آن‌ها اتفاقات پیچیده‌اش شروع خواهد شد. علی‌رغم اینکه بازیکنان مهمی در این اثر حضور دارند، طرح داستان آن‌طور که بایدوشاید نمی‌تواند قصه‌پردازی را خوب انجام دهد.

فیلم دنیای جدید - New World

• امتیاز در : IMDB هفت و پنج (7.5)

• سال تولید : 2013 

قصه دیگر از سری فیلم‌های برتر کره‌ای در مورد نیو ورلد، دنیای جدید یا جهان نو است. بزرگ‌ترین گروه تبهکاران کره جنوبی به نام گلدمون شناخته می‌شود و روزبه‌روز برای گسترش و شکل‌گرفتن تلاش می‌کند. در این میان، یک مأمور پلیس باید مخفیانه وارد آن‌ها شود و کارهای مهمی را انجام دهد. جاسوسی او می‌تواند خطرساز باشد و همین‌طور با ایجاد برخی اتفاقات پیچیده که از قبل برنامه‌ریزی‌شده‌اند سعی می‌کند که جمع آن‌ها را به هم بریزد. این فیلم نیز یکی از قدرتمندترین و بهترین داستان‌های روز است.

بهترین فیلم های کره ای

فیلم همدردی با آقای انتقام - Sympathy for Mr. Vengeance

• امتیاز در : IMDB هفت و پنج (7.5)

• سال تولید : 2002 

کره‌ای‌ها همیشه یک قصه پیچیده و دور از ذهن در دست‌وبال خود دارند. در لیست بهترین فیلم های کره ای ما به سراغ قصه زندگی رایو خواهیم رفت. مردی جوان که کر و لال به دنیا آمده است و برای اینکه بتواند هزینه جراحی خواهرش را جمع کند در یک کارخانه مشغول به کار می‌شود. او البته می‌داند که خواهرش خیلی زود به اهدای عضو نیاز دارد؛ چون شرایط سخت است او کم‌کم ناامید می‌شود.

برای نجات خواهرش دست به کارهای عجیب و دور از ذهنی می‌زند که در این داستان، کارگردان به‌خوبی و با نگاهی اجتماعی آن‌ها را روایت کرده است. این فیلم در سال 2002 میلادی در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز در کره جنوبی تولید و در سینماها به‌نمایش‌درآمده است.

عطش -  Thirst

• امتیاز در : IMDB هفت و یک (7.1)

• سال تولید : 2009 

فیلم تشنه یا عطش، یکی دیگر از ساخته‌های کشور کره است. در سال 2009 میلادی به‌نمایش‌درآمده و در مورد کشیشی است که برای تست واکسن داوطلب می‌شود. البته این واکسن می‌تواند خطرساز باشد. از طرفی واکسن به‌درستی عمل‌نکرده و در میانه داستان مشخص می‌شود که او احتمالاً از پای در خواهد آمد. پس از تزریق تصادفی واکسن، خون یک خون‌آشام وارد بدنش شده و او با زندگی جدیدی مواجه می‌شود.

این فیلم نیز توانسته جوایز متعددی را دریافت کند و در بین بهترین فیلم های کره ای قرار بگیرد. 16 بار کسب جایزه و 18 بار نامزدی و حضور در میادین بزرگ از جمله مهم‌ترین و کلیدی‌ترین موفقیت‌هایی است که در مورد یکی از بهترین فیلم های کره ای می‌توان به آن اشاره کرد.

امید - Hope

• امتیاز در : IMDB هشت و دو (8.2)

• سال تولید : 2013 

فیلم کره‌ای امید در مورد قصه‌ای جذاب بوده و از بهترین فیلم های کره ای است. ایم سو وون به سمت مدرسه حرکت می‌کند. چند ساعت بعد با خانواده این دختر تماس گرفته می‌شود که به سمت او حمله شده و اتفاقات وحشتناک می‌تواند قصه‌ای هیجان‌انگیز را شکل بدهد. این فیلم در ژانر درام یکی از موفق‌ترین و بهترین آثاری است که در کشور کره جنوبی ساخته شده است.

برخلاف ظاهرش اصلاً ساده نیست و در واقع پیچیدگی‌های موجود در این قصه ذهن شما را بسیار درگیر می‌کند. مسئله مهم در مورد فیلم امید که در کشور کره جنوبی اکران شده است موردتوجه قرارگرفتن آن در رنج‌های مختلف سنی خواهد بود. ضمن اینکه این اثر توانسته نقش‌آفرینی فوق‌العاده بازیگران خود را نیز به رخ جهان سینما بکشد. بازیگران معروف و مهم زیادی نیز در آن ایفای نقش نموده‌اند. 

بهترین فیلم های کره ای

فرصتی برای به‌یادآوردن - A Moment to Remember

• امتیاز در : IMDB هشت و یک (8.1)

• سال تولید : 2004 

این فیلم روایتگر قصه‌ای عاشقانه در مورد یک زوج کره‌ای است. دختری ۲۷ساله به‌صورت غیرمنتظره درگیر یک نوع آلزایمر با ساختار پیچیده پزشکی می‌شود. به همین منوال به طبع با چالش‌های زیادی در زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود، حتماً می‌توانید حدس بزنید که چه اتفاقاتی قرار است در رابطه عاشقانه‌اش رخ دهد.

در لیست بهترین فیلم های کره ای می‌توان حساب ویژه‌ای روی این اثر باز کرد. این فیلم نیز در سال 2004 میلادی در ژانر رمانتیک و دراماتیک در کشور کره جنوبی ساخته شده است و در باکس آفیس و دیگر زمینه‌های انتقادی، بهترین نمرات را از آن خود نموده است. البته بخت با آن یار نبود و در دنیا شاید آن‌طور که بایدوشاید مورد اقبال عمومی واقع نشد.

معجزه در سلول شماره 7 - 7 Miracle in Cell No

• امتیاز در : IMDB هشت و یک (8.1)

• سال تولید : 2019 

شاید فیلم‌هایی که در زندان‌ها ساخته می‌شود بیشتر درگیری‌ها، جنایت‌ها و همین‌طور تبهکاری را به‌عنوان یک موضوع اصلی پیش بکشد؛ اما در مورد معجزه در سلول شماره 7 این‌طور نیست. با یک فیلم متفاوت مواجه هستیم که البته در مورد حضور در محیطی است که اجتماع در بسیاری از کشورها آن را پس می‌زند. این پس‌زدن‌ها باعث نمی‌شود که کارگردان سینما به سراغ چنین قصه‌هایی نروند و در معرفی بهترین فیلم های کره ای می‌توان به آن اشاره کرد.

داستان این فیلم در مورد یک زندانی است که مسائل پیچیده‌ای برای او رخ می‌دهد. کارگردان فیلمنامه را خود خلق کرده و این چهارمین اثر او به‌حساب می‌آید. در واقع می‌توان گفت که جوانی، سازنده یک قصه بسیار جذاب بوده و اثر توانسته هرآنچه انتظار می‌رود را ذکر کند.

فیلم کیم جی یونگ: متولد ۱۹۸۲ - Kim Ji-young: Born 1982

• امتیاز در : IMDB هفت و سه (7.3)

• سال تولید : 1982

فکر می‌کنید که یک فیلم برای فرمول موفقیت چه مواردی را نیاز خواهد داشت؟ این اثر یکی دیگر از بهترین فیلم های کره ای محسوب می‌شود. جانگ یومی، کونگ یو از جمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش نموده‌اند. اثر محبوب کره‌ای توانست 9 جایزه از جمله بهترین کارگردان، بازیگر نقش اول زن و مکمل زن را دریافت کند.

قصه در مورد زنی معمولی است که در سی‌سالگی، با اتفاقات مهمی مواجه می‌شود. او ازدواج کرده و یک دختر دارد و به همین منوال، تصمیم می‌گیرد که وارد جریان خانه‌داری شود تا نظارت درستی روی تربیت فرزند خود داشته باشد.

جمع‌بندی

سینمای کره جنوبی به‌خصوص در طول دو دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده و آثار موفقی را راهی پرده سرخ ‌کرده است.

در این مقاله در قالب بهترین فیلم های کره ای، عناوین زیادی را به شما معرفی کردیم که هرکدام از آن‌ها می‌توانند جریان‌ساز و البته دیدنی باشند. اگر به سینمای کره‌جنوبی و آسیا علاقه دارید می‌توانید روی هرکدام از این نام‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. آن‌ها در ژانرهای درام، اکشن، هیجان‌انگیز، عاشقانه و همین‌طور ترسناک تولید شده‌اند. 

چنانچه اگر علاقمند به مطالعه مقالات مربوط به سریال های کره ای هستید، پیشنهاد می‌شود مطلب " بهترین سریال های کره ای " را مطالعه کنید.

منبع: وب سایت فیلم و سریال تایم سیتی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان