//
کدخبر: ۳۸۰۸۴۸ //
شیرینی زنجبیلی

شیرینی زنجبیلی به روش سنتی رو این طوری درست کن/ فوق العاده میشه

شیرینی زنجبیلی از شیرینی های قدیمی و بسیار خاص ایرانی است که زنجبیل و عسل طعم آنرا بسیار جذاب کرده است

شیرینی زنجبیلی به روش سنتی رو این طوری درست کن/ فوق العاده میشه

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زنجبیلی در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زنجبیلی سنتی در ابتدای کار فر را روشن می کنیم تا گرم شود. اگر فر شما گازی است باید حرارت آنرا روی ۱۷۰ درجه قرار دهید و اگر فر برقی یا توستر است باید درجه حرارت را روی ۱۵۰ قرار دهید.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را یک تا دو مرتبه الک کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن صاف قنادی (روغن جامد را روی حرارت ذوب کنید و اجازه دهید خنک شود) را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را با پودر رنجبیل و بکینگ پودر در یک ظرف جداگانه ترکیب می کنیم، سپس روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در ادامه با نوک انگشت مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا خمیری با بافت بسیار نرم جمع شود.

مرحله چهارم

به این دلیل خمیر را با نوک انگشت مخلوط کرده و ورز می دهیم که روغن پس ندهد. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله پنجم

اگر مهر شیرینی پزی داشته باشیم، می توانیم خمیر را درون سینی فر قرار داده و آنرا مهر کنیم. در صورتی که مهر در دسترس نداشته باشیم، می توانیم با وسایل دم دستی روی شیرینی طرح دلخواه خود را ایجاد کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام خمیر را آماده کرده و درون سینی فر چیدیم، عسل را با آب جوش ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی خمیرها را رومال می کنیم. در ادامه مقداری پسته پودر شده روی هر خمیر می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند. پس از اینکه پخت شیرینی ها به پایان رسید، فر را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه شیرینی ها از حرارت افتادند، سینی را از فر خارج می کنیم، سپس شیرینی ها را به ظرف مورد نظرمان منقل می کنیم. این شیرینی بافت بسیار لطیفی دارد و اگر هنگام داغ بودن آنرا جا به جا کنیم ممکن است پودر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان