//
کدخبر: ۳۷۷۳۵۴ //
بورانی لبو | بورانی لبو مجلسی | طرز تهیه بورانی لبو

بورانی لبو مجلسی و فوق العاده خوشمزه رو این طوری درست کن!

بورانی لبو یکی از انواع بورانی های خوشمزه و خوشرنگ بین المللی است که می توانیم برای شب یلدا از آن استفاده کنیم.

بورانی لبو مجلسی و فوق العاده خوشمزه رو این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه بورانی لبو در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه بورانی لبو

طرز تهیه بورانی لبو

مرحله اول

ابتدا لبوها را تمیز با یک اسکاج می شوییم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها کاملا پوشیده شود آب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم اجازه می دهیم تا به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزند.

مرحله دوم

سپس با چنگال لبوها را تست می کنیم تا مطمئن شویم که پخته شده اند. بعد داخل صافی قرار می دهیم تا خنک شوند و سر و ته آنها را می گیریم و خیلی راحت پوست روی آنها را مانند سیب زمینی می گیریم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد.

مرحله سوم

فرچه را با کمی روغن مایع آغشته می کنیم و قالب مورد نظرمان را کاملا با آن چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

آنوقت پودر ژلاتین را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱/۳ لیوان آب ملایم کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق همان لحظه مداوم هم می زنیم. آنوقت کاسه را روی حرارت کتری در حال جوش قرار می دهیم تا کاملا در آب حل شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پودر ژلاتین مایع کاملا شفافی شد از روی حرارت کاسه را بر می داریم و کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد. ماست را داخل کاسه ای می ریزیم و با همزن دستی خوب می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا سیر را پوست می گیریم و با رنده ریز می کنیم به ماست اضافه می کنیم و خوب آنها را مخلوط می کنیم. بعد ژلاتین خنک شده را کم کم به آن می افزاییم و همان دقیقه آنها را هم می زنیم. در اینجا سرعت عمل باید داشته باشید و سریع هم بزنید چون اگر ماست خنک باشد همان لحظه ژلاتین می بندد.

مرحله هفتم

بعد از آنکه مخلوط شدند نمک و فلفل سفید را به آن اضافه می کنیم و مجددا آنها را مخلوط می کنیم. لبو رنده شده را نیز در این مرحله به مواد می افزاییم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا آغشته به لبو شود.

مرحله هشتم

آنگاه بورانی لبو را داخل قالب از قبل چرب شده می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت تقریبا ۱ الی ۲ ساعت خودش را بگیرد. انتخاب بورانی لبوی قالبی برای شب یلدا یک انتخاب عالی است تا  سفره شما را درخشنده تر کند. نوش جان

نکته: اگر ژلاتین داغ باشد زمان اضافه کردن به ماست حتما می برد. همین طور ماست هم اگر ترش باشد مانع بستن ژلاتین می شود. پرچرب بودن آن نیز باعث می شود که راحت تر از قالب بیرون بیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان