//
کدخبر: ۳۷۷۱۳۲ //
کدو پلو | طرز تهیه کدو پلو

کدو پلو مجلسی و فوق العاده خوشمزه به روش شمالی رو این طوری بپز

کدو پلو یک غذای خوشمزه مازندرانی است که مربوط به شهر آمل است این غذای شمالی با کدو حلوایی پخته می شود و طعم بی نظیری دارد.

کدو پلو مجلسی و فوق العاده خوشمزه به روش شمالی رو این طوری بپز
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو پلو مجلسی و خوشمزه به روش شمالی در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه کدو پلو

طرز تهیه کدو پلو

مرحله اول

برای درست کردن کدو پلو مازندرانی در ابتدا یکی از دو پیازی که داشتیم را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه دو نیم کرده و نگینی خرد می کنیم سپس تابه را روی شعله اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله دوم

روغن در تابه ریخته و اجازه دهید گرم شود سپس پیاز را داخل آن ریخته و با نمک و زردچوبه و فلفل تفت می دهیم تا رنگ پیاز تغییر کند و سبک شود سپس مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

صبر می کنیم تا مرغ سرخ شود سپس یک لیوان آب به تابه می افزاییم و درب تابه را گذاشته و اجازه می دهیم با حرارت متوسط مرغ کاملا بپزد و آب آن کاملا غلیظ شود.

مرحله چهارم

پیاز دیگر را نیز نگینی خرد می کنیم و در تابه دیگری با روغن تفت می دهیم سیر رنده شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی سیر بلند شود سپس کدوهای مکعبی خردشده را می افزاییم.

مرحله پنجم

کدوها را کمی تفت می دهیم سپس زردچوبه و دارچین را برای رنگ و طعم بهتر به غذا می افزاییم در ادامه مرغ ها را اضافه می کنیم و درب ظرف را می بندیم تا با حرارت ملایم اجاق گاز بپزد.

مرحله ششم

قابلمه ای را تا نیمه پر از آب کنید و نمک ریخته بگذارید به جوش بیاید سپس برنج شسته شده را اضافه می کنیم و می گذاریم برنج بجوشد و روی آب بیاید و آبکش می کنیم.

مرحله هفتم

برای این که برنج وا نرود می توانید در زمان جوشیدن کمی آبلیمو بریزید و در یک قابلمه برای ته دیگ سیب زمینی یا نان بگذارید سپس یک لایه برنج ریخته و لایه بعد را از مخلوط مرغ و کدو بریزید.

مرحله هشتم

لایه لایه این کار را تا انتها انجام دهید و کدو پلو را روی حرارت متوسط  اجاق گاز قرار دهید تا بخار داخل آن بپیچد سپس حرارت را کم کنید تا دم بکشد حدود یک ساعت زمان لازم داریم.

مرحله نهم

بعد از پخت قبل از کشیدن می توانید کمی با کفگیر برنج را زیر و رو کنید تا مواد با هم مخلوط شوند یا این که همان گونه بکشید و از خوردن این غذای شمالی خوشمزه لذت ببریید.

 نکته کدو حلوایی

می توانید برای سرو این غذا از خود کدو تنبل استفاده کنید تا ظاهر خاص و زیبایی به میز غذای خود بدهید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان