//
کدخبر: ۳۷۶۷۳۶ //
طرز تهیه جوجه کباب | جوجه کباب

جوجه کباب مجلسی و فوق العاده خوشمزه رو فقط این طوری درست کن!

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولا در روزهای آخر هفته در طبیعت درست می شود

جوجه کباب مجلسی و فوق العاده خوشمزه رو فقط این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه جوجه کباب همراه ما باشید.

طرز تهیه جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب ابتدا مرغ را با دقت می شوییم و نقاط زائی و چربی ها و پوست روی آن را به صورت کامل می گیریم. بعد تمام نقاط آن را بطور یکسان روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم

سپس  دستکش در دست می کنیم و اولین چیزی که به آن اضافه می کنیم زعفران است تا طعم خود را به آن پس بدهد و عطر بی نظیری بگیرد. زعفران دم کرده را به آن می افزاییم و خوب آن را چنگ می زنیم تا مطمئن شویم که کاملا همه تکه های آن رنگ گرفته است.

مرحله سوم

حالا روغن زیتون را نیز به آن اضافه می کنیم و ۵ دقیقه به آن استراحت می دهیم. آنوقت نمک دریا را به همراه تخم گشنیز، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز، آویشن را داخل هاونگ سنگی می ریزیم و پودر می کنیم.

مرحله چهارم

ادویه های پودر شده را روی تکه های مرغ می ریزیم و مجددا با دست تکه های مرغ را زیر و رو می کنیم تا کاملا با ادویه ها آغشته و مخلوط شوند. بعد روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند.

مرحله پنجم

زمانیکه تکه های مرغ در حال استراحت است باقی مواد را آماده می کنیم. فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک و هسته های آن را خارج می کنیم و به صورت ریش ریش نازک روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم.

مرحله ششم

پیازها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نازک به صورت ریش شده خرد می کنیم و بلافاصله کمی نمک روی آن ها می پاشیم و با دست پیاز را چنگ می زنیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱ ساعت  کاسه محتوی مرغ را از داخل یخچال بیرون می آوریم و سرکه سفید، سس مایونز، پیاز و فلفل دلمه ای را به آن اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا طعم ها ترکیب شوند و تکه های مرغ مزه بگیرند.

مرحله هشتم

کاسه محتوی مرغ را مجددا داخل یخچال فقرار می دهیم تا ۲ ساعت دیگر نیز استراحتکند تا طعم بی نظیری بگیرد. برای زغال بهتر این است که حرارت ملایم باشد و آتش اصلا تند نباشد.

مرحله نهم

جوجه ها را داخل سیخ می کنیم و در انتها روی تکه های گوشت کمی فشار می دهیم تا هم داخل سیخ تخت شوند و همین که اگر بیکدیگر خیلی چسبیده اند کمی فاصله بگیرند.

مرحله دهم

سیخ های جوجه را روی زغال با حرارت ملایم می چینیم و  یک طرف آنها که رنگش تغییر کرد سیخ ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر جوجه ها نیز بپزد.

مرحله یازدهم

اگر تمایل داشتید کمی جوجه ها چرب شوند، می توانید کره را داخل تابه ای قرار دهید و کمی زعفران به آن اضافه کنید و روی حرارت غیر مستقیم زغال بگذارید تا ذوب شود و با فرچه روی جوجه ها بکشید تا هم جوجه ها طعم لذیذ تری بگیرند و همین که ظاهر آن ها رخشان و براق شود.

مرحله دوازدهم

در انتهای پخت جوجه ها، ۱ الی ۲ سیخ گوجه فرنگی روی حرارت قرار دهید تا کبابی شوند. جوجه های کبابی شده خوش عطر و طعم و زیبا را با نان یا پلو نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۷۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان