//
کدخبر: ۳۷۵۱۱۳ //
استانبولی پلو | طرز تهیه استانبولی پلو

استانبولی پلو؛ یک غذای فوق العاده خوشمزه و مجلسی / طرز پخت رو این جا بیا بهت بگم!

استانبولی پلو یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می شود و با ترکیب متنوعی می توانیم آنرا درست کنیم

استانبولی پلو؛ یک غذای فوق العاده خوشمزه و مجلسی / طرز پخت رو این جا بیا بهت بگم!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه استانبولی پلو در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه استانبولی پلو

طرز تهیه استانبولی پلو

مرحله اول

برای تهیه استانبولی پلو ابتدا برنج را داخل کاسه ای می ریزیم و می شوییم تا تمیز شود و بعد ۲/۵ پیمانه آب سرد را روی آن می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و کنار می گذاریم، تا به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

بعد گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست روی آنها را می گیریم و فیله های آن را روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم. تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن به صورت شناور داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

سپس پیازهای خرد شده را داخل آن می ریزیم تا سرخ و طلایی شوند. بعد داخل صافی می ریزیم تا روغن های اضافه آن خارج شود.

مرحله پنجم

داخل قابلمه ای ۲ قاشق از روغن یا کره را می ریزیم و روی حرارت ملایم رو به کم قرار می دهیم. پیازهای سرخ شده را به آن می افزاییم. ۱ الی ۲ دقیقه پیاز داغ را هم می زنیم و بلافاصله رب گوجه فرنگی را نیز اضافه می کنیم و ۱ دقیقه با پیاز تفت می دهیم.

مرحله ششم

آنوقت گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب آنها کاملا کشیده شود. بعد زردچوبه، فلفل و نمک آن را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در همین حین سیب زمینی ها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

آب برنج را تا جای ممکن از برنج جدا می کنیم و داخل شیرجوش می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم تا به جوش بیاید. داخل قابلمه ای که برای طبخ استانبولی تدارک دیده ایم، ۲ قاشق باقیمانده روغن یا کره را می ریزیم و برنج را به آن اضافه می کنیم و روی حرارت متناسب با اندازه قابلمه قرار می دهیم.

مرحله نهم

سپس به مدت ۵ دقیقه بطور مداوم برنج را تفت می دهیم. بعد آب برنج به جوش که آمد به آن اضافه می کنیم و سیب زمینی های خرد شده را نیز به آن می افزاییم. بلافاصله نمک را نیز به مقداری که تمایل داریم اضافه می کنیم.

مرحله دهم

زمانیکه آب برنج تقریبا در حال کشیده شدن کامل بود، ترکیب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و یک دم کنی روی در قابلمه قرار می دهیم و درب آن را می گذاریم. بعد حتما شعله پخش کن را قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

آنگاه اجازه می دهیم تا با حرارت خیلی ملایم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد. استانبولی پخته شده را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با سالاد شیرازی یا سبزی خوردن نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه استانبولی پلو

تفت دادن برنج باعث مقاوم تر شدن برنج می شود تا له و خورد و خمیری نشود. گذاشتن دم کنی روی در قابلمه به این دلیل است که عرق نکند و برنح ما خمیر نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان