//
کدخبر: ۳۷۴۷۳۷ //
کتلت سویا | طرز تهیه کتلت سویا

کتلت سویا خوشمزه و مجلسی رو این طوری درست کن + دستور پخت مرحله به مرحله

کتلت سویا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود

کتلت سویا خوشمزه و مجلسی رو این طوری درست کن + دستور پخت مرحله به مرحله
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت سویا همراه ما باشید.

کتلت سویا

طرز تهیه کتلت سویا

مرحله اول

برای تهیه کتلت سویا خوشمزه در ابتدای کار سویا را به همراه مقداری نمک و زردچوبه درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می‌ دهیم تا سویا به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی پخته و نرم شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان سویا را درون آبکش می ریزیم و با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا سیب زمینی ها را به همراه پیاز با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و صافی رد می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید در صورت آبدار بودن پیاز و سیب زمینی باعث می شود بافت کتلت شل شود. حالا سویا را به همراه پیاز، سیب زمینی، تخم مرغ و مقداری نمک، زردچوبه و پودر سیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه آرد سوخاری و مقداری فلفل سیاه و زیره به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و منسجم شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. حالا به اندازه یک نارنگی از مواد کتلت جدا کرده و در دست به صورت دلخواه فرم می دهیم و درون تابه می گذاریم، سپس دو طرف شان را سرخ می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که دو طرف کتلت کاملا سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کتلت ها را به همراه گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان