//
کدخبر: ۳۷۲۷۵۶ //
کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با نکات کامل

کوکو سیب زمینی یکی از غذاهای فوری و پرطرفدار ایرانی است که با ترکیبات و مواد بسیار متنوعی درست می شود

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با نکات کامل
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کوکو سیب زمینی در ادامه همراه ما باشید.

کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی در ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا روی آن ها کاملا پوشیده شود آب می ریزیم. بعد روی شعله با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بسته به نوع آن آبپز شوند.

مرحله دوم

پس از گذشت زمان یاد شده در مرحله اول، چاقویی را داخل سیب زمینی ها فرو می کنیم تا مطمئن شویم که پخته  شده اند.بعد آن ها را در صافی قرار می دهیم و کمی آب سرد روی سیب زمینی ها می گیریم و صبر می کنیم تا خنک شوند.

مرحله سوم

آنوقت پوست روی آن ها را می گیریم و داخل کاسه ای رنده ریز می کنیم.تخم مرغ ها را نیز در پیاله ای یکی، یکی می شکنیم و در صورت سالم بودن به سیب زمینی ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و به مایه کوکو می افزاییم.سبزیجات معطر مانند شوید یا جعفری و یا پیازچه را تازه یا خشک می توانیم بسته به ذائقه خود در این مرحله به مواد اضافه کنیم.

مرحله پنجم

حالا کمی زردچوبه و فلفل سیاه را به همران نمک روی مایه کوکو می پاشیم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم.

مرحله ششم

سپس تابه ای را روی حرارت کم می گذاریم و روغن مخصوص سرخ کردنی در حد شناور داخل آن می ریزیم و تامل می کنیم تا به مرور داغ شود.بعد از مایه کوکو در حد یک نارنگی کوچک بر می داریم با کف دست به صورت یک دایره به آن حالت می دهیم و در نهایت با کف دست آنرا تخت می کنیم و داخل روغن داغ شده قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در آخر یک طرف سیب زمینی ها که سرخ و به رنگ طلایی شد آن ها را با کفگیر بر می داریم تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود.سیب زمینی های سرخ شده را از داخل تابه خارج می کنیم و در صافی با فاصله قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

مرحله هشتم

کوکو های سیب زمینی که سرخ شدند آنها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با خیارشور و گوجه فرنگی و نان تازه نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان