//
کدخبر: ۳۷۱۱۹۶ //
ته چین شاهرودی

ته چین شاهرودی با طعم فوق العاده رو این طوری درست کن

در این مقاله طرز تهیه ته چین شاهرودی که یک غذای فوق العاده خوشمزه است را مطالعه می کنید. این ته چین مزه ای عالی دارد و با کدو، لبو، گوشت، برنج، رشته و … تهیه می شود.

ته چین شاهرودی با طعم فوق العاده رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

تهیه انواع پلوهای خوشمزه و مجلسی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه ته چین شاهرودی آشنا شوید. این ته چین با برنج، دنده، اسفناج، رشته و ادویه های طعم دهنده تهیه می شود.

ته چین های مجلسی یک ایده جذاب برای پذیرایی در مهمانی ها هستند. اگر می خواهید، مزه ای عالی از یک ته چین را تجربه کنید  علاوه بر تهیه ته چین شاهرودی در این مطلب در مطالب پیشین نیز می توانید پخت ته چین گرمساری و ته چین فیروزکوهی را مطالعه نمایید.

مواد لازم

برنج آبکش شده: ۴ پیمانه

رشته پلویی آبکش: ۱/۵ پیمانه

گردن گوسفند: ۱۵۰ گرم

روغن: به میزان لازم

لبوی خام: ۱ عدد

اسفناج: ۱۵۰ گرم

آبغوره: ۳ قاشق غذاخوری

پیاز عسلی: ۳ قاشق غذاخوری

فلفل و نمک: به میزان لازم

کدو حلوایی: نصف ۱ عدد

آب: نصف لیوان

طرز تهیه ته چین شاهرودی خوش طعم

اولین گام پختن گوشت ها است. برای این کار باید گوشت را درون قابلمه ای ریخته و کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. پیازها را خرد کرده و با مقداری اسفناج تفت دهید. بعد از اینکه آب اضافی اسفناج ها خارج شد، مقداری فلفل، نمک، آبغوره بزنید. در قابلمه را گذاشته و زمان دهید تا گوشت ها پخته شود.

در قابلمه ای دیگر مقداری روغن ریخته و نصف کف ظرف را کدو حلوایی بچینید. یک بند انگشت برای کدو حلوایی کافی است. نیمه دیگر قابلمه را با لبو پر کنید. برش های لبو و کدو را نیم دایره بزنید. حالا باید برنج و رشته های پلویی که از قبل آبکش کرده اید را روی این لبوها و کدوها اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه ته چین شاهرودی باید گوشت های نیم پز شده را روی برنج ها بریزید. حالا مابقی برنج ها و رشته ها را به آن اضافه کنید. در آخرین مرحله نیز باید نصف لیوان آب روی آن ها بریزید و به مدت ۲ ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از این مرحله ته چین های شما آماده سرو می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۱۹۶ //
ارسال نظر
 
  • شاهرودی

    سلام ته چین یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه شاهرودی هاست که البته با گوشت تازه گوسفندی و بصورت خام لای برنج در قسمت زیرین چیده میشه و بسیار خوشمزه و لذیذ میشه از لبو به عنوان ته دیگ استفاده میکنن و کدو حلوایی را بعد از سرخ کردن روی برنج یچینن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان