//
کدخبر: ۳۶۸۶۹۳ //
مانتو مناسب خانم های بالا تنه بزرگ و چاق

خانم هایی که بالاتنه بزرگ و پهن دارید نگران نباشید / بهترین مانتو این است که من میگم

مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ همیشه سخت و زمان‌بر است. با این حال نباید ناامید و نگران شد. زیرا با بررسی مدل‌هایی که برای این‌گونه خانم‌ها در نظر گرفته شده است می‌توان مدل مناسب را پیدا کرد.

خانم هایی که بالاتنه بزرگ و پهن دارید نگران نباشید / بهترین مانتو این است که من میگم
به گزارش فرتاک نیوز،

مانتو یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین آیتم در پوشش خانم‌ها به خصوص خانم‌های ایرانی است. به همین دلیل بانوان ایرانی اهمیت زیادی به خرید آن می‌دهند.

از طرفی نوع و مدل آن تأثیر بالایی بر جذابیت استایل خانم‌ها دارد. نکته مهمی که در انتخاب انواع آن بخصوص برای خانم‌هایی که بالاتنه بزرگ دارند باید در نظر گرفت ویژگی‌های اندام است.

انتخاب درست این پوشش برای این خانم‌ها باعث پوشاندن عیب‌‌های ظاهری اندام آن‌ها می‌شود و آنان را بیشتر از پیش خوش اندام و زیبا جلوه می‌دهد. در صورتی که جزء این دسته از خانم‌ها هستید مطالعه مقاله پیش رو برایتان الزامی و مفید خواهد بود.

نحوه انتخاب مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ

اولین اقدام در انتخاب مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ شناخت مدل‌های مناسب برای استفاده این افراد است. مدل‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. اما قطعاً بسیاری از آن‌ها برای استفاده خانم‌های بالاتنه بزرگ مناسب نیستند. به همین دلیل یک خانم بالاتنه بزرگ پیش از اقدام به خرید باید مدل‌های مناسب را شناسایی کند. سپس بر اساس سلیقه و خواسته خود مدلی را خریداری کند.

انواع مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ

انواع مانتو مدل مانتو برای افراد قد بلند و هیکلی بالاتنه بزرگ پایین تنه کوچک

مناسب‌ترین مدل مانتو برای خانم‌هایی که بالاتنه بزرگ دارند را می‌توان از میان مدل‌های متعددی که در بازار وجود دارند انتخاب کرد. برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن ها برای استفاده این خانم‌ها شامل موارد زیر هستند:

مدل هایی با جنس نازک

انواع مدل هایی از این لباس با جنس نازک و ظریف را می‌توان به عنوان مناسب‌ترین مانتو برای خانم‌هایی که بالاتنه بزرگ دارند در نظر گرفت. خانم‌ها با اندام و بالاتنه درشت بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنند که پارچه آن ها ساده و لخت و پنبه‌ای باشد. زیرا این نوع پارچه دارای حجم اندکی بوده و باعث می‌شود شانه‌ها و سینه خانم‌ها کوچک‌تر به نظر برسند.

مدل های بدون جیب

خانم‌های دارای بالاتنه بزرگ باید مدلی را انتخاب کنند که در قسمت سینه تا حد ممکن ساده باشد. وجود جیب در قسمت سینه ناخودآگاه توجهات را به سینه و بالاتنه فرد جلب می‌کند. در نتیجه بالاتنه بزرگ‌تر از حد معمول نمایان می‌شود.

مدل پلیسه دار و چین‌دار

مدل چین‌دار یا پلیسه دار ایده آل ترین نوع مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ است. زیرا وجود چینه‌ای متعدد در بخش دامن و پایین تنه مانتو باعث می‌شوند بزرگی بالاتنه به چشم نیابد و اندام خانم‌ها زیباتر به نظر برسد.

مدل های گشاد

خانم‌هایی که دارای بالاتنه بزرگ هستند باید به طور جدی از پوشیدن مدل‌های تنگ خودداری کنند. این خانم‌ها بهتر است مانتویی بپوشند که در قسمت بالاتنه گشاد باشد. این کار باعث می‌شود تا سینه‌ها کوچک‌تر به نظر برسند. البته گشادی مانتو باید به اندازه و استاندارد باشد. به این معنی که اندکی آزادتر از سایز بالاتنه در نظر گرفته شود.

مانتوهای بدون دکمه

مدل‌های جلوباز یکی دیگر از مدل‌های بی‌نظیر مانتو برای خانم‌هایی است که بالاتنه بزرگی دارند. پوشیدن این نوع مانتو باعث می‌شود تا بزرگی بالاتنه پنهان شده و کمتر به چشم بیاید.

مانتوهای دارای خط عمودی

مدل مانتوهایی که دارای خط عمودی هستند خانم‌های چاق را لاغرتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. این قضیه درباره خانم‌هایی که دارای بالاتنه بزرگ هستند صادق است و پوشیدن آن ها باعث کوچک‌تر دیده شدن بالاتنه می‌شوند.

دوخت مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ مدل مانتو برای پایین تنه لاغر مدل لباس برای بالاتنه لاغر

برای دوخت مانتو برای خانم‌هایی که دارای بالاتنه بزرگ هستند رعایت برخی اصول ضروری است. اگر خانمی با بالاتنه بزرگ هستید و مدل دلخواه خود را در بازار یافت نکرده‌اید و تصمیم به دوخت مانتو گرفته‌اید باید نکات ذیل را مدنظر قرار دهید.

  • سایز بالاتنه خود را مشخص کنید و تفاوت آن را نسبت به سایز پایین تنه در نظر بگیرید.
  • بر روی نوع یقه و دوخت آن بیشتر متمرکز کنید.
  • اگر از کمری باریک و متناسب برخوردارید آن را به عنوان نقطه مثبت اندام خود در نظر بگیرید.
  • تا می‌توانید بالاتنه مانتو را ساده و بدون کوچک‌ترین تزئینی بدوزید.
  • از پارچه‌های ضخیم استفاده نکنید. حتی اگر مانتو را برای پوشیدن در فصل پاییز و زمستان در نظر گرفته‌اید.
  • اندازه پایین مانتو را با توجه به اندازه کمر و بالاتنه در نظر بگیرید. به نحوی که پایین تنه بیش از اندازه تنگ و یا گشاد نباشد.

نکات مهم در انتخاب مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ

بهترین مانتو

برای انتخاب و خرید مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ لازم است به نکات مهمی توجه کرد که بارزترین آن ها عبارت‌اند از:

باید پیش از هر چیز به اندام خود توجه کنند و توجهی به مد و ظاهر مانتو نکنند.

این خانم‌ها بهتر است پوشیدن مدل های رنگ روشن را فراموش کنند. چون چاقی بالاتنه آن ها بیشتر به چشم می‌آید.

استفاده از مدل های کمربند دار بهترین آیتم برای این خانم‌ها است.

یقه این لباس برای خانم‌هایی که دارای بالاتنه بزرگ هستند باید ساده بوده و به گونه ای باشند که گردن آنان را کشیده‌تر نشان دهد. یقه U و یقه V و یقه برگردان از جمله یقه‌های مناسب برای مانتوی این خانم‌ها هستند.

آستین این نوع مانتو باید چگونه باشد؟

مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ باید دارای آستین‌های ساده باشد. به این معنی که به دلیل بزرگ و حجیم بودن بازوها هرگونه چین و یا گشادی بیش از اندازه در آستین‌ها باعث می‌شود تا بازوها و دست‌ها چاق‌تر به نظر برسند. به طور کلی بهترین مدل برای ایندسته از خانم ها پوششی است که تا حد ممکن ساده بوده و دارای رنگی تیره باشد. وجود هرگونه تزئین و یا اکسسوری در قسمت یقه و سرشانه و سینه مانتو باعث چاق‌تر به نظر رسیدن بالاتنه می‌شوند.

سخن پایانی:

در این مقاله به طور مفصل و مفید به بیان نکات مهمی در خصوص مدل مانتو برای خانم‌های بالاتنه بزرگ پرداختیم. اگر شما هم جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که از بالاتنه نسبتاً بزرگی برخوردار هستید. می‌توانید یکی از مدل‌های معرفی شده را انتخاب و خریداری کنید. خانم‌هایی که دارای چنین ویژگی در اندامشان هستند اغلب دارای پاهای لاغر نسبت به شانه‌های هستند. به همین دلیل مهم است که مانتوی خود را به نحوی انتخاب کنند که میان اندامشان تناسب ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان