//
کدخبر: ۳۶۸۱۹۲ //
کیک شلیل | طرز تهیه کیک شلیل

کیک شلیل و خوشمزه و خانگی رو با بافت نرم ولطیف رو این طوری درست کن

کیک شلیل یک کیک خوشمزه و خوش بافت است که بسیار خوشمزه است و یک میان وعده و عصرانه عالی برای خانواده و جمع دوستان می تواند باشد این کیک بسیار ساده است و به راحتی در منزل می توانید آماده کنید

کیک شلیل و خوشمزه و خانگی رو با بافت نرم ولطیف رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شلیل خوشمزه و خانگی با بافت نرم و لطیف در ادامه همراه ما باشید.

کیک شلیل

طرز تهیه کیک شلیل

مرحله اول

برای درست کردن کیک شلیل در ابتدا شلیل ها را شسته و خشک می کنم و روی تخته آشپزخانه از وسط نصف می کنیم و هر نصف را برش های عمودی می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

کره و شکر را در ظرفی می ریزیم و برای ۳ الی ۴ دقیقه با همزن می زنیم تا رنگش روشن تر شود و کرم رنگ شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه می کنیم هر تخم مرغ را سی ثانیه با همزن می زنیم.

مرحله سوم

با تخم مرغ اول وانیل را هم اضافه می کنیم بعد از زدن تخم مرغ ها آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و در چند مرحله با الک کردن به مایه تخم مرغی اضافه می نماییم.

مرحله چهارم

آرد را با لیسک مخلوط می کنیم تا دانه های آرد در مایه کیک باز شود و گوله گوله نشود و مایه نسبتا غلیظی بدست بیاید در این مرحله در قالب کاغذ روغنی می اندازیم و مایه را می ریزیم.

مرحله پنجم

سطح روی مایه کیک را صاف می کنیم و در انتها برش های شلیل را روی آن می چینیم و با پرک بادام و خلال پسته روی آن را تزئین می کنیم و داخل فری که از قبل ۱۵ دقیقه گرم شده می گذاریم.

مرحله ششم

ماکروفر را در دمای ۱۶۰ درجه در حالت کانوکشن قرار می دهیم و فر گازی حدود ده تا بیست درجه باید بیشتر باشد برای ۴۰ الی ۴۵ دقیقه صبر می کنیم تا کیک کاملا بپزد.

کیک شلیل

مرحله هفتم

بعد از پخت، کیک را از فر خارج می کنیم کیک میوه ای خوشمزه و خوش بافت ما آماده سرو است اجازه دهید خنک شود سپس برش بزنید و با یک نوشیدنی گرم میل کنید. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان