//
کدخبر: ۳۶۵۸۱۹ //
چیپس خونگی | طرز تهیه چیپس | چیپس خونگی بدون سرخ کردن

چیپس خونگی بدون سرخ کردن رو این طوری درست کن/ خیلی خوشمزه میشه

چیپس بدون سرخ کردن یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و سالم است که طرفدارهای زیادی در خاورمیانه دارد.

چیپس خونگی بدون سرخ کردن رو این طوری درست کن/ خیلی خوشمزه میشه
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس بدون سرخ کردن در ادامه با ما همراه باشید.

چیپس خونگی

طرز تهیه چیپس بدون سرخ کردن

مرحله اول

برای تهیه چیپس بدون سرخ کردن به روش رژیمی در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به ابعاد دلخواه خرد می کنیم، سپس آنها را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب مناسب قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌زمینی‌ ها درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شوند. در ادامه فلفل سبز را به همراه فلفل قرمز به صورت ریز خرد کرده، سپس سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که سیب زمینی ها پخته و نرم شدن فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه سیب زمینی ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی شان خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی ها را با گوشت کوب به خوبی می کوبیم تا له و پوره شوند. در ادامه فلفل های خرد شده را به همراه روغن زیتون، زردچوبه، پاپریکا، پودر گوجه و پولبیبر به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از پوره سیب زمینی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و  گرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا قلقلی ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی آنها را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با وسیله یک گوشت کوب روی آنها را کمی فشار می دهیم تا پهن و نازک شوند، سپس کاغذ روغنی را از روی آنها بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه اول فر گذاشته و بلافاصله حرارت را به ۱۹۰ درجه سانتی گراد تغییر می دهیم، سپس اجازه می دهیم چیپس ها رنگ بگیرند. حالا گریل را روشن می کنیم تا چیپس ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه کاملا پخته و برشته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم چیپس ها کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت چیپس ها را به همراه سس مخصوص سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان