//
کدخبر: ۳۶۳۴۰۹ //
آموزش آشپزی | آشپزی | خورش فسنجان

خورش فسنجان با گوشت قلقلی لذیذ و مجلسی به روش ساده رو، این طوری که من میگم درست کن!

خورش فسنجان یکی از انواع خورش و غذاهای اصیل ایرانی است که بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و در بین اکثر مردم بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

خورش فسنجان با گوشت قلقلی لذیذ و مجلسی به روش ساده رو، این طوری که من میگم درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

تهیه خورش فسنجان در میان مردم تا حدی سلیقه ای می باشد به این صورت که برخی این خورش خوشمزه را به شکل شیرین تر و برخی دیگر نیز آن را با طعم و مزه ملس و برخی هم با طعم و مزه ترش تر آن را تهیه و میل می کنند.

شما نیز می توانید خورش فسنجان را به راحتی در منزل تهیه کنید و آن را چه با مرغ و چه با گوشت سرو و میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید. امروز طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت قلقلی لذیذ و مجلسی به روش ساده را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجان

گوشت چرخ کرده 400 گرم

پیاز 2 عدد متوسط

گردو 300 گرم

رب انار ملس 6 ق غذا خوری

شکر به میزان دلخواه

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه  به مقدار لازم

پودر سیر به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

آب جوشیده شده 2 لیوان بزرگ

طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت قلقلی مجلسی برای 4 نفر

مرحله اول: آماده سازی گوشت چرخ کرده

ابتدا ظرفی را برداشته و داخل آن گوشت چرخ کرده را بریزید و بعد یکی از پیاز ها را نیز با آب بشویید و پوست آن را بگیرید و آن را رنده و به گوشت اضافه کنید و سپس برای مزه دار کردن گوشت به آن مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به همراه کمی پودر سیر اضافه کرده و بعد تمامی مواد را با یکدیگر به وسیله دست شروع به ورز دادن و ترکیب کنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند و سپس گوشت را برای مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا در این مدت گوشت استراحت کند و آماده شود.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز و گردو

پیاز دیگر را نیز با آب بشویید و پوست آن را بگیرید و آن را به شکل نگینی و یکدست خرد کنید و سپس گردو ها را هم به شکل ریز و یکدست آسیاب کنید و کنار بگذارید. در این فاصله قابلمه ای را برداشته و داخل آن مقداری روغن مایع بریزید و آن را روی حرارت گاز قرار دهید و زمان دهید تا روغن گرم و آماده شود و بعد به آن پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود و بعد به آن مقداری زردچوبه را هم اضافه کرده و آن را نیز 1 دقیقه ای با پیاز تفت دهید تا عطر زردچوبه بلند شود و سپس به آن گردو های آسیاب شده را نیز اضافه کنید و حرارت را روی کم تنظیم کنید و به آن تقریباً 15 دقیقه ای اجازه دهید تا گردو ها نیز در این مدت با حرارت ملایم و کم به آرامی به همراه پیاز تفت بخورند و به روغن بیفتد. در آخرین مرحله دو لیوان آب جوشیده شده را هم به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و بعد درب قابلمه را قرار دهید و مجدد اجازه دهید تا با حرارت کم و ملایم مواد شما به آرامی شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم: تفت دادن و آماده سازی گوشت قلقلی ها

گوشتی که داخل یخچال به آن استراحت داده بودید را برداشته و سپس مقداری از آن را بردارید و آن را به وسیله دست شروع به شکل دادن و قلقلی کردن آن کنید و سپس به همین شکل تمام گوشت را قلقلی و آماده کنید. ماهیتابه ای را برداشته و داخل آن مقداری روغن مایع بریزید و آن را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن گرم و آماده شود و بعد گوشت هایی که از قبل قلقلی و آماده کرده بودید را داخل روغن داغ مقداری سرخ و طلایی کنید و سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: آماده سازی نهایی خورش فسنجان

پس از سرخ کردن و تفت دادن گوشت قلقلی ها و آرام جوشیده شدن ترکیب گردو ها، گوشت ها تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید و سپس درب قابلمه را مجدد قرار دهید و یک بار دیگر به خورش اجازه دهید تا با حرارت کم و ملایم و درب بسته 3 ساعت دیگر پخته و آماده شود. پس از گذشت زمان مورد نظر نوبت اضافه کردن رب انار به خورش است پس آن را نیز به قابلمه اضافه کنید و خوب مواد را با یکدیگر هم بزنید و مخلوط کنید تا رب انار نیز در سراسر خورش پخش شود و بعد دوباره درب قابلمه را قرار دهید و این بار نیم ساعت دیگر به خورش با حرارت ملایم زمان پخت دهید. در آخرین مرحله نوبت اضافه کردن مقداری شکر و نمک به خورش است پس آن ها را نیز به میزان لازم و دلخواه به خورش خود اضافه کنید و کمی خورش را هم بزنید و مخلوط کنید تا شکر نیز داخل خورش حل شود و بعد از آن که خورش کاملاً جا افتاد و روغن انداخت خورش فسنجان خوشمزه شما آماده سرو است می توانید آن را میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۴۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان