//
کدخبر: ۳۵۸۹۴۵ //

دارچین؛ معجزه رشد گیاهان آپارتمانی

فواید دارچین برای گیاهان بسیار زیاد است.

دارچین؛ معجزه رشد گیاهان آپارتمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

دارچین می تواند در رشد گیاهان آپارتمانی بسیار تاثیرگذار باشد که در این نوشتار کوتاه می خواهیم به برخی از تاثیرهای شگفت آنگیز آن اشاره نماییم که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما کاربران عزیزان قرار بگیرد. 

برخی از رایج ترین کاربردهای دارچین در باغ ها:

دارچین برای آفات و اگر در خانه یا گلخانه خود با مورچه ها مشکل دارید، یک عامل بازدارنده خوب است. بنابراین میتوانید مشکلات هجوم مورچه های تابستانی را با این ترفند کاهش دهید.

از دارچین برای آفات داخل و خارج خانه خود استفاده کنید. ورودی آنها را پیدا کنید و پودر دارچین را در مسیر بپاشید. دارچین مورچه ها را نمی کشد، اما به جلوگیری از ورود آنها به داخل کمک می کند.

دارچین به عنوان یک عامل ریشه زا به اندازه آب بید یا پودر ریشه زایی هورمونی مفید است. هنگامی که قلمه را می کارید، آغشته کردن آن به دارچین باعث تحریک رشد ریشه تقریباً در هر گونه گیاهی می شود.

پس با کمک پودر دارچین، قلمه های خود را سریع تر رشد دهید. برای این کار یک قاشق دارچین روی دستمال کاغذی بریزید و انتهای ساقه مرطوب را در دارچین بغلتانید.

ساقه ها را در خاک تازه گلدان بکارید . دارچین ساقه را تشویق می‌کند تا ریشه‌های بیشتری تولید کند، در حالی که به جلوگیری از قارچی که باعث بیماری میرایی می‌شود، کمک می‌کند.

دارچین به از بین بردن نوعی قارچ که نهال های کوچک را درست زمانی که شروع به رشد می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد، مفید است. همچنین با سایر مشکلات قارچی موجود در گیاهان مسن تر، مانند کپک لجن و قارچ های بازدارنده در کاشت کار می کند.

با تهیه اسپری دارچین برای گیاهان از این ترفند فوق العاده برای رشد بیشتر گیاهان خود بهره ببرید. برای این منظور مقداری دارچین را در آب گرم بریزید و بگذارید یک شب دم بکشد. مایع را از طریق یک فیلتر قهوه صاف کنید و سپس در یک بطری اسپری قرار دهید.

ساقه و برگ گیاهان آسیب دیده را با آن اسپری کنید و خاک گلدان را در گیاهانی که مشکل قارچ دارند بدین وسیله آب پاشی کنید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان