//
کدخبر: ۲۷۱۰۶۶ //

خودرو به مقصد سعادت آباد؛ بازار سرمایه پذیرای خودرو یا سهام آن؟

بسیاری از خودروسازان در جهان به دنبال خرید سهام هستند، اما در ایران این روند رویه متفاوتی دارد.

خودرو به مقصد سعادت آباد؛ بازار سرمایه پذیرای خودرو یا سهام آن؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نرخ ناپایدار خودرو از معضلاتی است که به نظر می رسد در کشورهای مختلف هم پدیدار شده و راهکارها و به عبارتی دیگر پادزهرهای متفاوتی برای آن تجویز و عملیاتی شده است.

 

خودرو در بورس

 

به نظر می رسد عرضه سهام شرکت های خودروسازی و یا عرضه فیزیکی خودرو در بورس هم از جمله راهکارهایی است که کشورهای دنیا از آن به عنوان بهبود دهنده بازار خودرو استفاده کرده اند.

بازار خودرو به قدری وسیع است که سهامداران خودرو از سهامداران بزرگ و بعضا دولتی هستند. به دلیل همین دید، سهام خودرو برای چندین دهه مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است و احتمالاً برای چند دهه آینده مورد اهمیت خواهد بود. خودرو یکی از سرمایه گذاری‌هایی است که همیشه مورد استقبال افراد قرار گرفته و اصولا مصرف کنندگان با توجه به وضعیت مالی خود در انواع خرید و فروش‌ها شرکت می‌کنند.

صنعت اتومبیل در سال‌های اخیر علیرغم اقتصاد جهانی، کند شده است و این روند هم اکنون با چند حالت غیرمعمول ادامه یافته است. بسیاری از خودروسازان در جهان به دنبال خرید سهام هستند، اما در ایران این روند رویه متفاوتی دارد.

خرید خودرو یا سهام آن در بورس؟

کارشناسان خودرو اعتقاد دارند خرید و فروش خودرو در بورس می‌تواند باعث کاهش قیمت این کالای لوکس شود. کارشناسان این حوزه معتقد هستند که صنعت خودرو در حال حاضر به بهترین عمل نمی‌کند و می‌تواند از این شانس برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کند که اینگونه می‌تواند سبد خرید خود را تغییر دهد و شاید سرمایه گذاری برای این صنعت امیدوار کننده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان