//
کدخبر: ۸۸۳۶۳ //

وجود تنها موزه عاج خاورمیانه در رامسر

موزه عاج رامسر به عنوان تنها موزه عاج خاورمیانه و جز تخصصی‌ترین موزه‌های عاج دنیا محسوب می‌شود.

وجود تنها موزه عاج خاورمیانه در رامسر
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی غلامی مدیرمجتمع موزه‌ای شهدای رامسر در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه برای راه اندازی موزه عاج رامسر بنای قدیمی محل فرمانداری سابق مربوط به پهلوی اول که ۷۰ درصد تخریب شده بود بازسازی و نورپردازی شد گفت:: ویترین‌های این موزه در دنیا منحصربه فرد بوده و ۳۰۰ قلم شی تاریخی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در آن به نمایش گذاشته شده است.

وی از راه اندازی موزه حمام قدیم، موزه مردم شناسی شمال ایران، بازسازی چشمه پهلوی اول که قابلیت تامین آب بخشی از منطقه را دارد را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجتمع عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که رامسر به عنوان مرکز کنوانسیون تالاب‌ها شناخته می‌شود لذا تالاب ۲۰۰ متری این مجموعه در طرح توسعه قرار گرفت و هم اکنون با وسعت ۱۵۰۰ متر به عنوان یک جاذبه رامسر محسوب می‌شود.

رییس مجتمع موزه‌ای شهدای رامسر گفت: موزه میراث روستایی به وسعت ۲ هکتار و بازارچه سنتی برای حمایت از تولیدات داخلی بزودی در این مجتمع ساخته خواهد شد.

غلامی از وجود بیش از ۳۵ هزار قطعه سفال در موزه‌های استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار قطعه سفال با ارزش مربوط به شمال ایران است که برنامه ریزی شده است از تهران به رامسر منتقل شود.

وی ساخت موزه مشاهیر شمال را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام بنیاد مستضعفان در مجتمع موزه‌ای رامسر اعلام کرد و گفت:: مسیر اصلی آبگرم‌های معدنی رامسر از این مجتمع میگذرد لذا احداث مجتمع آبدرمانی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه است.

رییس مجتمع موزه‌ای شهدای رامسر از پیشنهاد شهردار رامسر جهت ساخت ماکت بنا‌های بین المللی جهت جذب گردشگران بین المللی استقبال کرد و گفت: رامسر دارای شهدای گرانقدری از انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم دارد به همین جهت ساخت مسجد و یادمان شهدا نیز از برنامه‌های در دست اقدام است.

این مسئول ساخت خانه کودک، مجموعه رستورانی و سالن آمفی تئاتر روباز را از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: پروژه توسعه مجتمع موزه‌ای رامسر یکی از بزرگترین برنامه‌های بنیاد مستضعفان است چرا که موزه رامسر جز ۵ موزه پربازدید کشور محسوب می‌شود.

غلامی از بازدید ۱۲۰ هزار مسافر در ایام نوروز از این مجتمع موزه‌ای رامسر خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۳۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان