//
کدخبر: ۸۶۹۵۶ //

گشت و گذار در شهر قدیمی استکهلم

به شهر قدیمی استکهلم یا Gamla Stan بروید، یکی از بزرگترین و بهترین شهرهایی در اروپا که از قرون وسطی به جای مانده است. شهر قدیمی که در سال ۱۲۵۲ بنا شده، اصلا جای تعجب نیست که محله حیرت انگیز و روح بخش شهر نامیده شود. این شهر قدیمی که با تاریخ گره خورده، خیابان های باریک و ساختمان های بسیار قدیمی و بزرگ دارد.

 گشت و گذار در شهر قدیمی استکهلم
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از معروف ترین موزه های دریایی جهان، موزه واسای سوئد است که در شهر قدیمی استکهلم قرار گرفته و بقایای یک کشتی از قرن ۱۷ را نشان می دهد. کشتی واسال در سال ۱۶۲۸، تنها چند دقیقه پس از راه اندازی، در نخستین سفر خود غرق شد. این کشتی بعدها دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. کشتی واسا را می توان از شش سطح مشاهده کرد، اگر چه هیچ کس اجازه وارد شدن روی عرشه را ندارد. نمایشگاه های مختلفی در اینجا وجود دارد که تاریخ دریایی سوئد را توضیح می دهد و جزئیات بیشتری در مورد تاریخ واسا را برای شما بیان می کند.

ساعات بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر

کاخ سلطنتی | The Royal Palace

در حال حاضر، کاخ سلطنتی محل کار خانواده سلطنتی محسوب می شود. این کاخ جایگزین ساختمان قبلی، یعنی قلعه‌ی قرون وسطایی تره کرونور (Tre Kronor)، گشت که در قرن ۱۷، دچار آتش سوزی شد. در کاخ سلطنتی، ۵ موزه وجود دارد که برای بازدید عموم باز هستند و از جمله آن ها می توان به تالار دولت، تخت نقره ای ملکه کریستینا و خزانه داری اشاره کرد. این کاخ همچنین دارای صدها اتاق است که به سبک روکوکو تزیین شده اند. یکی از مراسم جالبی که در این کاخ انجام می شود، تعویض شیفت نگهبانان است که روزانه انجام می گیرد و دیدن آن بسیار پیشنهاد می شود.

ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

کلیسای جامع | Storkyrkan

کلیسای جامع سلطنتی سوئد به نام Storkyrkan قدیمی ترین کلیسا در شهر قدیمی استکهلم است که شروع ساخت اولین بخش آن به قرن ۱۲ برمی گردد. در قرن ۱۴ یک آتش سوزی باعث تخریب این ساختمان گشت و بعد از آن یک کلیسای دیگر جایگزین آن شد و بارها با تغییرات و بازسازی های مجدد روبرو شد. نمای خارجی این کلیسا، نمونه خوبی از معماری باروک است؛ در حالیکه نمای داخلی آن به سبک گوتیک ساخته شده است. بارزترین اثری که در این کلیسا خواهید دید، بدون شک مجسمه بزرگی از سنت جورج و اژدها است.

ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۴ عصر

موزه نوبل | Nobelmuseet

موزه نوبل، همانطور که از نامش پیداست به برندگان جایزه نوبل تعلق دارد. در این موزه، فیلم و کلیپ های کوتاهی از آن ها به نمایش گذاشته می شود. سخنرانی های پذیرفته شده از برندگان مختلف در برخی از غرفه های داخل موزه، از جمله سخنرانی های مارتین لوتر کینگ جونیور، شنیده شود. همچنین یک کتابفروشی با بیوگرافی برندگان جایزه نوبل و همچنین کتاب های نوشته شده توسط آن ها در این موزه وجود دارد.

ساعات بازدید: تابستان و بهار، ۱۰ صبح تا ۸ شب، زمستان و پاییز از چهارشنبه تا یک شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر

اِستور توریِت | Stortorget

میدان اصلی شهر قدیمی استکهلم که زمانی شاهد جنایات دردناکی بود، امروزه به عنوان یک نقطه دوست داشتنی برای گردشگران محسوب می شود. اِستور توریِت تا سال ۱۷۳۲، مرکز سیاسی بود، تا زمانیکه که تالار شهر به کاخ بوندسکا انتقال یافت. امروزه این میدان پر از کافه های دوست داشتنی و نیمکت هایی برای نشستن و غرق شدن در تاریخ و فرهنگ این بخش است.

موزه قرون وسطی | Medeltidsmuseet

موزه قرون وسطی نیز در شهر قدیمی استکهلم قرار دارد و آثار به دست آمده از حفاری بزرگی که در دهه ۱۹۷۰ انجام شد را به نمایش می گذارد. این موزه همچنین تاریخ قرون وسطی را از قرن ۱۳ تا ۱۶ بازگو می کند و دارای آثار متعددی مانند خانه های آجری، کارگاه ها و … است. همچنین نمایشگاه های موضوعی مختلفی به طور متداول در این موزه نمایش داده شده و سخنرانی هایی نیز در اینجا برگزار می شوند.

ساعات بازدید: همه روزه به جز دوشنبه، ۱۲ ظهر تا ۵ عصر

مجلس سوئد | Swedish Parliament

جزیره کوچک Helgeandsholmen، جایگاه مجلس سوئد است که در شهر قدیمی استکهلم قرار داشته و برای رسیدن به آنجا حدودا نیم ساعت زمان می خواهید. در اینجا، تورهای رایگان برگزار می شود که می توانید با آن ها در داخل ساختمان قدم بزنید. ساختمان مجلس به سبک نئوکلاسیک ساخته شده که دارای یک سردر نئوباروک و دو باله به سبک نئوکلاسیک و ستون هایی به شیوه کورینتی است. یک گالری شیشه ای در بالای تالار وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند جلسات مجلس را از آنجا مشاهده کنند.

ساعات برگزاری تور (به زبان انگلیسی): ماه اکتبر تا اوایل ماه ژوئن، شنبه و یک شنبه ساعت ۱۳:۳۰ – اواخر ژوئن تا اواخر آگوست تمام روزهای هفته راس ساعات: ۱۲، ۱، ۲ و ۳ عصر

تورهایی در ارتفاع | Rooftop Tour

اگر از ارتفاع نمی ترسید، پس حتما یکی از تورهای پشت بام استکهلم را تجربه کنید. این تورها که یک روش بی نظیر برای دیدن شهر است، به این صورت می باشد که توسط یک راهنما، اجازه پیاده روی، بر پشت بام ساختمان های محله گاملا استان را خواهید داشت. این تورها با احتیاط شدیدی برگزار می شود و برای امنیت شما کلاه های ایمنی و … قرار داده شده است. راهنماها، علاوه بر کمک کردن شما در شرایط خاص، تسلط خوبی به تاریخ گاملا استان دارند. مطمئن باشید این تور، تجربه بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد.

خانه اشراف | Riddarhuset

خانه اشراف (The House of Nobility) در سال ۱۶۴۰ ساخته شد و محلی برای برگزاری جلسات اشراف زادگان محسوب می شد. ساختمان آن، نمونه خوبی از معماری باروک است. در حال حاضر این بنا، توسط یک سازمان خصوصی اداره و نگهداری می شود. دیوارهای تالار جلسه بسیار حیرت انگیز هستند، آن ها توسط حدودا ۲۳۰۰ نشان خانوادگی که بازگو کننده اشراف زاده های سوئدی هستند، تزیین شده اند.

ساعت بازدید: دوشنبه تا جمعه، ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر

این جاذبه هایی که برای شما شرح داده شد، تنها بخشی از دیدنی های شهر قدیمی استکهلم است. شما می توانید تنها در این محله قدم بزنید و از کوچه ها و ساختمان هایی بازدید کنید که زمانی برای خود بسیار ارزشمند بوده اند و حالا بخشی از فرهنگ و تاریخ سوئد محسوب می شوند.

02TheRoyalPalace

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان