//
کدخبر: ۸۱۶۴۸ //

برپایی نوروزگاه در ۱۷ شهر آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری مراسم آئینی نوروزگاه در سطح تمام شهرهای استان خبر داد.

برپایی نوروزگاه در 17 شهر آذربایجان غربی
به گزارش فرتاک نیوز،

، حسین امامی با بیان اینکه این مراسم به صورت همزمان با نوروز سال ۹۷ در ۲۳ منطقه از استان برگزار می شود ، افزود: با برنامه ریزی های  بعمل آمده از هم اکنون زمان و مکان اجرای این مراسم در ۱۷ شهرستان استان پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: این مراسم که شامل  بازیهای بومی – محلی، رسوم محلی پیشواز از نوروز، اجرای موسیقی بومی، شعر و آواز خوانی خواهد بود ، در جوار آثار و مکانهای تاریخی– فرهنگی پربازدید شهرستان ها برگزار می شود تا بازدیدکنندگان و مسافران علاوه بربازدید از این آثار، از نزدیک با فرهنگ و رسوم نقاط مختلف استان نیز آشنا شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در کنار اجرای مراسم ویژه نوروزگاه غرفه های صنایع دستی، سوغات، خوراک و غذاهای بومی محلی در همه شهرهای استان  برپا خواهد شد .

وی با بیان اینکه  تعداد ۴۶ مجتمع بین راهی در استان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند گفت: همچنین درایام نوروز ۱۰۰ نمایشگاه مختلف در سراسر استان برپا می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان