//
کدخبر: ۸۱۳۶۹ //

راهنمای سفر به کلن

کلن، چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور آلمان است. این شهر در غرب آلمان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور به شمار می رود. شهر کلن شهر بسیار زیباییست که مملو از فرهنگ و تاریخ می باشد، برای همین گردشگران زیادی را که سالانه به آلمان سفر می کنند را به سمت خودش جذب می نماید.

راهنمای سفر به کلن
به گزارش فرتاک نیوز،

شهر کلن، چهارمین شهر بزرگ آلمان بوده و در ایالت نوردراین-وستفالن و منطقهٔ راین-رور است. رود راین از میان این شهر می گذرد و با بیش از دو هزار سال تاریخ یکی از کهن ترین شهرهای آلمان به شمار می رود. مساحت این شهر ۴۰۵ کیلومترمربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۵ انجام شده حدود ۱۰۶۰۵۸۲ نفر در این شهر زندگی می کرده اند.

 

شهر کلن دارای تاریخ دیرینه است، حتی نام گذاری این شهر هم دارای تاریخ خاصی است، امپراتریس روم، آگریپینا؛ در سال پنجاه پس از میلاد در زادگاه خود شهری بنا نهاد و آن را کولنیا کلائودیا آرا آگریپیننسیوم نامید. به سبب آنکه این شهر در مسیر راه‌های ساخته شده بدست رومیان تا جرمانیا (آلمان امروز) قرار داشت، بزودی بازرگانان بسیاری به خود جلب کرد و مرکز داد و ستد مهمی شد. رومیان شرقی (بیزانس) پس از غلبه بر روم غربی، مسیحیت را که از خاور میانه به ارمغان آورده بودند به زور شمشیر به جای آیین میترایی در شهر کلن رواج دادند و آن را مبدل به قطب مسیحیت در شمال اروپا کردند. در تاریخ پانزده اکتبر ۱۸۸۰، فرانک‌ها در این شهر بنای کلیسای جامع بزرگی را به پایان رساندند. در ۳۰ مه ۱۹۴۲ در اواخر جنگ جهانی دوم متفقین کلن را بارها بمباران کردند و آن را به ویرانه‌ای بدل کردند. بخشی از آثار آن پا برجا مانده‌ است.

زبان: آلمانی

 واحد پول: یورو

کد کشور: +۴۹

ولتاژ برق شهری در پالرمو:  ۲۳۰ ولت و فرکانس آن ۵۰ هرتز است.

 شماره های اضطراری:

    پلیس: ۱۱۰

    آتش‌نشانی و آمبولانس: ۱۱۲

اختلاف ساعت با تهران: ۲ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه ها: فرودگاه کلن بن

راهنمای سفر به کلن

آب و هوای کلن

شهر کلن برای تمام سلیقه های مناسب است، تابستان ها آب و هوای این شهر گرم و کمی مرطوب می شود، در فصل بهار و پاییز هوای کلن خنک بوده و بهترین شرایط برای سفر به این شهر محیا می شود. همچنین قیمت رزرو هتل ها هم در این فصل بسیار مقرون به صرفه است.

 

هزینه اقامت در شهر کلن

کلن از جمله های شهرهای تاریخی کشور آلمان است، از همین رو گردشگران زیادی برای دیدن آثار تاریخی، شهر کلن را در لیست سفرهای خود قرار می دهند. بنابراین در این شهر هتل های متعددی با هزینه های مناسبی وجود دارد و هیچ نگرانی بابت اقامت نیاز نیست که داشته باشید. یکی از خوبی های هتل های کلن است که در مرکز شهر قرار دارند و دسترسی راحتی به وسایل نقلیه عمومی دارند. در ادامه راهنمای سفر به کلن به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر آلمانی اشاره خواهیم کرد.

 

هتل های پیشنهادی در شهر کلن

    هتل دووم کلن | Dom Hotel Koeln

هتل مجلل و شیکی در شهر کلن وجود دارد که سال تاسیس آن در ۱۷۰۹ است و تنها ۵ دقیقه با موزه و خیابان اصلی این شهر فاصله دارد.امکانات رفاهی که در این هتل وجود دارد نیز شامل جکوزی، صبحانه ی رایگان، اتاق جلسه، سرویس حمل و نقل فرودگاهی و پارکینگو … نیز است. خبر خوب برای افرادی که حیوان خانگی دارند، این است که می توانید با خیال راحت آنها را همراه خودتان ببرید.

شماره تلفن: ۰۴۹۲۲۰۴۴۲۰

وب سایت:www.domhotel.com

آدرس: آلمان – کلن Domkloster ۲، ۵۰۶۶۷ Köln، Germany

 

    هتل استایگن برگر کلن | Steigenberger Hotel Koeln

این هتل زیبا و مدرن در منطقه ی تجاری و شلوغ شهر واقع شده است و در فاصله ی یک دقیقه ای از کلیسای جامع و موزه شهر قرار دارد. منظره ای که شما از اتاقتان می بینید کلیسای جامعه هست. از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل کسب و کار، اتاق بدنسازی، اینترنت رایگان و خشک شویی و … می شود.

شماره تلفن: ۰۴۹۲۲۱۲۲۸۰

وب سایت:www.steigenberger.com

آدرس: آلمان – کلن Habsburgerring ۹-۱۳، ۵۰۶۷۴ Köln، Germany

هتل استیجن

    هتل Flandrischer Hof

هتل ستاره شهر کلن به نام Flandrischer Hof با قیمت مناسب و امکانات خوبی که دارد انتخاب بسیار خوبی برای اقامت در شهر کلن است. یکی از نکات مثبت آن این است که در مرکز شهر قرار گرفته و به راحتی به وسایل نقلیه و همچنین جاذبه های دیدنی دسترسی دارد.

شماره تلفن: ۰۴۹۲۲۱۲۰۳۶۰

وب سایت: www.flandrischerhof.de

آدرس: آلمان – کلن Flandrische Str. ۷، ۵۰۶۷۴ Köln، Germany

هتل سه ستاره در کلن

هزینه خورد و خوراک در کلن

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، کلن شهر توریستی است بنابراین رستوران ها و هتل های زیادی در این شهر قرار دارد. طبخ نان به همراه گوشت یا سوسیس یکی از وعده های دیرینه شهر کلن یا به طور کلی آلمان است، اما خوب به دلیل کالری بالایی که دارد سعی کنید در خوردن آن حد را نگهدارید. در راهنمای سفر به کلن هزینه های مربوط به غذا در این جزیره را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ یورو را بپردازید.

 

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۴۵ یورو پرداخت کنید.

 

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کلن به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۷ یورو می باشد.

 

اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به کلن می خواهیم چند رستوران خوب را در این شهر آلمانی معرفی کنیم.

 

چند غذای محبوب در کلن

Eintopf: یکی دیگر از غذاهای آلمانی است. در هواهای سرد پاییز، یک کاسه eintopf می تواند بدن هرکسی را به خوبی گرم کند. نام این خورشت سنتی آلمانی به معنی (یک دیگ) است.

 

Bratwurst: سوسیس کبابی شده که معمولا گوشت خوک، گوشت گاو و یا گوشت گوساله اجزای تشکیل دهنده سوسیس هستند.

 

Eisbein: پوره سیب زمینی به همراه گوشت خوک است.

 

Schwäbische maultaschen: راویولی (پاستا) که با گوشت پر شده است.

غذاهای آلمانی

رستوران های پیشنهادی در شهر کلن

    رستوران لومرژایم | Lommerzheim

یکی از رستوران های قدیمی شهر کلن که دارای تعداد غذاهای محدودی است، اما همین تعداد به اندازه خوشمزه هستند که سبب شده این رستوران همیشه شلوغ باشد. کیفیت غذاها بسیار بالا بوده و از قیمت های مقرون به صرفه ای هم بهره می برد.

 

آدرس: آلمان – کلن Siegesstraße ۱۸، ۵۰۶۷۹ Köln، Germany

رستورانی قدیمی در شهر کلن

     رستوران ایرانی صدف

رستورانی  ایرانی صدف در شهر کلن گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند غذاهای ایرانی و همچنین با گوشت حلال میل کنند.

 

آدرس: آلمان – کلن  Jahnstr. 20, 50676 Cologne, North Rhine-Westphalia

    رستوران تاپئو پیکس | Tapeo Picus

رستوران شیک و امروز در شهر کلن، به نام تاپنو پیکس وجود دارد که با دکوراسیون جالبی که دارد اشتهای هر فردی را برای خوردن انواع غذاهای مدیترانه ای، اروپایی و اسپانیایی باز می کند. این رستوران از ساعت ۵ عصر تا ۱ شب باز است و می توانید شام خودتان را در این رستوران میل کنید.

 

آدرس: آلمان – کلن Hans-Sachs-Straße ۲، ۵۰۹۳۱ Köln، Germany

هزینه حمل و نقل در کلن

هزینه بلیط تک سفره ۲٫۸۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۹۳ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳٫۵۰ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱٫۸۸ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰ یورو باید پرداخت نمایید.

 

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۲۹ یورو

هزینه حمل و نقل در شهر کلن

جاذبه های گردشگری در کلن

    باغ گیاه شناسی فلورا | Botanical Gardens Flora

این باغ در سال ۱۸۶۳ در شهر کلن تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین پارک های شهر کلن است. این باغ به سبک آلمانی و ترکیبی از معماری های باروک و ایتالیایی دوره رنسانس است. از سال ۱۹۲۰ این پارک به باغ گیاه شناسی و گل تبدیل شد و امروزه بیش از ۱۰۰۰۰ نوع گیاه و گل مختلف ‌در آن دیده می شود. ‌‌‌

آدرس: آلمان – کلن Am Botanischen Garten ۴، ۵۰۷۳۵ Köln، Germany

باغ گیاه شناسی فلورا

    کلیسای جامع کلن | (Cologne Cathedral (Dom

‌کلیسای جامع کلن یکی از مشهورترین کلیساهای در کشور آلمان است. این کلیسا قرن هاست که نماد شهر کلن است و قدمت به قرن چهارم بر می گردد. این کلیسا دومین ساختمان بلند شهر کلن به شمار می رود.

آدرس: آلمان – کلن Kölner Dom، ۵۰۶۶۷ Köln، Germany

 

    موزه شکلات کلن | Chocolate Museum

موزه ی خوشمزه ای در شهر کلن وجود دارد که مختص به تولید شکلات های Schokoladen است. در این موزه می توانید از تمام مراحل تولید کاکائو مطلع شوید. ساعات کاری این موزه هم از ۱۰ صبح تا ۶ عصر است.

آدرس: آلمان – کلن Am Schokoladenmuseum ۱A، ۵۰۶۷۶ Köln، Germany

 

    کلیسای بزرگ سنت مارتین | Gross St. Martin

‌کلیسای بزرگ سنت مارتین یکی از دوازده کلیسایی است که در کلن وجود دارد. برج عظیمی در این کلیسا وجود دارد که یکی از مشخصه های آن به شمار می رود. مدت زمان ساخت آن بین سالهای ۱۱۵۰ تا ۱۲۵۰ بوده است برخی از قسمت های آن با آتش سوزی نابود شده است اما تمامی آنها چایگزین شده اند. این کلیسا در جنگ جهانی نیز صدماتی دید اما همچنان با گذشت سال ها یکی از نمادها و ساختمان های بلند ‌در شهر قدیمی کلن است.

آدرس: آلمان – کلن Fischmarkt ۵، ۵۰۶۶۷ Köln، Germany

 

    خانه ۴۷۱۱، خانه عطر

۴۷۱۱‌‎، این خانه را در شهر زیباترین خانه معطر در کلن می دانند و از جاذبه های شهر کلن است. باید گفت اینجا مکان به وجود آمدن و عرضه و معرفی بسیاری از برندهای بسیار معروف ‌ادوکلن در جهان است. این ساختمان که در سال ۱۷۹۲ بنا شد در ابتدا عطرهایی تولید می کرد که نام مشخصی داشتند.

    موزه رومانو- ژرمانی | Romano-Germanic Museum

این موزه یک موزه مدرن و از جاذبه های شهر کلن است. اگرچه ظاهری مدرن دارد اما داخل آن تجهیزات رومیان نمایش داده می شود و در واقع یک سایت باستان شناسی است.

 

    سوار شدن بر کشتی‌های مشهور کروز در رودخانه‌ی راین

گشت زدن با کشتی‌های کروز  در بالا و‌ پایین رودخانه‌ی راین در میان مردم بسیار محبوب است. می‌توانید در اطراف شهر سوار یکی از این قایق‌ها شوید یا در طی سفری چند روزه در طول رودخانه‌ی راین از بقیه نقاط آلمان دیدن کنید. به این طریق  از بسیاری از روستاها وکوه‌ها بازدید می‌کنید. این مناظر بسیار دیدنی هستند اما یادتان باشد سفر به وسیله‌ی این کشتی‌ها بسیار هزینه‌بر است و بیشتر به افراد مسن، خانواده‌ها و زوج‌های جوان اختصاص دارد.

رودخانه راین

    پیاده روی در گوشه و کنار شهر

یکی از تفریحاتی که می توانید در شهر کلن انجام دهید، قدم زدن گوشه و کنار این شهر تاریخی است. هم هزینه ای نمی کنید و هم این که می توانید از زیبایی که در شهر وجود دارد بهره ببرید. Agnesviertel یک ناحیه‌ی غیر متعارف و پر از مغازه، گالری‌های هنری و کتابفروشی است. در طول تابستان در منطقه‌ی Alte Feuerwache یک بازار بزرگ فروش اجناس ارزان که عمدتا هم کالاهای دست دوم هستند (flea market) وجود دارد. ناحیه‌ی ریورساید (riverside) هم تعدادی ساختمان مدرن را در خود جای داده است، البته این ناحیه همیشه مرکزی تاریخی برای گشت و گذار محسوب می‌شود.

 

مراکز خرید در شهر کلن

    مرکز خرید Neumarkt Galerie Koln

آدرس: آلمان – کلن Neumarkt، ۵۰۶۶۷ Köln، Germany

    مرکز خرید Koln Arcaden

آدرس: آلمان – کلن ۵۱۱۰۳ Cologne، Germany

    مرکز خرید راین | Rhein Center Koln Weiden

آدرس: آلمان – کلن Aachener Str. ۱۲۵۳، ۵۰۸۵۸ Köln، Germany

مراکز خرید شهر کلن

بایدها و نبایدهای کلن

    مرسوم است به کارکنان رخت کن و حمام، ارایشگران، راننده های تاکسی، خدمتکاران کافه و گارسون ها در رستوران ها ۱۰% انعام پرداخت می شود.

    مراقب جیب برها در این شهر باشید.

    جهت کسب اطلاعات لازم جهت اخذ ویزای این کشور می توانید راهنمای سفارت آلمان را مطالعه کنید.

3-43

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۳۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان