//
کدخبر: ۸۱۰۱۴ //

سفر به دانمارک

جذابیت افسونگر دانمارک برای تمام مردم، مخصوصا در سالهای اخیر نمایان شده است. بخش اروپایی شهراسکاندیناوی به سواحل زیبا، قلعه های منحصر به فرد، جنگلهای تنک، هوایی معتدل است؛ مردمانی خوشرو و روح زندگی که به طور فراگیردر ان جاری است. سریال تلویزیونی موفق بورجن، باعث درخشش شهر کپنهاگ، مخصوصا ساختمان با عظمت پارلمان در کریستینسبرگ شد. همینطور فیلم برونن که سوئد و دانمارک مشترکا آ ن را ساخته بودند پل زیبای اورساند را به تمامی جهانیان معرفی کرد؛ یک شاهکار مهندسی که توسط جاده و راه اهن دو کشور را به هم وصل کرده است.

 سفر به دانمارک
به گزارش فرتاک نیوز،

برای سفر به دانمارک ، برای کسانی که دوستدار ادبیات هستند اودنس، زادگاه هنس کریستین اندرسن، استاد قصه گویی، جایی است که حتما باید بروند. بازدید از موزه ای که نمونه از جاهای دیدنی دانمارک و برای خوشگذرانی در دانمارک به اثار این استاد تخصیص داده شده است و سفر به خانه دوران کودکی وی بخشی از دیدنی های واقعی است. حفاظت از محیط زیست به خوبی در این سرزمین نمایان است. مردم کپنهاگ ترجیح می دهند که به جای اتومبیل از دوچرخه استفاده کنند. بدون شک دوچرخه بهترین وسیله برای گشت وگذاردر این شهرنه چندان بزرگ و خوش منظره است. فراتر از تمام اینها، غذاهای فوق العلده و خاص این کشور است. غذاهای فوق العاده این کشورمنشا دستورپخت غذاهای مخصوص اسکاندیناویایی است.

 

باغ تیوولی، کپنهاگ

تمام مسافران کپنهاگ، مستقیما به دیدن این فضای باز زیبا برای خوشگذرانی در دانمارک می ایند. این پارک در سال 1843بنا شده است و شهر بازی دیزنی از نمونه جاهای دیدنی دانمارک که شهرتی جهانی دارد با الهام ازاین پارک ساخته شده است؛ شما در ان جذابیت های فراوانی همچون قطارهای شهربازی، میادین زیبا، عروسک های خیمه شب بازی، سالن تئاتر، رستوران، کافه، باغ های متعدد، مسیرهای پیاده روی وحتی سالنهای کنسرت به سبک مغربی خواهید یافت. ازانجائیکه این پارک در فیلم های بسیاری به نمایش گذاشته شده است در سرتا سر جهان شناخته شده است و سمبل واقعی این شهراست. آتش بازی برای خوشگذرانی در دانمارک که در شب هنگام راه انداخته می شود اسمان آن را نورانی می کند و در زمستان، درختان با لامپهای رنگی برای کریسمس تزیین می شوند وشب های جمعه کنسرت رایگان راک برای خوشگذرانی در دانمارک در ان اجرا می شود.

 

کاخ کریستینزبرگ، کپنهاگ

در سفر به دانمارک و در جزیره زیبا وکوچک اسلوشولمن از جاهای دیدنی دانمارک که در مرکز کپنهاگ قرار دارد ساختمان دولتی دانمارک دیده می شود که قدمت ان به بیش از 800 سال می رسد. این کاخ پایگاه قدرت پادشاهی دانمارک بود و در حال حاضر به عنوان ساختمان مجلس، دفتر نخست وزیری دادگاه عالی از آن استفاده می شود. طرفداران سریال بورجن با ترتیبات آن اشنا هستند. چند بخش از آ ن در اختیار خانواده سلطنتی است و بازدید از بقیه قسمتهای ان برای عموم آزاد است.ساختمان اسقف ابسالون در سال 1167 برای محافظت از شهرساخته شده و بازدیدکنندگان می توانند اثار باقیمانده از ان را ببینند. این ساختمان وبانضمام ان یک قلعه قرون وسطایی در قرن چهاردهم ویران شدند.

 

موزه ملی دانمارک، کپنهاگ

از پارک تیولی تا این موزه ده دقیقه برای خوشگذرانی در دانمارک با پای پیاده فاصله است، موزه ای که بیانگر تاریخ و فرهنگ دانمارک است. در این موزه مصنوعات باابهت دانمارکی همچون گردونه خورشیدی با قدمت 2000 سال، ظروف چینی و نقره دانمارکی، تزئینات کلیسای گوتیک و رومیایی وجود دارد. از دیگر کلکسیون های بارز آن می توان به البسه مربوط به قرون هجدهم و نوزدهم و اسباب اثاثیه عتیقه اشاره کرد. بازدید از موزه مردم شناسی این موزه که مربوط به مردمان اسیا، افزیقا و گرینلند است این سفر به دانمارک تاریخی را تکمیل می کند. بچه ها می توانند در موزه اختصاصی خود لباسهای مربوط به دوره های متفاوت را به تن کنند، از کشتی واکینگ بالا بروند وسبک کلاسهای دهه 1920 را ببینند.

 

نمایشگاه ملی دانمارک، کپنهاگ

نمایشگاه ملی دانمارک از نمونه جاهای دیدنی دانمارک بسیاری از بزرگترین کلکسیون های کشوررا در خود جای داده است. در ابتدا این نمایشگاه در کاخ کریستینزبرگ جای داشت ولی درقرن نوزدهم به محل جدید انتقال یافت. مساخت زیاد این بنا و نور طبیعی که درون ان در جریان است دو عاملی هستند که باعث می شود فضایی دلباز برای خوشگذرانی در دانمارک داشته باشد. این موزه، اثارهنری اروپا واسکاندیناوی، مربوط به بیش از 700 سال را در خود جای داده است. این نمایشگاه اثار هنری اساتید هلندی، پیکاسو و ادمون مانچ را درکنار دیگر اثار هنری به نمایش گذاشته است. جای تعجب نیست که اثار هنری بسیاری از دانمارک و از نمونه جاهای دیدنی دانمارک به نمایش گذاشته شده است. کافه ای دلپذیر برای خوشگذرانی در دانمارک که میتوان در انجا کمی استراحت کرد و از تماشای مناظر اطراف آن لذت برد.

 

نیهان، کپنهاگ

درخشش تصاویر و کارت پستالهای بی پایان از این شهر در سفر به دانمارک، خود بیانگر زیبایی آ ن است؛ جایی فوق العاده برای قدم زدن و برداشتن برشی از کافه فرهنگ کپنهاگ که در پشت کاخ المینبرگ واقع شده است. این منطقه روزگاری کرانه باراندازی فراموش شده بود اما با خانه های رنگارنگ، رستوران ها، کشتی های بلند(بعضی از انها موزه هستند) که در هر گوشه کناری دیده می شوند، جانی تازه گرفت. امروزه نیهان، گوشه ای دنج و دلپذیر است و در نتیجه جاذبه بزرگی است که گردشگران را به خود جذب می کند؛ شهری که برای افراد محلی نیز جذابیت دارد. ازانجا می توانید یک قایق گرفته و درحالیکه به سمت کشور دلپذیر سوئد حرکت می کنید از زیبائیهای مسیر در سفر به دانمارک و برای خوشگذرانی در دانمارک نهایت لذت را ببرید؛ سفری دریایی که از بندر شروع کرده اید.

 

برج مدور، کپنهاگ

ارزش اصلی این برج از نمونه جاهای دیدنی دانمارک به خاطر چشم انداز زیبای آن است. این برج در سال 1642 به عنوان برج مراقبت ساخته شده است و 36 متر ارتفاع دارد. در این برج شما می توانید یک کلکسیون کوچک مربوط به منجم دانمارکی، تیکو براه را مشاهده کنید. اگرچه شهرت این بر ج به خاطر نمایی است که از آن می توان داشت که برای حصول به این منظور باید از یک رمپ مارپیچی شکل گذر کرد. یک سطح شیشه ای که در ارتفاع 25 متری زمین قرار گرفته که از روی آ ن هم میتوان چشم اندازی از شهر زیبای کپنهاگ از نمونه جاهای دیدنی دانمارک در سفر به دانمارک وهم نمایی از مرکز برج داشت. در حالیکه پیاده حوالی این برج به گشت و گذا می پردازید به میدان معروف وخوش منظره کرابرادروتو می رسید؛ ازبرج تا این میدان راه زیادی نیست، میدانی که خوش منظره ترین میدان شهر است.

 

کاخ امالینبرگ

این کاخ در منطقه فردریک استیدن واقع شده است؛ کاخی در کنار اب که آرامشی مثال زدنی در ان جاری است و درابتد با چهارقصرمشرف به میدان برای اقامت اشراف زادگان ساخته شده بود. خانواده سلطنتی بعد از اینکه کاخ کریستبنزبرگ در سال 1794 آتش گرفت به این کاخ نقل مکان کردند و از آن پس از این کاخ به عنوان خانه زمستانی استفاده کردند. قصرهای یک شکل که یک هشت ضلعی به وجود اورده اند. طراحی تحسین بر انگیزاین کاخ بر اساس طرح میدانی در پاریس بوده است که امروزهتبدیل به محلی به نام دیلا کانکورد شدہ است. سبک معماری ان به سبک روکوکو وترکیبی از المانهای فرانسوی و المانی است. سربازان گارد فرانسوی آن با کلاه پوستین و لباس فرم آبی رنگشان، توجه گردشگران را به خود جلب می کنند.

 

پل اورساند

این پل که طراحی ان چند دهه بطول انجامید و بسیار جنجال برانگیز بود به سرعت نماد اسکاندیناوی شد. طول این پل از کپنهاگ تقریبا ده کیلومتراست. هم می توانید با ماشین از آن عبور کنید هم می توانید از راه اهن ان استفاده کنید. ابتدای این تونل در کشور دانمارک به صورت تونل است و این امر به این دلیل است که مانع از برخورد با هواپیماهایی شود که از فرودگاه مجاور آن برفراز اسمان بلند میشوند. این سازه هشت کیلومتری در سال 1999 به بهره برداری رسید و بزرگترین جزیره دانمارک ، زئولند، را که شهر کپنهاگ نیز دران واقع شده است به ساحل جنوبی غربی سوئد، مخصوصا به شهر مامو، که به لحاظ بزرگی جایگاه سوم را در این کشور دارد، وصل می کند. علاقه مندان به فیلمهایی با ژانر اسکاندی نویر می دانند که این پل شهرت جهانی پیدا کرده است که آن را مدیون سریال تلویزیونی جذاب و پرطرفدار دانمارکی_سوئدی به نام د_بریج است که با محوریت این پل ساخته شده است.

 

موزه سرباز لینگبای

تنها 15 کیلومتر خارج از شهر کپنهاگ می توانید از این موزه سرباز بازدید کنید. این موزه بخشی از موزه ملی دانمارک است که هر گردشگری باید ان را ببیند. این موزه که 35 هکتار است دارای خانه های روستایی، گلخانه ها، خانه های مسکونی و اسیاب های واقعی از تمام نقاط کشور است و زندگی در آن در جریان است؛ همچنین نژادهای قدیمی حیوانات خانگی، باغهای فوق العاده تاریخی مناسب گشت و گذار، خانه های قدیمی متفاوت از شلسویگ_هولشتاین و سوئد و سایت های متعدد پیک نیک در این موزه چشم نوازی می کنند. شما حتی می توانید با یک گاری که توسط اسب کشیده می شود در موزه به گشت و گذار بپردازید.

 

کرنبرک اسلات، هلسینکر

این قلعه نه تنها بیانگر محلی است که هملت شکسپیراتفاق است بلکه از جانب یونیسکو به عنوان سایت میراث جهانی معرفی شده است در نتیجه درصدر لیست جاهای دیدنی این شهرقراردارد که حتما باید از ان بازدید کرد. حتی کسانی که مختصر علاقه ای به اثار شکسپیردارند قطعا دوست دارند از این مکان بازدید به عمل بیاورند. همینطور که به شهر نزدیک می شوید این ساختمان با عظمت به راحتی قابل مشاهده است، بنابراین نمی توانید از دیدن ان صرف نظر کنید. مکانی که هنوز حال وهوای سال 1640 در آن جاریست اگرچه قبل از ان چندین قلعه دیگر وجود داشته است. این قلعه که یک قرن یا بیشتر به عنوان پایگاه مورد استفاده قرار می گرفت، در سال 1924 بازسازی شد. در بخش جنوبی این قلعه خلوتگاهی به چشم می خورد که از اتش سوزی سال 1629 جان سالم به سر برده و فضای داخلی با شکوه رنسانسی خود با چوبهای کنده کاری شده المانی جلوه گری می کند. در بخش شمالی این قلعه اتاق بزرگ رقص یا سالن شوالیه ها تعبیه شده و این در حالی است که سطوح فرشینه تحسین برانگیز در بخش غربی ان به چشم می خورد.

 

قلعه اجاسکاو، کارنستراپ

این قلعه افسانه ای با ماشین 30 دقیقه از اودس فاصله دارد و به لحاظ نگهداری و محافظت بهترین قلعه خندقی اروپا محسوب می شود. شکل ظاهری فوق العاده قلعه مربوط به دوره رنسانس است که بعد از اتمام بازسازی در سال 1554 به شکل امروزی در امده است، اما در ابتدا به منظور حفاظت از شهر بنای ان گذاشته شده بود. این قلعه در طی قرون گذشته در دست مالکین متعددی بوده است و در نهایت تبدیل به یک ازمایشگاه کشاورزی شده است. از سال 1954 بازدید از آن برای عموم ازاد شد و پس از ان بازسایی و تغییرات بسیاری در آ ن صورت گرفته و گسترش یافته است. در سال 1967 موزه ماشین های کلاسیک در آ ن افتتاح شد و علاوه بر آن جاذبه های دیگری نیز بر ان افزوده شد که از این میان میتوان به پیاده روی در روی پل معلق بر فراز درختان و گردش با سگوی اشاره کرد. سالن مراسم بسیاربا شکوه ان نیز نباید نادیده کرفته شود. بازدید از این قلعه یک تفریح دلپذیر در فضا ی باز است که مخصوصا بسیار فراخور گردش خانوادگی است.

 

موزه هنس مریستین اندرسون، اودنس

شما نمی توانید هنگام سفر به دانمارک بازدید از این موزه را نادیده بگیرید. داستانها و افسانه های این موزه در مورد بافت جامعه دانمارک است که ساخته و پرداخته شده است. این موزه در سال 1908 بنا شده و زندگی و اثار این نویسنده را با نمایش مصنوعات ساخت دست بشر، یادگاری ها، اثار و اشعار وی به تصویر کشیده است. گوش دادن به پستها و برنامه های تعاملی که نصب شده به نوشته های نویسنده جان می بخشد. سقف گنبدی ان سکانسهایی از کتاب این نویسنده به نام زندگی من را به تصویر کشیده است، کتابی که از شرح حال زندگی خویش نوشته . خانه دوران کودکی اندرسن را در ماکمنستریت خواهید یافت که البته بخشی از این موزه است.

1__hamgardi_2

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان