//
کدخبر: ۷۸۶۱۰ //

لذت سفری بی نظیر در طبیعت نمک آبرود

همه ما گهگاهی از یکنواختی روزمرگی خود به ستوه آمده ایم. رنگ کار و زندگی و تفریح و سفر یکسان شده و هیچ هیجانی را احساس نمی کنیم. حتی سفرهایی که می کنیم ممکن است به شهرهایی باشد که بارها از نزدیک لمسشان کرده ایم و دیگر جذابیت و لذت خاصی را در بر ندارد. سفری کوتاه به تفریحات نمک آبرود اما پر هیجان و متمایز می تواند روح خسته شما را تسکین بخشد. شهرکی به نام نمک آبرود مازندران در بخش شمالی کشور ایران، ار جمله مناطقی است که هر گردشگری را از دل بی حوصلگی و خستگی بیرون کشیده و رنگ دیگری را به زندگی اش می بخشد. قدم زدن در هزارتوی مه و جنگل و بوی آتش در هوایی دلپذیر و گاهی اوقات نم باران های خنک در لا به لای درختان سر به فلک کشیده، آرامشی بی کران را به آدمی منتقل می کند. طبیعت بکر در کنار چشم انداز های بی نظیر و تفریحاتی پر هیجان پارادوکس لذت بخشی را خلق کرده است.

 لذت سفری بی نظیر در طبیعت نمک آبرود
به گزارش فرتاک نیوز،

در مورد موقعیت این شهرک زیبا می توان گفت که خود را در دل بخش غربی جاده سرسبز چالوس جای داده است. موقعیت دقیق تر از این شهرک این گونه است که درست در حد فاصل دریای خزر و کوه های سر به فلک کشیده مدوبن (از ارتفاعات کوهستانی البرز) فریبندگی خود را به رخ گردشگران می کشد. مساحت این طبیعت رویایی به 650 هکتار تجاوز می کند. این شهرک توریستی در اصل تراوشات ذهن مهندسین مشاور داض و چرخاب و هوارد همفری بوده است که امروزه این خلاقیت ذهنی به یکی از جاذبه های گردشگری نمک آبرود و لذت بخش در کشور ایران تبدیل شده است. خالق چشم اندازهای افسانه ای و مناسب عکاسی در این شهرک، پارک هایی می باشند که به پارک های جنگلی شمشاد و بنفشه شهرت دارند و از جاذبه های گردشگری نمک آبرود می باشند. در مورد مساحت و وسعت این پارک ها می توان گفت که در بخش شمالی نمک آبرود، 200 هکتار را به خود اختصاص داده اند. اگر به بخش جنوبی این شهرک افسانه ای سفر کنید شاهد دامنه های کوه مدوبن خواهید بود که تصویری از نمایش خلقت را پیش روی چشمان شما قرار خواهند داد.

 

شهرک هایی که امروزه احداث می شوند، هر کدام به منظور و هدف خاصی ایجاد می شوند. نمک آبرود نیز شهرکی است که با هدفی برنامه ریزی شده خود را در دل طبیعت ایران جای داده است. در مورد هدف این شهرک می توان گفت که به علت افزایش جمعیت در شهر های چالوس و نوشهر، برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد و مشکلات حاصل از این ازدیاد جمعیت این شهرک را ایجاد کردند تا عده ای به این مکان مهاجرت کنند. هدف دیگر از احداث این منطقه در واقع ایجاد مکانی لذت بخش و متفاوت برای گردشگران ایرانی و خارجی بود که هر دو هدف اجرایی شد و ثمر بخش بود. در سال 1366 هجری شمسی اجازه ساخت این شهرک در موقعیت ذکر شده از سمت وزارت مسکن و شهرسازی صادر شد و شروع به ساخت آن کردند. با این که این شهرک امروزه طرفداران زیادی را جذب زیبایی و خارق العاده بودن طبیعت خود کرده است، باز هم تلاش هایی در مهیج تر کردن این مجموعه در حال انجام است تا تفریحاتی نظیر پارک های آبی و شهربازی و... را در این منطقه افزایش دهند.

 

نمک آبرود شهرکی ویلایی در نزدیکی جاده چالوس است که علاوه بر آرامش طبیعت ساکت و بی نظیر خود، میزبان تعداد زیادی از مجموعه های تفریحی نیز می باشد که در اینجا اشاره کوچکی به تفریحات نمک آبرود می کنیم و در ادامه به شرح چندین مورد از تفریحات نمک آبرود می پردازیم. این مجموعه ها عبارت اند از: زمین تنیس، دریاچه مصنوعی با پدالو، زمین اسکیت، پاور هنگ گلایدر، تجربه حس پرواز با هواپیمای دو نفره، مراکز تفریحی ساحل دریا و پیست مخصوص دوچرخه سواری و... .

 

چندین راه برای رسیدن به نمک آبرود وجود دارد که بسته به سلیقه و علاقه خود می توانید یکی از این راه ها را انتخاب کنید و به تکه ای از بهشت در کشور ایران سفری لذت بخش را تجربه کنید. نقش اصلی در این مسیر را مازندران ایفا می کند. از طریق قطار و هواپیما و ماشین می توان خود را به این شهرک زیبا رساند. اگر راه هوایی را برای رسیدن انتخاب کردید، می توانید در استان مازندران از فرودگاه هایی که در شهرهای نوشهر و رامسر و ساری (پرواز های داخلی) به چشم می خورند استفاده کنید.

 

اگر راه زمینی را انتخاب کردید، می توانید از طریق یکی از این راه ها خود را به این شهرک برسانید: 1_ جاده چالوس یا همان کندوان که واصل این شهرک به کرج و تهران می باشد. 2_ جاده کناره که انتهایش به گیلان ختم می شود. 3_ به کمک جاده فیروزکوه که ورسک واصل این جاده به استان تهران می باشد. 4_ از طریق جاده هراز هم می توانید به این بهشت دست یابید که واصل مازندران به تهران می باشد. این نکته را در نظر بگیرید که راه آخر سریع ترین راه برای رسیدن به نمک آبرود می باشد.

 

چنان چه از طریق قطار اقدام به رسیدن به این شهرک را کردید، قطار گرگان _تهران در شهر هایی نظیر بهشهر و قائم شهر و ساری توقف خواهد داشت که می توانید در یکی از این ایستگاه ها پیاده شده و به نمک آبرود بروید.

 

نمک آبرود شهرکی توریستی می باشد که معدن تفریحات لذت بخش و طبیعت های دیدنی می باشد. از این جهت در تمام فصول گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند. همین امر باعث شده تا هتل های لاکچری و شیکی را در دل خود جای دهد و با امکاناتی بی نظیر از گردشگران استقبال کند. در این شهرک نیز می توانید با توجه به بودجه خود و یا محل مورد علاقه، یکی از هتل ها را انتخاب کرده و پس از پرسه زدن در آغوش جاذبه های گردشگری نمک آبرود، به استراحتی آرامش بخش در هتل خود بپردازید.

 

از این هتل ها می توان به هتل ونوس پلاس چالوس (5 ستاره) اشاره کرد که حداقل مبلغ پرداختی برای اجاره یک اتاق در آن، 470000 تومان می باشد که موقعیت این هتل نیز در شهرک نمک آبرود روبروی رستوران آبشار واقع شده است. هتل پارسیان آزادی خزر (هایت) نیز که در چالوس روبروی تله کابین نمک آبرود واقع شده است، رنج قیمتش از 257000 تومان شروع می شود و این هتل نیز 5 ستاره می باشد (8 دقیقه از شهرک فاصله دارد). در صورت کم بودن بودجه می توانید از هتل های 2 یا 3 ستاره استفاده کنید که رنج قیمت کمتری را به خود اختصاص داده اند. از این هتل ها می توان به هتل نارین چالوس اشاره کرد که در هچیرود واقع شده و 11 دقیقه با شهرک فاصله دارد و حداقل مبلغ پرداختی 90000 تومان می باشد. هتل آپارتمان کلار چالوس نیز در شهر کلار آباد واقع شده است و 2 ستاره می باشد. این هتل حدود 14 دقیقه با نمک آبرود فاصله زمانی دارد که حداقل قیمتش از 188000 تومان شروع می شود. به این نکته نیز دقت داشته باشید که مبالغ ذکر شده برای اجاره یک اتاق برای یک شب در این هتل ها می باشد.

 

یکی از عناصر اصلی در لذت بیشتر در سفر، وعده های غذایی می باشد که باید در آن شهر میل کنید. حال اگر این غذایی که میل می کنید کیفیت و طعم خوب و لذت بخشی را نداشته باشد خستگی جسمی را چند برابر می کند. در نمک آبرود می توانید رستوران هایی را پیدا کنید که علاوه بر کیفیت خوب غذا، چشم اندازی عالی از طبیعت و مناظر اطراف را هنگام سرو غذا به شما تقدیم می کند.

 

این رستوران های خوب عبارت اند از:

1_ رستوران بین المللی آیلار واقع در جاده ساحلی نمک آبرود که علاوه بر غذاهای خوشمزه، مکانی دنج و آرام می باشد و تا ساعت 11 شب آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشد.

 

2_ رستوران آبادگران نیز در جاده چالوس (تنکابن) قرار گرفته است که تا ساعت 11 شب از گردشگران به بهترین صورت ممکن پذیرایی می کند. ناگفته نماند که قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا می باشد ولی لذت طعم و عطر خوب غذا این بالا بودن قیمت را جبران می کند.

 

3_ رستوران اکبر جوجه برادران کلبادی که در جاده چالوس واقع شده است و تا 10 شب آماده استقبال می باشد و کیفیت و طعم غذاهای این رستوران نیز بسیار لذت بخش می باشد.

 

نمک آبرود از شهرک هایی است که در بخش شمالی کشور ایران قرار گرفته است؛ از همین رو انتظار می رود که طبیعت این منطقه دارای آب و هوایی معتدل و دلنشین باشد. کوه های البرز، گونه های گیاهی موجود در این منطقه، موقعیت نزدیکی به دریا، بادهای فصلی و محلی و... همگی دست به دست هم داده اند تا آب و هوای لذت بخش و آرامش بخش این منطقه را به وجود آورند. دو جریان هوایی طبیعت این منطقه را تحت تأثیر خود قرار می دهند: یکی از این جریان های هوایی از سمت سیبری به مازندران وارد می شود که معمولا در زمستان بیشتر از تابستان این جریان دیده می شود و باعث سرد شدن جو حاکم بر طبیعت این شهرک می شود. جریان بعدی از سمت دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس به مازندران وارد می شوند که در تابستان هوا را مرطوب و شرجی می کنند و اگر در زمستان شروع به وزیدن کنند، شاهد بارش باران و برف و کاهش دما در این منطقه خواهیم بود. بادهای دیگری نیز از بخش هایی دیگر به این منطقه نفوذ می کنند که در کل سه نوع آب و هوای کوهستانی و معتدل سرد و معتدل جلگه ای را در این نقطه از کشور ایران به وجود می آورند. در نتیجه نمک آبرود در بیشتر روزهای سال آب و هوایی دلنشین و لذت بخشی را در کنار طبیعت بکر این منطقه در اختیار گردشگران می گذارد.

 

 همان طورکه در بالا اشاره شد، نمک آبرود به دو منظور جذب نیروی انسانی برای جلوگیری از سرریز شدن جمعیت در نوشهر و چالوس و همچنین کانی برای تفریح و لذت احداث شده است. جاذبه های گردشگری نمک آبرود کم نیست و طبیعت بسیاری را در دل خود جای داده است که در ادامه به شرح بهترین تفریحات نمک آبرود می پردازیم.

 

 لذت تماشای طبیعت و منظره ای بکر در این سفر را می توان در پارکی زیبا به نام فین تجربه کرد. موقعیت این پارک جنگلی در کیلومتر 7 جاده چالوس _تهران به ثبت رسیده است. منطقه جنگل فین در برگیرنده این پارک فوق العاده می باشد که همین امر نیز باعث شده تا نام خود را با این پارک به اشتراک بگذارد و این پارک را نیز به پارک فین یک از تفریحات نمک آبرود مشهور کند. یکی از دلایل شهرت این پارک در تمام سطح کشور، گذر رودخانه چالوس از دل طبیعت این پارک می باشد که قدم زدن و گذراندن اوقات فراغت در کنار طبیعت رود و جنگل گونه فین، انتقال دهنده لذت ویژه ای به آدمی می باشد. پس از قدم زدن در بخش های مختلف پارک فین، می توانید در کومه و کلبه های چوبی که حال و هوای خاصی را به آن بخشیده اند، به استراحت و خوردن غذا یا خوراکی بپرازید. تقریبا می توان گفت که بومیان و گردشگران در طول سه دهه اخیر توجه زیادی را به این جاذبه در نمک آبرود داشته اند و خاطرات جاودانه ای را در آغوش آن رقم زده اند.

 

 به جرأت می توان گفت که یکی از مهم ترین دلایل شهرت نمک آبرود تله کابین آن می باشد که ارائه دهنده زیباترین و مهیج ترین زاویه از طبیعت بکر و دنج این شهرک است. در اصل بخش جنوب شرقی شهرک این جاذبه توریستی را در دل خود جای داده و از مهیج ترین تفریحات نمک آبرود است. با سوار شدن بر کابین های این جاذبه می توانید قله استوار و سر به فلک کشیده مدوبن را از نزدیک تماشا کنید و نهایت لذت را ببرید. خط یک تله کابین ارتفاعش در رنج 4 الی 49 متر تغییر می کند و زوایای دید زیبایی را در اختیار شما می گذارد. شما می توانید از ساعت 8 صبح تا 11 شب از این جاذبه توریستی و مهیج نهایت لذت را ببرید. از لحاظ امنیت این وسیله می توان گفت که هر روز مسئولان این تله کابین تمامی موارد این دستگاه را بررسی و تعمیرات لازم را انجام می دهند. پس با خیالی را حت طبیعت بکر این شهرک را از بالا نیز تماشا کنید.

 

سورتمه سواری از تفریحات نمک آبرود است که ادرنالین خون را به بالاترین حد خود می رساند. در نمک آبرود بعد از تله کابین، سورتمه سواری در طبیعت مرموز آن از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. سورتمه ای که در این منطقه وجود دارد، لقب اولین سورتمه در کل کشور ایران را که از هزارتوی طبیعت سرسبز جنگل ها عبور می کند و همچنین طولانی ترین مسیر را به خود اختصاص داده است. گاهی در ارتفاع و شیب و گاهی از کنار درختان و مناظر عبور می کند. به جرأت می توان گفت که هیجان و لذت در این جاذبه در هیچ تفریح و وسیله دیگری پیدا نخواهد شد. طول مسیری که این سورتمه شما را به پرسه زدن در دل طبیعت دعوت می کند، 1250 متر می باشد که شما می توانید در طول مسیر سرعت خود را کم و زیاد کنید ولی بیشترین سرعت تعبیه شده در این وسیله، 25 کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است. توجه داشته باشید که سوار شدن کودکان زیر پنج سال در این وسیله ممنوع می باشد و کوکان پنج تا ده سال نیز فقط با والدین خود اجازه استفاده از این سورتمه را دارند. قیمت بلیط یک نفره (مخصوص بزرگسالان) 25000 تومان و بلیط دو نفره (بزرگسال با یک کودک) 35000 تومان می باشد. نکته مهم در مورد این وسیله این می باشد که از سوار کردن افرادی که بیماری قلبی دارند جدا خودداری فرمایید!

 

هدف از احداث پیست کارتینگ در میان طبیعت آرام ای شهرک در واقع تفریح و آموزش رانندگی و ورزش می باشد. کارشناسان این رشته ورزشی با در نظر گرفتن توانایی و انرزی بدن انسان، 6 دقیقه زمان را برای استفاده از این وسیله به گردشگران و بومیان توصیه می کنند تا بتوانند اوج لذت را در سفر خود تجربه کنند. افرادی نیز هستند که تا به حال پشت ماشین به رانندگی کردن نپرداخته اند ولی با دیدن لذت این تفریح به امتحان کردن آن تحریک می شوند. این افراد اصلا نگران نباشند؛ چرا که قبل از سوار شدن و شروع بازی، ویدیویی را به عنوان آموزش به مدت 4 دقیقه مشاهده خواهند کرد و در صورت یادگیری اجازه استفاده از این وسیله لذت بخش را خواهند داشت. در مورد امنیت این پیست و وسایلش می توان به تأییدیه و مجوز آن در نمک آبرود اشاره کرد. پس با خیالی راحت به لذت بردن از یک وسیله مهیج در کنار طبیعتی آرام پارادوکسی زیبا را تجربه کنید.

 

همیشه برای تفریحات هیجانی و لذت بخش نیاز نیست تا به خارج از کشور سفر کرد. گاهی اوقات طبیعت ها و تفریحاتی در دل ایران نهفته است که در هیچ جای دیگری از جهان پیدا نمی شوند. تفریحات نمک آبرود و این شهرک نیز از جمله مناطقی است که پارادوکس آرامش طبیعت بکر و هیجان تفریحاتی نفس گیر را در خود جای داده است. کافی است تا یکبار به این منطقه لذت بخش سفر کنید تا مسحور طبیعت و جاذبه های آن شوید و روح خسته خود را تسکین ببخشید.

1__hamgardi_اا

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان