//
کدخبر: ۷۲۲۵۴ //

توزیع توازن سفر در ایران اجرا می‌شود/تفاوت‌ شهر گردشگر

معاون گردشگری کشور درباره درخواست مردم برای برگزاری نمایشگاه گردشگری طی دوبار در سال گفت: نمایشگاه آنقدر جاذبه داشته که مردم درخواست تکرار آن را در سال دارند،ما براساس محصولات گردشگری در سال در استانها نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌کنیم.

 توزیع توازن سفر در ایران اجرا می‌شود/تفاوت‌ شهر گردشگر
به گزارش فرتاک نیوز،

  محمد محب‌خدایی در ساعات پایانی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با حضور در غرفه ستاد خبری نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری است تا به مردم و مخاطبان برای گردشگری انگیزه داده شود.

 

محب‌خدایی ادامه داد: امسال این نمایشگاه براساس محصول گردشگری برپا شد، تلاش شد که این محصولات گردشگری براساس ذائقه‌ها معرفی شود تا هر فرد بتواند بر این اساس مقصد سفر خود را انتخاب کند. مهم‌ترین برنامه این بود که بتوانیم ظرفیت‌ها را معرفی کنیم و بسته‌های سفر به نمایش گذاشته شود.

 

معاون گردشگری اضافه کرد: در این نمایشگاه کسانی که در حوزه‌های تخصصی هستند مباحث خود را پیش بردند و بخش‌های دیگر نیز ظرفیت‌های سفر را به نمایش گذاشتند.

 

وی ادامه داد: سال آینده تمام فضای این نمایشگاه به حوزه گردشگری اختصاص خواهد داشت و هیچ نمایشگاه دیگری همزمان با این نمایشگاه برگزار نخواهد شد.

 

محب‌خدایی یادآور شد: در بخش‌هایی در گام‌های اول بودیم و مطمئنا نقاط ضعف و قوت داشتیم، در بخش گردشگری خوراک و کودک گام اول را برداشتیم و سال آینده بی‌شک شاهد رشد و توسعه در این بخش‌ها خواهیم بود.

 

معاون گردشگری گفت: برنامه‌ریزی برای نمایشگاه سال آینده از همین امروز آغاز می‌شود، سطح مشارکت با توجه به حجم و علاقه بازدیدکنندگان جای افزایش بسیار زیادی دارد. سال آینده بسیاری از بخش‌هایی را که در حوزه گردشگری نقش دارند وارد این نمایشگاه خواهیم کرد.

 

محب‌خدایی افزود: همه استان‌ها برای سال آینده متقاضی فضای بیشتری هستند، شهرداری و بخش خصوصی هم متقاضی حضور جدی‌تر در این نمایشگاه هستند، شهرداران کشور با این نمایشگاه این حس را داشتند که می‌توانند با تغییر نگرش یک پویایی اقتصادی در شهرشان ایجاد کنند.

 

وی در پاسخ به پرسش تسنیم درباره درخواست مردمی برای برگزاری نمایشگاه گردشگری طی دوبار در سال تصریح کرد: نمایشگاه آن‌قدر جاذبه داشته است که مردم درخواست تکرار آن را در سال دارند، ما براساس محصولات گردشگری در سال در استان‌های مختلف نمایشگاه‌های متعددی برگزار خواهیم کرد، برای توزیع توازن سفر برای کل کشور نقشه داریم، برخی محصولات گردشگری به فضای بیشتری نیاز دارند که سال آینده این امکان فراهم می‌شود.

 

محب‌خدایی ادامه داد: حوزه گردشگری رویدادمحور است، برخی فکر می‌کنند گردشگری خشک و خالی است، شاید علت عدم موفقیت ما در حوزه گردشگری این است که به رویدادها توجه نداشتیم، مردم برای آشنایی با آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف سفر می‌کنند، باید بدانیم گردشگران دنبال محیط شاد و پرنشاط هستند، ظرفیت‌های فرهنگی ما مراسم‌های آیینی، سوغات و غیره است و باید به گردشگران معرفی شود.

 

معاون گردشگری یادآور شد: باید توجه کنیم در شهر گردشگر یکی از بحث‌ها این است که نوع برنامه‌ریزی برای جامعه گردشگری متفاوت است، گردشگر می‌خواهد بابت هزینه‌ای که پرداخت کرده است از محیط استفاده کند، در گردشگری نباید فقط به الفاظ خشک و فنی توجه کرد. ما در دوره گذار هستیم و امیدواریم در سال‌های بعد شاهد حضور بخش‌های مختلف به شکل بهتری باشیم.

 

محب‌خدایی ادامه داد: در این دوره همزمان با نمایشگاه همایش‌های جنبی را هم داشتیم، امیدوارم سال آینده در سالن دو هزار نفره همایش‌های تخصصی را برگزار کنیم، برای هر بخش یک مدیر پروژه تعریف می‌شود تا مدیریت زمان و برگزاری به‌طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون گردشگری تصریح کرد: برای اینکه نمودهای ظرفیت‌های استان‌ها نشان داده شود، رقابت‌پذیری بین استان‌ها افزایش یافت و وظیفه ما این است که این رقابت‌پذیری ایجاد کنیم. این میزان تغییرات در فرصتی یک‌ماهه انجام شده است و این موضوع قابل توجه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان