//
کدخبر: ۵۵۳۵ //

دیپورت شدن مسافران ایرانی در فرودگاه‌های آمریکا پس از دستور ترامپ

دیپورت شدن مسافران ایرانی در فرودگاه‌های آمریکا پس از دستور ترامپ

به گزارش فرتاک نیوز، دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ ساعت 4:30 بعدازظهر به وقت واشنگتن به امضا رسید. طبق این قانون اتباع هفت کشور از جمله ایران امکان دریافت ویزا برای سفر به آمریکا را از دست می دهند و البته دارندگان ویزا هم از ورود به این کشور منع می شوند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در خبرهای ارسالی عنوان شده بود اجرای این دستور به محض امضای ترامپ آغاز خواهد شد ولی با این وجود مسافران ایرانی پروازهای مختلف به مقصد آمریکا امیدوار بودند تا شاید چند روزی فرصت داشته باشند و بتوانند پس از دردسرهای فراوانی که برای کسب ویزا و دیدار خانواده و یا ادامه تحصیل در آمریکا متحمل شده اند، وارد این کشور شوند.

اما خبرهای ارسالی از آمریکا چنین نیست و به نظر می رسد روند دیپورت مسافران ایرانی ساعاتی پس از امضای ترامپ عملیاتی شده است.

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در موارد متعددی نوشته‌اند در فرودگاه های لس آنجلس، بوستون، نیویورک و آتلانتا چندین مسافر با حضور در پای باجه های چک گذرنامه، با ارائه گذرنامه ایرانی و بدون اینکه ویزای آنها چک شود، به قسمت پروازهای خروجی راهنمایی شده و از همانجا به ایران و یا کشور مبدا بازگردانده شده اند.

در یکی از موارد تمام اعضای خانواده ای که تنها یک ماه قبل ویزای مهاجرتی به آمریکا را گرفته بودند، بدون عبور حتی از باجه کنترل گذرنامه در تگزاس، ناچار به بازگشت به تهران شده‌اند.

البته در ساعات اولیه امضای فرمان عده ای با ویزای غیرمهاجرتی موفق به ورود شده اند اما با گذشت زمان و احتمالا تکمیل تشریفات اداری در فرودگاه ها برای اجرای فرمان جدید، شمار مسافران دیپورت شده رو به افزایش گذاشته است.

در یکی از موارد هم مسافری که قصد پرواز به آمریکا را داشته از فرودگاه ابوظبی بازگردانده شده که در نوع خود جالب است.

گزارش‌های تایید نشده از دیپورت برخی از دارندگان گرین کارت خبر می‌دهد، هرچند که قبلا گفته شده بود دارندگان گرین‌کارت آمریکا از قانون جدید مستثنی هستند. شاید در روزهای آتی خبرهای بیشتری در مورد سرنوشت مسافران آمریکا که حتی دارای گرین کارت هستند بشنویم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان