//
کدخبر: ۴۹۴۷۶ //

روستایی که پر از الاغ های پیژامه پوش است!

جزیره رئا در فرانسه که در پایین ساحل غربی این کشور و در نزدیکی La Rochelle واقع شده است، یکی از مقاصد گردشگری تابستانی مشهور در این کشور است که به خاطر سواحل وسیع شنی، آب و هوا ی عالی و بادهای بسیار ملایمش شناخته شده است و به همین دلایل در بین خانواده ها بسیار محبوب است. اما دلیل دیگری که باعث شده است تا جزیره رئا در بین مردم شناخته شده باشد، الاغ های آن است! آن هم الاغ هایی که پیژامه می پوشند!!

روستایی که پر از الاغ های پیژامه پوش است!
به گزارش فرتاک نیوز،

الاغ هایی که در جزیره رئا زندگی می کنند، مربوط به منطقه ی Poitou در کشور فرانسه و یکی از بزرگترین نژادهای الاغ هستند. به دلیل سایز بسیار بزرگی که دارند، از این الاغ ها به عنوان موجوداتی برای حمل بار و به خصوص بارهای نمک استفاده می شود. اما اصلی ترین دلیلی که باعث می شد تا این موجودات بامزه از بقیه ی الاغ های دیگر متمایز شوند، جدا از اندازه ی بزرگشان، خزهایی است که دارند، اندازه ی این خزها به طور عجیبی بسیار بلند است و در همان نگاه اول می توان تفاوت آن ها را با بقیه فهمید.

 

الاغ های جزیره رئا به دلیل اندازه ی بزرگ و  قدرت زیادی که دارند، در حمل بارهای نمک استفاده می شوند و علاوه بر این در زمین ها و مزارع کشاورزی هم مورد استفاده اند. به دلالی نامعلومی این الاغ ها بسیار توسط حشرات و پشه های گزیده می شوند و به همین دلیل صاحبان این موجودات برای محافظت پاهای آن ها در برابر حشرات و گزش آنها، بر تن آن ها پیژامه می پوشانند!

 

poitou-donkeys

جزیره رئا فرانسه

الاغ ها این شلوارها را هر روز قبل از اینکه شروع به کار کنند می پوشند (البته خودشان نمی پوشند!). این شلوارها از نوعی پارچه ی خاص ساخته شده است و بصورت راه راه است و این تصور بامزه را به وجود می آورد که الاغ ها می خواهند بخوابند!

poitou-donkeys-france

الاغ های جزیره رئا

البته امروز دیگر از این الاغ ها برای حمل بارهای نمک استفاده نمی شود اما پیژامه های آن ها همچنان به عنوان یک سنت دیرینه به پایشان است! و البته یکی از دلایلی است که روستای رئا را برای تروریست ها جذاب کرده است هم همین است.

 

الاغ های Poitou، زمانی در سرتاسر اروپا دیده می شدند و از آن ها به عنوان«بهترین الاغ های کاری دنیا» یاد می شد حتی تا اوایل قرن بیستم هم این الاغ ها به اندازه ای زاد و ولد کرده اند که دولت فرانسه سالانه تعداد ۳۰۰۰۰ عدد از آن ها را به کشورهای دیگر صادر کرده است.

poitou-donkeys-rhea

الاغ های رئا

البته به دلیل مکانیزاسیونی که در طی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، تقاضا برای این موجودات کمتر شد و در نتیجه بازار صادرات این حیوانات دچار رکود شد. جمعیت این الاغ ها به طور ناگهانی کم شد به طوری که ر سال ۱۹۷۷، فقط تعداد ۴۴ عدد از آن ها باقی ماند و خوشبختانه در طی تلاش هایی که برای نگهداری نسل این حیوانات بامزه شد، تعداد آن ها در جزیره رئا به ۴۵۰ عدد افزایش پیدا کرد.

 

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۴۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان