//
کدخبر: ۴۵۲۱۱۰ //

استقبال گردشگران نوروزی از قلب طهران

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به بازدید ۵۱۷ هزار گردشگر از منطقه ۱۲ در نوروز ۱۴۰۲، گفت : با توجه به آمار و شواهد موجود در نوروز امسال، منطقه ۱۲ میزبان یک میلیون گردشگر و بازدید کننده داخلی وخارجی است.

 استقبال گردشگران نوروزی از قلب طهران
به گزارش فرتاک نیوز،

وحید رضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه برخی محلات منطقه 12  به اندازه چند کشور ظرفیت گردشگری و بازتاب تاریخ کهن ایران را دارد، گفت : مدیریت شهری با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و سایر نهاد های ذیربط در تلاش است منطقه 12 را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کند.

وی با ابراز خرسندی از این که نوروز امسال تاکنون با  آرامش و بدون هیچ حادثه‌ای در منطقه 12 سپری شد، افزود: همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی تمام دست اندرکاران ستاد هماهنگی خدمات سفر منجر به برقراری نظم و امنیت شد و امیدوارم تا پایان نوروز میزبانی خوب و بدون تنشی را نیز شاهد باشیم.

شهردار منطقه12 گفت: برای ایام نوروز 1403 نیازمند برنامه‌ریزی‌های پایدارتری بودیم و همزمانی این ایام با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را می‌طلبید که با توجه به این مسایل با تدبیر ستاد گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برنامه‌های خوب و ویژه‌ایی برای ایام نوروز پیش‌بینی شد.

شهردار منطقه 12 اظهار کرد: طراحی مسیرهای پیاده گردشگری با هدف حفاظت از بافت و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین اقدامات اجرایی در منطقه 12 برای زنده‌سازی این بافت‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره  به اینکه 300 اثر و بنا در این منطقه ارزش‌گذاری شده، گفت :  18 موزه از جمله مهمترین موزه‌های تهران و کشور مانند موزه ملی ایران باستان، آبگینه، کاخ موزه گلستان و ... آثار ارزشمندی مانند سردر باغ ملی، مدرسه دارالفنون، باغ شمس العماره، عمارت مسعودیه در این منطقه قرار دارند.

انارکی محمدی یاد آور شد:همچنین بقاع متبرکه مانند امامزاده زید، امامزاده سید اسماعیل و کلیساهای تادئوس و سورگئورک و... مدارس علمیه عالی شهید مطهری، خان مروی و مساجد امام، ارگ، جامع میهمان شهروندان این منطقه است.

وی گفت: وجود شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی مشهور همچون 'قوام السلطنته'،'شهید آیت الله سیدحسن مدرس'،'شهید مصطفی چمران'، 'جلال آل احمد'، 'پروین اعتصامی' که محل سکونت و فعالیتشان در این منطقه بوده بر اهمیت این منطقه افزوده است.

شهردار منطقه 12 در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت صنعت  توریسم  و گردشگری به خصوص  در سال‌های اخیر هم از بعد اقتصادی  و هم از بعد احیا و شکوفایی ظرفیت بالقوه محلات و مناطق تاریخی می‌بایست با تقویت نقاط مثبت و ظرفیت‌های بالای گردشگری منطقه، شکوفایی و سرزندگی محلات منطقه 12 را ارتقا داده و آن را به عنوان مقصد نهایی گردشگران تبدیل کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۲۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان