//
کدخبر: ۴۳۱۰۱۲ //
گردشگری|تالش

با این زیبایی های تالش بیشتر آشنا شوید|دو آبشار فوق‌العاده در تالش

جاذبه‌های طبیعی تالش دیدنی است از این رو با ما همراه باشید و درباره دو آبشار فوق‌العاده در تالش بدانید.

با این زیبایی های تالش بیشتر آشنا شوید|دو آبشار فوق‌العاده در تالش
به گزارش فرتاک نیوز،

 قبل از اینکه تالش و جاذبه های آن را بررسی کنیم، بهتر است بدانیم که دقیقا در کجا قرار دارد. مرکز تالش شهر هشتپر بوده و ۴ بخش تالش، حویق، اسالم، کرگان رود شمالی دارد.

می توانید از سمت غرب این شهر به استان اردبیل، از شمال آن به آستارا، از شرق به انزلی و دریای خزر و از جنوب به رودبار بروید. درواقع در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار گرفته و شما می توانید در سفر خود از شهرهای زیبای اطراف آن نیز بازدید کنید.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، تالش از سه طرف به کوه‌های تالش (ادامه رشته کوه‌ های البرز) و طرف دیگر به دریای خزر ختم می شود. این ویژگی جذاب این شهر را بهترین مکان برای سفر کرده است.

آبشار زمرد؛ پدیده‌ای فوق العاده در تالش

آبشار زمرد در دل جنگل حویق و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. آبشار زمرد که از جمله جاهای دیدنی تالش محسوب می‌شود، در چهار فصل سال خروشان است و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی، از نقاط مختلف کشور به آن سفر می‌کنند تا از طبیعت بکر و زیبای اطراف آن لذت ببرند؛ از سوی دیگر،‌ آب‌وهوای این منطقه بسیار مطبوع و دلنشین است و اقامت چندروزه در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

دو آبشار فوق‌العاده در تالش

آبشار زمرد به آبشار دوقلو شهرت دارد و دلیل آن نیز وجود دو آبشاری است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ چنانچه مقابل آبشار بایستید، خواهید دید که آبشار سمت چپ کوچک و پلکانی است؛ دو پله به ارتفاع‌های چهار و هشت متر دارد و جریان آب کمتری از آن عبور می‌کند. آب‌های این آبشار پس از طی مسافتی چندمتری به درون حوضچه‌ای نسبتا بزرگ در پایین می‌ریزند. آبشار دوم در کناره سمت راست قرار دارد و ارتفاع آن به حدود ۱۵ متر می‌رسد و نسبت به آبشار دیگر خروشان‌تر و پرآب‌تر است.

آب‌های جاری در آبشار زمرد از ییلاقات بالاتر سرازیر می‌شوند؛ اگر بتوانید به بالاتر از آبشار زمرد بروید، می‌توانید چندین آبشار کوچک دیگر را در مسیر رودخانه مشاهده کنید که زیبایی بسیار خاص و دلنشینی به منطقه داده‌اند؛ البته باید توجه داشت که جلبک‌های فراوان در اطراف آبشار،‌ محیطی لزج‌ ایجاد کرده‌اند و همین می‌تواند مشکلاتی را برای تردد گردشگران در اطراف آبشار ایجاد کند.

برای رفتن به آبشار زمرد از مبدا تهران، ابتدا باید به طرف غرب رفته و جاده قزوین-رشت را در پیش بگیرید و وارد جاده -سراوان-فومن شوید؛ از فومن وارد جاده آستارا شده و تا ۴۲ کیلومتر بعد از شهر تالش پیش بروید. در این نقطه، خروجی فرعی به طرف حویق، در سمت مخالف شما قرار دارد؛ بنابراین مسیر را تا اولین دوربرگردان ادامه بدهید و بعد از دور زدن، خود را به هروجی حویق برسانید. بعد از پیمودن حدود ۱۲ کیلومتر در جاده فرعی آسفالته، به حویق خواهید رسید.

شهر حویق تا روستای زمرد حدود ۹ کیلومتر فاصله دارد که پنج کیلومتر آن آسفالته و چهار کیلومتر آن خاکی است. از روستای زمرد تا آبشار یک کوهپیمایی حدودا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای در دل کوهستانی جنگلی منتظر شما است که می‌تواند بسیار لذت‌بخش و به‌یادماندنی باشد.

دو آبشار فوق‌العاده در تالش

آب‌های جاری در آبشار زمرد، خنک هستند و زیستگاه بسیار مناسبی برای ماهی‌های قزل‎‌آلا محسوب می‌شوند. در اطراف آبشار زمرد نیز جنگل‌های هیرکانی قرار دارند. در میان جنگل می‌توان درختانی همچون بلوط، آکاسیا،‌ گلابی، شمشاد، انار، ارجنگ، آلوچه، گردو و گونه‌های مختلف دیگر را مشاهده کرد.

در درون آب‌های سرد آبشار زمرد، ماهی‌های قزل‌آلا زندگی می‌کنند؛ از همین رو، می‌توان در فصل زمستان به ماهیگیری در این آب‌ها مشغول شد. در فصل تابستان و در آب‌وهوای گرم این منطقه، شنا در درون حوضچه آبشار زمرد می‌تواند بسیار دلنشین و جذاب باشد و شما را خنک کند.

از سوی دیگر، پیاده‌روی و کوهنوردی در مسیر رسیدن به آبشار زمرد، خود بسیار جذاب و به‌یادماندنی است. تماشای مناظر مختلف جنگلی و لذت بردن از آب‌وهوای مطبوع این منطقه، از دیگر تفریحاتی است که می‌توان در آبشار زمرد انجام داد؛ علاوه بر این، در بازدید از آبشار زمرد و همچنین شهر حویق می‌توانید بیشتر با مردم تالش، زبان و فرهنگ آن‌ها آشنا شوید؛ همراه داشتن دوربین عکاسی و ثبت تصاویر مختلف از زیبایی‎‌های آبشار زمرد و مناطق اطراف آن نیز می‌تواند تفریح خوبی باشد.

آدرس: گیلان، ۴۵ کیلومتری تالش، شهرستان حویق

آبشارگردی در آبشار ورزان

آبشار ورزان که با نام آبشار ورازان نیز شناخته می‌شود، در استان گیلان قرار دارد و از جاهای دیدنی تالش به شمار می‌رود. محل دقیق قرارگیری این آبشار در روستای ورزان، در ضلع شمال غربی سوباتان است و از منطقه ییلاقی سوباتان حدود چهار کیلومتر فاصله دارد. آب رودخانه ورزان یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه لیسار محسوب می‌شود و از چشمه‌های بالا دستی ییلاق سر چشمه می‌گیرد. با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر، آب آبشار ورزان از صخره‌هایی عظیم به پایین می‌ریزد و صحنه‌ای دیدنی را خلق می‌کند.

دو آبشار فوق‌العاده در تالش

آبشار ورزان یا ورازان در استان گیلان واقع است و در فاصله ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر تالش، در ارتفاع ۱۹۰۰-۱۹۷۰ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد. این آبشار در روستای ورزان جای گرفته است و سوباتان چهار کیلومتر فاصله دارد. با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر، آبشار ورزان از صخره‌هایی عظیم فرومی‌ریزد و چشم‌اندازی فوق‌العاده را موجب می‌شود.

نشانی: ایران، گیلان، ۳۶ کیلومتری شمال‌غرب تالش

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۰۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان