//
کدخبر: ۴۲۹۷ //

ثبت آثار میراثی مالکان خصوصی ۱۰ برابر شد

دبیر حمایت از مالکان آثار ملی سازمان میراث فرهنگی گفت: پروژه طرح حمایت از مالکان آثار ثبتی که از سال 89 آغاز شد امسال با استقبال مالکان خصوصی از طرح مشارکت آثار تاریخی ثبتی رشد 10 برابری داشته است.

به گزارش فرتاک نیوز، از معاونت میراث فرهنگی کشور، طرح مشارکت با مالکان خصوصی آثار تاریخی ثبتی از سال 89 با سیاست های حمایتی و تشویقی نسبت به سایر بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی در اولویت رسیدگی حفاظت و مرمت قرار گرفت.

در شرایط کنونی علاوه بر حمایت خانه های تاریخی، بازارها و حمام های ثبت شده دارای مالکیت خصوصی نیز به طور ویژه مشمول این طرح قرار گرفتند.

این طرح که سال 89 با 75 پروژه آغاز شد. هم اکنون به 748 پروژه مشارکتی رسیده و رشدی حدود 10 برابر داشته است.

محمدعلی کبیری در این باره اظهار کرد: پس از تصویب طرح مشارکت مالکان خصوصی خانه های تاریخی در سال 89 و مشارکت 16 استان، طرح حمایت از مالکان خصوصی در سال 95 و با مشارکت 26 استان به بیش از 748 تفاهم نامه مشارکت رسیده است.

کارشناس دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی گفت: این طرح درحالی با استقبال عمومی مواجه شده است که پس از فراخوان مشارکت استان ها به مالکان خصوصی و عقد تفاهم نامه، آنها از بسته حمایتی و تخصیص اعتبار مربوطه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره مند شده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان