//
کدخبر: ۴۲۴۶۹۲ //
گردشگری|جنگل دالخانی

این جنگل زیبای رامسر رو از دست نده|جنگل دالخانی رامسر؛ جاذبه ای فوق العاده و تماشایی

جاذبه‌های گردشگری مازندران پر شمار هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره جنگل دالخانی رامسر؛ جاذبه ای فوق العاده و تماشایی بدانید.

این جنگل زیبای رامسر رو از دست نده|جنگل دالخانی رامسر؛ جاذبه ای فوق العاده و تماشایی
به گزارش فرتاک نیوز،

جنگلی نیمه کوهستانی که در ارتفاعات کوهستان البرز و در مسیر جاده ییلاقِ جنت رودبار واقع شده است و گردشگران را به سوی خود می‌خواند.

جنگل دالخانی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و با ۶۰۰ هزار مترمربع مساحت، یکی از جاذبه‌های نسبتا بکر شهر رامسر به شمار می‌آید.

دالانی بهشتی با پوشش متراکم جنگلی و مه‌های غلیظ که در انتهای مسیر شما را به ییلاق‌های تماشایی اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار می‌رساند.

فاصله رامسر تا جنگل دالخانی

این جنگل در ۳۰ کیلومتری شهرستان رامسر قرار گرفته. از این جنگل تا دریا ۱۰ کیلومتر فاصله است. برای رسیدن به جنگل دالخانی، اول باید به رامسر بروید و از جاده رامسر به تنکابن ۷ کیلومتر به مسیر ادامه بدهید.

سه راهی روستای جنت رودبار را که دیدید، باز ۲۲ کیلومتر دیگر ادامه دهید تا به جنگل دالخانی برسید. روستای دالخانی هم در همین نقطه قرار گرفته.

آدرس: استان مازندران، ۳۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی

برای رسیدن به جنگل دالخانی باید به سمت شرق رامسر حرکت کنید تا به سه راهی جنت رودبار برسید. سه راهی را به داخل (سمت راست) بپیچید و راه را ادامه دهید. کم کم جنگل دالخانی پیش چشمان شما نمایان می‌شود.

توجه داشته باشید که مسیر جنگل دالخانی در بیشتر قسمت‌ها شیب رو به بالایی دارد پس بهتر است پیش از حرکت، وسیله نقلیه خود را به طور کامل چک کنید تا دچار مشکل نشوید.

در برخی روزهای سال ممکن است از شما بابت ورود به جنگل دالخانی مبلغی به عنوان ورودی دریافت شود. این مبلغ، عدد مشخصی ندارد و بسته به فصل سفر و شلوغی شاید تغییر کند.

در جنگل دالخانی حیوان‌های وحشی مانند شغال (خرس هم در این حوالی دیده شده است) و حشرات خطرناک وجود دارند؛ بنابراین در صورت تمایل برای کمپ زدن باید به این موضوع توجه کنیم.

از میان گونه‌های متنوع گیاهی این منطقه می‌توان به گونه‌های گوناگون شاه‌بلوط، شمشادهای متنوع، راش، ملچ، اقاقیا، ارس، مندی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، فندق، کوله‌خاس و سرخ ولیک یا زالزالک وحشی اشاره کرد.

اقامت در جنگل دالخانی

در ابتدای جاده جنگل دالخانی و همچنین در انتهای مسیر در روستاهای گرسماسر و جنت رودبار، می‌توانید اتاق یا ویلا کرایه کنید و شب آنجا بمانید. در مسیر جنگل نیز تعدادی کلبه جنگلی وجود دارد که می‌توانید برای شب‌مانی از آن استفاده کنید.

همچنین در جای جای شهر رامسر و تنکابن نیز می‌توانید خانه یا ویلا بگیرید یا از هتل‌ها و سوئیت‌های مختلف استفاده کنید.

با توجه به نوع جنگل، سرمای شب و وجود حیوانات وحشی مانند شغال و همچنین حشره‌های مختلف، به شما توصیه می‌کنیم که تا جای ممکن از کمپ زدن در این مکان خودداری کنید؛ به ویژه اگر با خانواده به این جنگل سفر می‌کنید.

در جنگل دالخانی گزینه‌های زیاد و متنوع برای اقامت وجود دارد.

جنگل دالخانی رامسر؛ جاذبه ای فوق العاده و تماشایی

شما هم می‌توانید در کنار دریاچه سد میجران محلی را برای اقامت انتخاب کنید و هم می‌توانید برای اقامت به روستاهای جنت رودبار و گرسماسر فکر کنید.

در این منطقه انواع کلبه در جنگل دالخانی، خانه‌های روستایی اقامتگاه‌های بوم‌گردی آماده ارائه خدمات به شما هستند.

در صورت تمایل برای اجاره کلبه چوبی وسط جنگل، با جستجو در اینترنت می‌توانید کلبه موردعلاقه خود را انتخاب و آن را آنلاین رزرو کنید.

از میان اقامتگاه‌های بوم گردی دالان بهشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامتگاه بوم گردی لیا دالخانی واقع در جاده هریس، دهستان دالخانی: این اقامتگاه درست در کنار یک دره جنگلی قرار دارد و با اقامت در آن می‌توانید در برخی از مواقع از دیدن پدیده دریای ابر نیز لذت ببرید.
  • اقامتگاه بوم گردی ننه کلثوم در جنت رودبار: این اقامتگاه دارای فضایی کاملاً بومی و سنتی است و در اطراف آن چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد.
  • اقامتگاه بوم گردی ماه تی‌تی واقع در جنت رودبار
  • اقامتگاه بوم گردی خانه آرزوها در جنت رودبار

در هر چهار اقامتگاه با غذاهای محلی از شما پذیرایی می‌شود و مناطقی که این اقامتگاه‌ها در آن‌ها واقع شده‌اند، در تابستان هوای کاملاً خنکی دارند.

جنگل دالخانی در هر چهار فصل سال مکان ایده‌آلی برای سفر محسوب می‌شود.

این جنگل درباره فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان نیز آب‌وهوای گرم و شرجی شما را آزار نمی‌دهد؛ البته درصورتی‌که می‌خواهید در تابستان هوای کاملاً خنک و دل‌پذیری را تجربه کنید، باید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و قسمت‌هایی ییلاقی آن‌ها را برای کمپ زدن یا اقامت انتخاب کنید.

جنگل دالخانی رامسر؛ جاذبه ای فوق العاده و تماشایی

پاییز جنگل دالخانی به‌معنای واقعی کلمه حیرت‌آوری است و هنگام ورود به آن در این فصل تصور می‌کنید در حال تماشای تابلوی بی‌نقصی از مناظر پاییزی هستید؛ البته ممکن است بارش‌های تند، لغزنده بودن جاده و گل‌آلود بودن مسیرهای پیاده‌روی، شما را با مشکلاتی مواجه کند.

زمستان جنگل دالخانی هم بسیار تماشایی است؛ در این فصل جنگل به‌دلیل سردی هوا بازدیدکنندگان کمتری دارد و می‌توانید در آرامش و سکوت کامل غرق در تماشای زیبایی‌های درختان سفیدپوش باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۶۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان