//
کدخبر: ۴۰۳۹۵۳ //
لویزان

لویزان بهشتی بی بدیل| پارک لویزان با مناظر تماشایی

پارک‌ها یکی از فضاهای مطلوب برای تفریح‌های کوتاه مدت هستند به همین جهت با ما همراه باشید و درباره لویزان؛ پارکی با مناظر تماشایی بدانید.

لویزان بهشتی بی بدیل| پارک لویزان با مناظر تماشایی
به گزارش فرتاک نیوز،

پارک‌ها و بوستان‌ها از بهترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی در شهرهای بزرگ و شلوغ هستند. پارک جنگلی لویزان یا پارک جنگلی شیان از جمله بهترین‌ پارک های تهران است که در شمال شرقی پایتخت و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد. پارک جنگلی لویزان در زمان پهلوی و در سال ۱۳۴۲ در زمینی بایر به‌صورت مصنوعی احداث شد. این پارک با داشتن محیطی دلنشین و باصفا و چشم‌انداز بی‌نظیر به شهر تهران، یکی از پاتوق‌های جوانان و خانواده‌ها به‌ویژه در آخر هفته‌ها است. ‌

پارک جنگلی لویزان، دیدنی و جذاب

این روزها پارک‌ها و بوستان‌ها سهم بسزایی در تفریح، گردش و پیک‌نیک آخر هفته خانواده‌ها دارند. این فضاها با داشتن محیطی دل‌انگیز و فرح‌بخش و هوای خنک و تمیز از مکان‌های دنج و باصفا به‌ویژه در شهرهای بزرگ به شمار می‌روند. پارک جنگلی لویزان که با نام‌های پارک جنگلی شیان و پارک جنگلی شیان لویزان نیز شناخته می‌شود، یکی از بوستان‌های بزرگ و معروف پایتخت محسوب می‌شود که در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد.

لویزان؛ پارکی با مناظر تماشایی

پارک جنگلی لویزان در دروه پهلوی دوم و در سال ۱۳۴۲، به‌منظور جلوگیری از گسترش بافت شهری به‌صورت جنگلی مصنوعی احداث شد. این پارک جنگلی که از بزرگ‌ترین فضاهای سبز تهران به شمار می‌رود، ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد که بیشترین مساحت آن به‌عنوان منطقه‌ای تفریحی به‌کار می‌رود.

پوشش گیاهی پارک جنگلی لویزان را درختانی چون کاج، انواع سرو، چنار، اقاقیا، زبان گنجشک، توت و مو تشکیل می‌دهد. این پارک جنگلی دارای مناظر دلکش و بی‌نظیری است و از آن جا که در ارتفاع قرار گرفته است، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به تهران دارد. بسیاری از اهالی تهران برای تماشایی این چشم‌انداز به‌ویژه در شب راهی لویزان می‌شوند تا روز و شب پایتخت را از بلندای جنگل و لابه‌لای درختان بلند قامت این بوستان نظاره کنند.

پارک جنگلی لویزان یکی از سرسبزترین پارک های جنگلی در تهران و حتی ایران است. هزاران گونه درختی و گیاهی در این پارک در طی سال ها کاشته و پرورش یافته اند. هنگامی که قدم به فضای پارک جنگلی شیان می گذارید و در جاده های پیچ در پیچ قدم زنان پیش می روید در اطراف خود درختان سر به فلک کشیده‌ کاج، سرو، چنار، بلوط، اقاقیا، افرا و … را خواهید دید که در طی این سال ها هزاران خاطره و راز را در میان شاخ و برگ های خود پنهان کرده اند.

لویزان؛ پارکی با مناظر تماشایی

از مسافران و گردشگرانی که قصد دارند به پارک جنگلی شیان سفر کنند خواهشمندیم در حفظ گونه های گیاهی پارک کوشا باشند و از شکستن شاخه درختان و نوشتن خاطره بر تنه این حافظان زمین خودداری کنند.

ورودی‌ها و مناظر تماشایی پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان یکی از جاهای دیدنی تهران است که در بخش شمیرانات در شمال شرق پایتخت قرار دارد. این پارک با مرکز شهر تهران حدود ۱۳ کیلومتر فاصله دارد و از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از غرب به ده لویزان محدود می‌شود.

بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان

برای دسترسی به پارک جنگلی لویزان بزرگراه امام علی (ع) را به‌سمت شمال را در پیش بگیرید، پس از عبور از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، تابلوی شیان نمایان می‌شود. خروجی را وارد شوید و طبق تابلوهای راهنما خود را به پارک برسانید.

دسترسی به پارک جنگلی لویزان با استفاده از مترو نیز امکان‌پذیر است. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این پارک ایستگاه حسین آباد و نوبنیاد در خط سه مترو تهران است. در کنار ایستگاه نوبنیاد، پایانه تاکسی قرار دارد که می‌توانید با تاکسی به‌سمت پارک لویزان بروید.

لویزان؛ پارکی با مناظر تماشایی

پارک لویزان ورودی‌های متعددی دارد که در حال حاضر دو ورودی قابل استفاده است. درب اصلی این پارک سمت بزرگراه هنگام در قسمت ابتدایی بزرگراه شهید همت و پایین اتوبان بابایی قرار دارد. چنانچه از این درب وارد شوید پس از طی کردن مسیری پر پیچ‌وتاب، باریک و سرسبز که اطراف آن با پوشیده از درختان و گیاهان است به ورودی اصلی پارک جنگلی می‌رسید.

ورودی دیگر پارک جنگلی لویزان به‌سمت ده لویزان باز می‌شود که این ورودی نیز زیبا و تماشایی است و در نهایت هر دو ورودی پارک به یک منطقه منتهی می‌شود.

پارک جنگلی لویزان امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی چون هتل شیان و تالار های عروسی، رستوران، سفره‌خانه سنتی، بوفه، کافی‌شاپ، مجموعه ورزشی، دستگاه‌های بدن‌سازی و ۶ زمین بازی برای کودکان است.

آلاچیق، کباب‌پز، سطل‌های زباله و نیمکت، ایستگاه پلیس، مسجد و ۱۹ چشمه سرویس بهداشتی نیز از دیگر امکانات این پارک جنگلی است.

زمانی که تعطیلات آخر هفته فرا می رسد کمتر کسی زمان خود را در خانه می گذراند، برای تنوع و افزایش روحیه مثبت هم که شده بهترین گزینه برای گشت و گذار پارک جنگلی شیان لویزان است.

لویزان؛ پارکی با مناظر تماشایی

در تمامی فصول سال، در گرما و چه در سرما، پارک جنگلی لویزان با وجود امکانات رفاهی که دارد همیشه میزبان خانواده ها، گروه دوستان و زوج های زیادی است. امنیت پارک به قدری بالا است که حتی هرکسی می تواند برای پیاده روی و ورزش به تنهایی به این پارک جنگلی بیاید، برای برقراری امنیت، کانکس های پلیس در نقاط مختلف این پارک جنگلی استقرار یافته اند.

پارک جنگلی شیان لویزان تمام امکاناتی که برای یک پیک‌نیک یک روزه موردنیاز است را در خود جای داده است. این پارک از امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران، نیمکت، آلاچیق، سطل‌های زباله، منقل کباب‌پز، سرویس بهداشتی، مسجد و… برخوددار است. یکی از مهم ترین امکاناتی که در پارک جنگلی شیان ساخته شده است انواع زمین های بازی کودکان و بزرگسالان است، با وقت گذرانی در زمین‌های ورزشی، میزهای پینگ پنگ، مسیر دوچرخه سواری و … می توانید بهترین خاطرات خود را بسازید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۹۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان