//
کدخبر: ۳۹۲۱۲۵ //

گردشگران خارجی کدام استانهای ایران را برای سفر انتخاب میکنند؟

گردشگر خارجی زیادی به ایران وارد میشود. ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگر خارجی است. برخی استان های ایران مانند خراسان، ایلام، تهران و ... به دلیل تنوع از لحاظ جغرافیایی گردشگر خارجی زیادی را جذب میکند.

گردشگران خارجی کدام استانهای ایران را برای سفر انتخاب میکنند؟

گردشگر خارجی زیادی به ایران وارد میشود. ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگر خارجی است. برخی استان های ایران مانند خراسان، ایلام، تهران و ... به دلیل تنوع از لحاظ جغرافیایی گردشگر خارجی زیادی را جذب میکند.

استان هایى که بیشترین گردشگر خارجى را داشته اند به ترتیب:

خراسان رضوى، ایلام، آذربایجان غربى، اردبیل، آذربایجان شرقى، تهران، خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و کردستان اعلام شده اند. 

خراسان رضوى:  بزرگترین قطب توریسم مذهبى ایران که گردشگر خارجی زیادی را جذب میکند بناهاى آرامگاهى، بیشترین و مهم ترین چشم انداز معمارى منطقه خراسان رضوی را تشکیل مى دهند، و معمولا شامل حرم، مساجد، مدارس، کتابخانه ها، کاروان سراها و فضاهایى از این قبیل مى باشد.

گردشگران خارجى,قطب گردشگری ایران,گردشگر خارجى

 

ایلام:  استان ایلام در غرب و جنوب غربى کشور در میان رشته کوه هاى کبیرکوه از سلسه جبال زاگرس قرار دارد و از شمال به کرمانشاه، از جنوب به خوزستان، از شرق به لرستان و از غرب به کشور عراق محدود شده است. ایلام به لحاظ آب و هوایى داراى ویژگى هاى خاص نسبت به دیگر مناطق کشور است به همین دلیل گردشگر خارجی زیادی را جذب خود میکند.

گردشگر خارجی در ایران,گردشگر خارجی,جاذبه های گردشگری ایران

 

آذربایجان غربى:  از دیگر شهرهای ایران که گردشگر خارجی زیادی را جذب کرده است. این استان در شمال غرب کشور ایران قرار دارد و از جمله کهن ترین استان هاى ایران مى باشد. مرکز این استان ارومیه است و شهرهاى تابعه این استان: خوى، ماکو، سردشت، مهاباد، میاندوآب، بوکان و سیه چشمه مى باشد.

گردشگر خارجی,جاذبه های گردشگری ایران,توریسم مذهبى

 

اردبیل:  این استان از شمال به رود ارس، دشت مغان و بالهارود در جمهورى آذربایجان، از شرق به رشته کوه هاى طالش، از جنوب به رشته کوه ها، دره ها و جلگه هاى به هم پیوسته استان زنجان و از غرب به استان آذربایجان شرقى محدود است و به علت موقعیت جغرافیایی ممتاز گردشگران خارجی بسیاری وارد این استان میشوند.

جذب گردشگر خارجی,قطب گردشگری ایران,گردشگر خارجی

 

آذربایجان شرقى:  وجود کوهستان هاى زیبا و سر به فلک کشیده، رودخانه ها خروشان و آبشارهاى فرح بخش، باغ هاى پر میوه و ییلاق هاى سرسبزش، دریاچه هاى پرموج و تفرج گاه هاى روح پرور، استخرها، همه و همه این استان را به یکى از زیباترین مناطق ایران و یکى از بهترین مناطق براى گردشگرى و ورود گردشگر خارجی به خصوص در فصول گرم تبدیل کرده است.

گردشگر خارجی در ایران,گردشگر خارجی,مکان های دیدنی آذربایجان شرقى

 

تهران:  نیز جزء شهرهایی است که گردشگر خارجی بسیاری را جذب میکند استانی که مرکزیت سیاسى جمهورى اسلامى ایران در آن مستقر است.

گردشگری ایران,مکان های تفریحی تهران,گردشگر خارجی

خوزستان:  این استان در جنوب غربى ایران قرار دارد. استان خوزستان از شمال به استان لرستان، از شمال شرقى به اصفهان، از شمال غربى به استان ایلام، از شرق و جنوب شرقى به استان هاى چهارمحال و بختیارى و کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود مى شود. خوزستان، دارای آب و هوایی که در تابستان، گرم و در زمستان، مطبوع و بهاری است و همیشه ایام، سرسبز است و شرایط آب و هوایی باعث جذب گردشگر خارجی میشود.

گردشگر خارجی در ایران,گردشگر خارجی,قطب گردشگری ایران

گیلان:  یکى از استان هاى شمالى ایران که بیشترین گردشگر خارجی را جذب میکند. رشته کوه هاى البرز، همانند دیوارها در غرب و جنوب گیلان کشیده شده است، به همین سبب آب و هواى گیلان معتدل و در اکثر نقاط داراى رطوبت بالایى است. بخس وسیع گیلان جلگه اى و مابقى کوهستانى است.

گردشگر خارجی,قطب گردشگری ایران,جاذبه گردشگری گیلان

سیستان و بلوچستان:  این استان در جنوب شرقى ایران واقع شده است. این استان از شمال و شمال غرب با خراسان جنوبى و از غرب با استان کرمان و هرمزگان همجوار است. استان سیستان و بلوچستان به لحاظ وسعت از بزرگ ترین استان هاى کشور که گردشگر خارجی زیادی نیز دارد به حساب مى آید. این استان از دو ناحیه تشکیل یافته که از لحاظ طبیعى با یکدیگر کاملا متفاوتند.

جاذبه های گردشگری ایران,گردشگری خارجی,مکان دیدنی سیستان و بلوچستان

کردستان:  این استان در غرب ایران و از شمال به استان هاى آذربایجان غربى و زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه، از شرق به استان هاى همدان و زنجان و از شرق به کشور عراق محدود است کردستان را میتوان قطب گردشگری ایران دانست.

جاذبه های گردشگری ایران,گردشگری خارجی,جذب گردشگر خارجی

 

اندر حکایت اهمیت فوق العاده گردشگرى !

افزایش در آمد کشورها از ورود گردشگر خارجی:

وقتى گردشگر خارجی به کشورى وارد مى شوند الزاما باید هزینه هایى را در آن کشور بپردازند مثل هزینه خوراک و محل اقامت، هتل، مهمانخانه، هزینه تفریحات، هزینه حمل و نقل، هزینه گشت ها، تورها و همچنین پولى که بابت خرید سوغاتى و کالاى بومى کشور میزبان مى پردازند و هزینه ها از طریق ارزى که وارد کشور میزبان مى کنند باعث رونق اقتصادى کشور میزبان مى شوند به گردشگران خارجی صادرات نامرئى هم مى گویند.

ورود گردشگر خارجی باعث اشتغال زایى میشود:

با توسعه فعالیت هاى گردشگرى زمینه براى ایجاد اشتغال فراهم مى شود و این امر براى کشورهاى که با جمعیت جوان و متقاضى رو به رو هستند بسیار مفید است از هر ده نفر گردشگر خارجی که وارد کشور میزبان مى شود یک فرصت شغلى ایجاد مى گردد.

گردشگری خارجی,گردشگر خارجی در ایران,گردشگری و اقتصاد

 گردشگر خارجی مى تواند به افزایش تولید ناخالص داخلى کمک کند

تأثیر اقتصاد کلان در گردشگرى:

یکى از شاخه هاى اقتصاد "اقتصاد کلان" است. اقتصاد کلان گردشگرى معمولا به مطالعه ى رشد اقتصادى، توازن در پرداخت ها، اشتغال زایى و مخارج مى پردازد. چون گردشگرى به میزان قابل توجهى بر تمام این حوزه ها تأثیر مى گذارد وگزینه جذابى براى بیشتر دولت ها است. با این حال منافع اقتصادى باید با هزینه هاى زیست محیطی و اجتماعى مقایسه شود.

امکان کسب ارز خارجى که تأثیر مثبت فراوانى بر توازن پرداخت ها دارد، دولت ها را به سمت توسعه ى گردشگرى خارجی سوق مى دهد. گردشگر خارجی مى تواند به افزایش تولید ناخالص داخلى کمک کند. اگرچه شغل هایى که گردشگرى ایجاد مى کند معمولا پاره وقت هستند، ولى گردشگرى در چند سطح اشتغال زایى مى کند. به علاوه گردشگر خارجی مى تواند به جذب سرمایه گذارى نیز کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۱۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان