//
کدخبر: ۳۵۷۹۰۳ //
دارای جاذبه های گردشگری فراوان

جزیره هرمز؛ بهشت رنگین کمانی خلیج فارس

جزیره هرمز، جزیره ای بکر و دست نخورده در 42 کیلومتری خلیج فارس میباشد.

جزیره هرمز؛ بهشت رنگین کمانی خلیج فارس
به گزارش فرتاک نیوز،

این جزیره با طبیعتی فوق العاده و جاذبه های فراوان خالی از سکنه است و فقط یکی از روستاهای آن دارای سکنه می باشد. این جزیره تنها 8 کیلومتر با بندر عباس فاصله دارد و شهرت آن به دلیل خاک سرخ و مواد معدنی آن است که این جزیره را به بهشت زمین شناسان تبدیل کرده است.

در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی هرمز می پردازیم:

1- دره رنگین‌کمان

خاک این دره به دلیل در بر داشتن رسوبات معدنی متفاوت باعث ایجاد طیف رنگ های مختلف از زرد و نارنجی و قهوه ای گرفته تا قرمز و نقره ای موجب ایجاد طیف رنگی چشم نوازی همانند یک فرش رنگارنگ شده است.

۲- قلعه پرتغالی‌ها 

در گذشته بندر عباس و تنگه هرمز جزء اولین مناطقی بودند که مستعمره شدند. پرتغالی ها میخواستند با استعمار این دو منطقه به تمام مناطق استراتژیک دنیا مسلط شوند. در این استعمار آن ها یک قلعه ساختند که به قلعه پرتغالی ها شهرت دارد.

۳- دره مجسمه در جزیره هرمز

 در صورتی که حدود نیم ساعت تا ساحل هرمز پیاده روی کنید میتوانید مجسمه های طبیعی را ببینید که در نتیجه تغییرات زمین شناختی در طول سال ها از جمله تغییرات سنگ های رسوبی و آهکی به وجود آمده اند

۴- جنگل حرا

حرا یا مانگرو نوعی از گیاهان هستند که در آب شور قرار دارند. این گیاهان خاصیتی دارند که شوری را از آب می گیرند و یک آب شیرین کن طبیعی محسوب می شوند. گیاهان حرا در حالت مد در آب فرو میروند و در حالت جزر میتوان ریشه آن ها را به راحتی دید.

۵- جزیره هنگام و خاک‌های درخشان

خاک ساحل هنگام به دلیل دارا بودن رسوبات متفاوت در شب نقره ای و درخشان به نظر میرسد و همینطور آب دریا هم در این ساحل به دلیل وجود فیتوپلانکتون ها در شب درخشنده و رویایی هستند.

۶- غار مراقبه یا الهه نمک

علت نامگذاری این غار به علت سکوت فوق العاده آن است؛ دلیل این سکوت نیز وجود بلور نمک در این غار می باشد. زیرا نمک موجب گرفتن صداهای اضافی و ایجاد انرژی مثبت و همچنین از بین بردن یون های منفی می باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان