//
کدخبر: ۳۴۹۵۸۶ //

زمان شروع ثبت نام متقاضیان حج واجب اعلام شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۱۵ ذیقعده برابر ۲۵ خردادماه تاریخ آغاز عملیات حج ۱۴۰۱ است، گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه ثبت نام از متقاضیان انجام می‌شود.

زمان شروع ثبت نام متقاضیان حج واجب اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 امروز در نشستی مشترک، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس  سازمان حج  و زیارت بر پیگیری و تلاش مضاعف برای آماده‌سازی شرایط ثبت‌نام و اعزام زائران بیت‌الله الحرام تأکید کردند.

نماینده، ولی فقیه در امور  حج و زیارت  با اشاره به لزوم مشارکت مدیران کاروان‌های زیارتی در نشست‌های توجیهی گفت: حضور مستمر مدیران کاروان‌های زیارتی در نشست‌های توجیهی، سبب ارائه خدمات بهتر به زائران می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب همچنین از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست که با توجه به ضرورت انجام آزمایش pcr برای اعزام به حج، برای تقویت ایمنی زائران تدابیری اندیشیده شود.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در این نشست از زمان ثبت نام زائران بیت‌الله الحرام برای  حج واجب  ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ثبت‌نام از متقاضیان در دهه دوم اردیبهشت انجام خواهد شد.

اکبر رضایی با اشاره به تعیین سهمیه نهایی  حج  از تخصیص سهمیه استانی و تعیین تعداد کاروان‌های هر استان افزود: تعداد افراد مشمول تشرف با توجه به سن اعلامی در سامانه مسار (سن زیر ۶۵ سال) و حفظ وضعیت ثبت نام در سال ۹۹ مشخص شده است.

وی با اشاره به الزامی بودن واکسیناسیون حجاج برای ورود به عربستان اضافه کرد: براساس اطلاعات وزارت بهداشت شماری از واجدان شرایط ثبت نام یا واکسن کرونا تزریق نکرده و یا یک دوز تزریق کرده‌اند که تا شرط واکسن را کامل نکنند، امکان رزرو کاروان ندارند.

رضایی خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم برای انجام واکسیناسیون زائران و نیز انجام دادن آزمایش pcr در مراکز مورد تأیید، صدور کارت و برگزاری نشست‌های هماهنگی در بخش بهداشت و درمان انجام شده است.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان هواپیمایی، ۱۵ ذیقعده برابر با ۲۵ خرداد را زمان آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ و ۲۹ ذیحجه مصادف با ۷ مرداد را پایان زمان عملیات حج اعلام و ابراز امیدواری کرد که عملیات حج مطابق برنامه تنظیم شده اجرایی شود.

وی خواستار اعلام سرفصل‌های آموزشی از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شد تا تعداد نشست‌های آموزش حضوری به مدیران استان‌ها ابلاغ و در کنار آن نشست‌های آموزش مجازی و وبیناری هم برگزار شود.

همچنین گزارش آخرین اقدامات در زمینه اسکان، پشتیبانی، تغذیه، حمل و نقل، بهداشت و خدمات پزشکی ویژه زائران بیت‌الله الحرام و نیز فعالیت‌های انجام شده برای رفع مشکلات زیارت عتبات و ارائه خدمات بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این نشست ارائه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۵۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان