//
کدخبر: ۲۴۶۷۳۱ //
رئیس شورای کمیته اکوتوریسم انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کرمانشاه :

اکوتوریسم نقش اساسی در زندگی امروزی ایفاد می‌کند

هدف از تشکیل شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی کرمانشاه به مردم کشورمان و به ویژه مردم دنیاست.

اکوتوریسم نقش اساسی در زندگی امروزی ایفاد می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید عظیمی به عنوان رئیس شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت: ارتباط دوسویه کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم با فدراسیون کوهنوردی کشور و هیأت‌های کوهنوردی استان‌ها جهت تعامل و هم‌اندیشی و همفکری برای پیشبرد اهداف این کمیته یکی از برنامه‌های‌های اصلی می‌باشد.

photo_2020-02-27_05-44-44

وی افزود: باشگاه‌های طبیعت‌گردی نقش مهم و اساسی امروز ایفاد می‌کنند و اعضای شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم استان کرمانشاه قصد دارد با باشگاه‌ای فعال همکاری و تعامل ایجاد نماید.

رئیس شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسمانجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت: آموزش زیربنای توسعه است و امروزه با علم روز پیشبرد آموزش نوین مهم است و بزودی در این راستا اعضای شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم استان کرمانشاه فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد و شناخت پایه‌ها و اصول اکوتوریسم و تدوین برنامه‌های آموزشی برای راهنمایان را در دستور کار  قرار دارد.

 

عظیمی ادامه داد: هدف از تشکیل این شورا جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی کرمانشاه به مردم کشورمان و به ویژه مردم دنیاست.

وی افزود: هرچند کرمانشاه تاکنون ناشناخته مانده است و این استان دارای جاذبه‌های بی‌نظیری در دنیاست و برای معرفی پتانسیل‌های طبیعت‌گردی آن اعضای شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و با تمام توانش در صدد پیش‌برد برنامه‌های آن است.

رئیس شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت: افزایش تقاضا برای تعامل با محیط‌های طبیعی برای فرار از زندگی ماشینی، جهت آرامش روانی و جسمی از سویی و توسعه گردشگری بین‌المللی و عمومیت یافتن آن از سویی دیگر، دیدگاه جامعه درباره محیط و ارتباط آن با گردشگری را دچار تحول کرده است.

وی افزود: امروزه جامعه جهانی مسائل زیست‌محیطی را با دقت بیشتری پیگیری می‌کند و رایج شدن مفاهیمی چون طبیعت‌گردی و گردشگری پایدار ناشی از حساسیت‌های و دغدغه‌های مردم است.

photo_2020-02-27_05-44-45

 رئیس شورای کمیته طبیعت‌گردی  و اکوتوریسم انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت: افزایش آگاهی گردشگران درباره ارزشمندی محیط و ضرورت حفاظت از آن به منظور توسعه این صنعت است.

عظیمی ادامه داد: توسعه پایدار فرآیندی است که طی آن مردم یک کشور نیازهای خود را بر می‌آورند و زندگی خود را ارتقا می‌بخشند، بدون اینکه از منابعی که به نسل‌های آینده تعلق دارد، مصرف کنند و سرمایه‌های آتی را برای تامین خواسته‌های آنی به هدر دهند.

وی افزود: مطالعات نشان داده‌اند که با توجه به سه اصل توسعه پایدار، یعنی توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و زیست‌محیطی، بین گردشگری و توسعه پایدار کشورها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. از میان انواع گردشگری، طبیعت‌گردی از سایر انواع، با توسعه پایدار سازگاری بیشتری دارد.

 رئیس شورای کمیته طبیعت‌گردی و اکوتوریسم انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت: طبیعت‌گردی پایدار گردشگری‌ است که از نظر بوم شناختی پایدار باشد، یعنی به نیازهای فعلی گردشگران پاسخ دهد و به حفظ فرصت‌های گردشگری برای آینده بپردازد و به جای صدمه‌زدن به بوم، در جهت پایداری آن تلاش ورزد.

گزارش: سامان صفری

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۷۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان