//
کدخبر: ۲۱۶۴۳۲ //

‍ کرمانشاه در افق دید پژوهشگران اروپایی

هیآت ایتالیایی به سرپرستی کارلو چرتی پروفسور ایران‌شناس از بناها و محوطه‌های تاریخی کرمانشاه بازدید نمودند.

‍ کرمانشاه در افق دید پژوهشگران اروپایی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، یک هیآت چهار نفره از دانشگاه ساپتزا رم پس از انعقاد تفاهم نامه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور انجام فعالیت‌های پژوهشی، بیست و نهم شهریور ماه وارد استان کرمانشاه شدند.

این هیآت پژوهشگر پس از ملاقات و مذاکره و امضا تفاهم نامه با دکتر امیدقادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از محوطه معبد آناهیتا و مجموعه جهانی بیستون دیدن کرده، سپس در محور ساسانی نیز از محوطه‌ها و آثار تاریخی کوشک فیروز آباد، سرخه دیزه، طاق گرا، مجموعه قلعه یزدگرد، زیج منیژه، دخمه داوود، زیج انزل، نقش برجسته آنوبانی‌نی، قلعه مریم، قلعه گبری بازدید بعمل آوردند.

این پژوهشگران ایتالیایی روز سوم مهرماه به منظور ادامه بازدید و شناسایی آثار تاریخی استان کرمانشاه وارد شهرستان قصرشیرین شده و آثار تاریخی نهر شاهگدار (کانال آبرسانی ساسانی) چهارقاپی، بان‌قلعه و مجموعه عمارت خسرو بازدید نمودند.

در طی این تحقیقات علمی چند روزه، دکتر امین قهرمانی مدیر پایگاه محور ساسانی و دکتر مرتضی گراوند مدیر پایگاه معبد آناهیتا پژوهشگران ایتالیایی را همراهی کرده و علاوه بر مجموعه آثار شهر قصرشیرین، از نخلستانهای این شهرستان نیز بازدید بعمل آمد.

بنا بر یک اتفاق نظر، کارلو چرتی سرپرست هیآت ایتالیایی و دکتر امین قهرمانی مدیر پایگاه محور ساسانی معتقد بودند که شهرستان قصرشیرین دارای قابلیت‌های منحصر به فرد و پتانسیل های ویژه‌ای می‌باشد، که می‌تواند به قطب گردشگری غرب استان کرمانشاه تبدیل گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان