//
کدخبر: ۲۰۴۲۳۸ //
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

غفلت از صنعت گردشگری، بخش های زیادی را تحت تاثیر قرار میدهد

بیست و یکمین همایش عرصه یادگیری با موضوعیت مسئولیت اجتماعی در هتل پارسیان کرمانشاه در حال برگزاری می باشد.

غفلت از صنعت گردشگری، بخش های زیادی را تحت تاثیر قرار میدهد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه دربیست و یکمین همایش عرصه یادگیری با موضوعیت مسئولیت اجتماعی در هتل پارسیان کرمانشاه گفت: اگر استان کرمانشاه را به درستی معرفی کنیم می توانیم با احساس مسئولیت اجتماعی  نسبت به انسانهای محروم این نوید را بدهیم که آنها در جایگاه واقعی قرار بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه افزود: استان کرمانشاه از منابع طبیعی و هم چنین جاذبه های گردشگری بسیار مناسبی برخوردار می باشد و می توان گفت در این زمینه یکی از استانهای بسیار غنی است و با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل های موجود،صنعت گردشگری و صنایع دستی را رونق دهیم و شرایط را برای ورود صنایع جدید فراهم نماییم.

وی در ادامه به اهمیت رونق بخشیدن به صنعت توریسم اشاره نمود و گفت: رونق صنعت توریست میتواند فضای کسب و کار  را بهبود بخشد و گردشگران بیشتری به کشور و هم متعاقب آن به استان کرمانشاه بیایند و غفلت از صنعت گردشگری میتواند بخش های زیادی را تحت تاثیر قرار دهد

قادری سپس گفت: کرمانشاه دارای ۴۰هزار سال قدمت و ۱۴ شهرستان می باشد و ۴۲۰۰اثر شناسایی شده و ۲۲۰۰ اثر ثبت شده دارد و  بیستون نیز تنها اثرثبت جهانی استان کرمانشاه می باشد و برای ثبت جهانی شدن اورامانات نیز تمامی تلاش خود را بکار گرفته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه صحبت های خود گفت: 12 ‌هزار شی تاریخی در گنجینه های تاریخی و ۱۱موزه استان است و باید گفت که دارای زیر ساخت های بی نظیری در استان هستیم و تکیه معاون الملک را به عنوان بزرگترین موزه کاشی داریم.

وی افزود: ۶۰رشته صنایع دستی،با صادرات ۳۸میلیون دلار و ۷۳دفتر مسافرتی و ۳۹۹۴تخت و ظرفیت مسافرتی در استان کرمانشاه فعالیت دارند و چشم انداز ۲۰۲۰را در کرمانشاه که ابر رویدادی است را در پیش رو داریم که در این راستا ۵۰۰روستا برای این رویداد بزرگ در نظر گرفته می شود.

قادری در ادامه گفت: اجلاس ۲۰۲۰با حضور روسای گردشگری کشورهای جهانی برگزار میشود که قطعا میتواند در حوزه گردشگری یک تحول و نقطه عطف است.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۲۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان