//
کدخبر: ۲۰۳۷۵۴ //

این شایعات را درباره سفر هوایی باور نکنید

امروزه سفر با هواپیما به امری عادی و پرطرفدار تبدیل و نسبت به سالهای قبل، امنتر شده است. با این حال، هنوز هم وقتی صحبت از سفر هوایی میشود، بسیاری از مردم از اینکه هواپیما در ارتفاعی بیش از 9،000 متر و با سرعت صدها مایل در ساعت حرکت دارد، به وحشت میافتند.

این شایعات را درباره سفر هوایی باور نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

علاوه بر این مسائل، اشتباهات رایج و تصورات غیرعلمی یا به نوعی شایعات متداولی نیز دربارهی سفر با هواپیما وجود دارد که به بدتر شدن اوضاع دامن میزند. اگر فیلمهای هالیوودی و صحنههای غیرواقعی آنها راجع به هواپیماها را نیز به داستان اضافه کنید، ترس از پرواز و سپردن جانتان به خلبان و خدمهاش کاملاً طبیعی به نظر میرسد. قبل از خرید بلیط هواپیما با 9 مورد از شایعات مربوط به سفر هوایی، بیشتر آشنا میشوید تا بدانید که وضعیت در آن حد هم ترسناک نیست!

ایوار

درهای هواپیما می توانند هنگام پرواز باز شوند

این باور که امکان دارد درهای کابین هواپیما هنگام پرواز باز شده و در نتیجه مسافران به بیرون پرتاب شوند، تصوری غلط و ساختگی است. به دلیل فشار هوای داخل کابین، امکان باز کردن درب آن برای انسان وجود ندارد. به عبارت دیگر به طور متوسط در حین پرواز، فشاری برابر با هشت پوند بر هر اینج مربع به درب هواپیما وارد میشود و برای باز کردن آن یا باید قدرت یک ابرقهرمان را داشته باشید یا از جک هیدرولیک استفاده کنید.

با جستجوی مداوم یک پرواز، قیمت آن افزایش پیدا می کند

احتمالاً همه این حقیقت را میدانیم که گوگل با استفاده از تاریخچهی جستجوی کاربران در صفحهاش میتواند تبلیغات مرتبط با عنوان جستجو را به آنها نشان دهد. با توجه به این موضوع، تعجبی ندارد اگر خطوط هوایی نیز از روشهای مشابه استفاده کنند و قیمت پروازی که چند بار به دنبال آن گشتهاید را بالا ببرند. اما ایرلاینها میگویند که افزایش بلیط هواپیما خارجی یا داخلی، ناشی از بهروزرسانیهای فهرست یا اشتباهات لحظهای سایتشان است و ربطی به تاریخچهی جستجوی شما ندارد.

هواپیما کنترل خودش را برعهده دارد

بسیاری از مردم تصور میکنند که هواپیماها، ماشینهایی تمام اتوماتیک هستند و خلبانها صرفاً آنجا نشستهاند تا اگر مشکلی پیش آمد، به عنوان پشتیبان دست به کار شوند. اما در واقع پرواز، احتیاج به توجه و هدایت دائم خلبانی کارکشته و کابینهی آن دارد و از این لحاظ میتوان آن را به اتاق جراحی مدرنی تشبیه کرد که با تمام تجهیزاتش نمیتواند خودش عمل پیوند اعضا را انجام دهد. به همان میزان، یک هواپیمای پیشرفته نیز نمیتواند خودش، خودش را به پرواز دربیاورد.

ایوار

خاموش نکردن تلفن همراه باعث اشتباه در عملکرد هواپیما می شود

همیشه قبل از پرواز از مسافران تقاضا میشود تا گوشیهای تلفن و سایر لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنند یا در حالت پرواز بگذارند. تصور رایج و غلط این است که امواج آنها باعث اختلال در سیستم راهیابی و هدایت هواپیما میشود. اما این تصور هم حقیقت ندارد و درواقع هواپیماها، طوری طراحی شدهاند که میتوانند سیگنالهای خارجی را تحمل کنند. بنابراین امواج موبایل شما ضرری برای هواپیما ندارد؛ زیرا فرکانس آنها با هم متفاوت هستند. نکته اینجا است که وقتی در ارتفاع 3،000 متری از زمین با کسی تماس میگیرید، امواج گوشی شما به جای یک مورد، با چندین برج مخابراتیِ در دسترسشان ارتباط برقرار میکنند و این کار میتواند باعث مسدود شدن شبکههای ارتباطی زمینی شود. بنابراین ممنوعیت استفاده از تلفنهای همراه در هواپیما به «کمیسیون ارتباطات فدرال» در زمین برمیگردد، نه به «اداره هوانوردی فدرال»!

هوای داخل کابین تمیز نیست

معمولاً مردم فکر میکنند که هوای داخل کابین، پر از میکروب است و امکان دارد هنگام پرواز برایتان حالت ناخوشی و بیماری به وجود بیاورد. اما در واقع هوای داخل کابین، آلوده نیست و حتی بیشتر هواپیماهای تجاری، از سیستمهای فیلتر هوای ویژه کمک میگیرند که به طور مرتب، هوای داخل کابین را فیلتر و با هوای تمیز جایگزین میکنند. به کمک این سیستم، حداقل چیزی که میتوانید درمورد آن مطمئن باشید این است که هوای داخل کابین هواپیما، بدتر از مکانهای بستهی دیگری همچون اتوبوس یا قطار نیست! پس اگر بلیط هواپیما ارزان هم خریدید، نگران هوای داخل کابین نباشید.

ایوار

آشفتگی جوی به معنی سقوط است

هیچکس دل خوشی از تلاطم یا همان آشفتگی جوی ندارد و تکانهای ناشی از آن، بیشترین نگرانی را در دل مسافران ایجاد میکند؛ مخصوصاً اگر جزو کسانی باشید که در حالت عادی هم دچار اضطراب پرواز هستند! این تلاطم، امری عادی و کمی آزاردهنده در پرواز به حساب میآید و «پاتریک اسمیت» خلبان، خیال مسافران را راحت کرده و گفته که حتی شدیدترین بادها و چالههای فضایی نیز نمیتوانند باعث سقوط هواپیما شوند.

رانندگی بهتر از پرواز است

امروزه هواپیما، بهترین وسیله برای سفر به شمار میرود؛ اما زمانی معتقد بودند که از لحاظ مصرف بهینهی انرژی، بهتر است با اتومبیل سفر کنیم. شکی نیست که هواپیماها مصرف سوخت بالایی دارند؛ اما به همان میزان نیز مسافران بیشتری را میتوان با یک بار پرواز در آن جابهجا کرد. این موضوع به این معنی است که میزان تولید کربن دیاکسید به ازای هر مسافر کاهش پیدا میکند و این ویژگی، در حال تبدیل کردن پرواز به یکی از راههای کارآمد برای مسافرت است.

فضولات انسانی در حین پرواز به پایین ریخته می شود

قبل از فراگیر شدن سفر با هواپیما، فضولات انسانی را در حین پرواز و بدون دادن هیچگونه هشدار به دنیای پایین، به زمین میریختند! خوشبختانه امروزه دیگر این کار انجام نمیگیرد و بعد از کشیدن سیفون، مدفوع به مخزنی دربسته در عقب هواپیما منتقل میشود. بعد از فرود هواپیما، فضولات را از مخزن خارج و به شبکههای فاضلاب انتقال میدهند.

ایوار

ممکن است در توالت هواپیما گیر بیفتید

گفته میشود که اگر حواستان نباشد، احتمال دارد در توالت هواپیما گیر کنید. از این لحاظ نیز جای نگرانی نیست و حتی اگر در حالت نشسته سیفون را بکشید، باز هم در آن گیر نخواهید کرد. رخ دادن این اتفاق و درگیر شدن با مکش قوی توالت هواپیما، جایگاه و وضعیتی دقیق را میطلبد و در حالت عادی مشکلی ایجاد نمیشود، مگر اینکه خودتان تلاش کنید!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان