//
کدخبر: ۱۸۵۹۹ //

برپایی نوروزگاه‌ها نکته بارز نوروز متفاوت ۹۶ بود

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی،برگزاری نوروزگاه‌ها در سراسر کشور به‌همراه اجرای برنامه‌های متنوع و استقبال مسافران نوروزی از این رویداد فرهنگی را از نکات بارز نوروز متفاوت 96 ذکر کرد.

برپایی نوروزگاه‌ها نکته بارز نوروز متفاوت 96 بود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد‌حسن طالبیان گفت:برگزاری نوروزگاه‌ها توانست باعث آشنایی هر چه بیشتر مردم و گردشگران با آیین‌ها و سنت‌های هر منطقه شود.

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، که در ایام نوروز به‌منظور بازدید از نحوه خدمات‌رسانی به گردشگران به سه استان البرز، قزوین و گیلان سفر کرده بود، اجرای رویداد فرهنگی نوروزگاه‌ها با برنامه‌های متنوع، احیای آیین‌ها و سنن و فرهنگ اقوام، برپایی نمایشگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و فرسایش کمتر آثار تاریخی‌فرهنگی را ازجمله نکات مهم نوروز 96 برشمرد.

وی برپایی چادرهای اطلاع‌رسانی، معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان‌های یادشده، استقرار راهنمایان و آمادگی استان‌ها برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان نوروزی و نحوه خدمات‌رسانی در این سه استان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی،طالبیان معرفی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در هر استان را در قالب اجرای آیین‌ها، برپایی نمایشگاه‌ها و جز آن مهم دانست و افزود:در نوروز امسال، با اجرای برنامه‌های متفاوت و اقبال عمومی، آثار تاریخی‌فرهنگی فرسایش کمتری داشتند.

معاون میراث‌فرهنگی کشور در پایان گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌های متنوع و پیش‌بینی‌شده ازسوی ستاد اجرایی خدمات‌سفر بتوانیم مدت ماندگاری مسافران را در دیگر شهر‌های تاریخی و دیدنی کشور افزایش دهیم و مقاصد گردشگری جدیدی به گردشگران معرفی کنیم.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان