//
کدخبر: ۱۴۴۴۸۳ //

سفر به صربستان | جاذبه گردشگری در پایتخت صربستان

صربستان کشوری که جنگ های بسیاری را پشت سر گذاشته و بارها شاهد ویرانی های بسیار بوده و با گذشت بیش از یک دهه از آخرین جنگها و حملات ناتو، با وجود اینکه بسیاری از آسیب دیدگی های شهر بازسازی شده اند همچنان نشانه های از جنگ و ویرانی در برخی نقاط شهر به چشم می خورد.

 سفر به صربستان | جاذبه گردشگری در پایتخت صربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

  صربستان در جنوب شرقی اروپا و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. پایتخت آن شهر بلگراد به عنوان اولین مقصد برای اغلب گردشگران این منطقه است. صربستان بدلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و همچنین بدلیل جاذبه های تاریخی مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. طبیعت زیبای صربستان، کوه های سرسبز، آب و هوای بسیار مطبوع، دشت ها و مزارع کشاورزی وسیع ، مجاورت بارودخانه بزرگ دانوب و همچنین وجود جاذبه های تاریخی عمده ترین دلایل سفر به این منطقه است و علاوه بر این صربستان به عنوان یک مقصد گردشگری ارزان بین مردم شناخته شده است.

جاهای دیدنی صربستان : پارک و قلعه کالمگدان

قلعه معروف در شهر بلگراد، این قلعه شامل پارک بسیار بزرگ و پوشیده از درختان چندین ساله و همچنین موزه جنگ که انواع توپ ها و تانک هایی که مردم در زمان جنگ از آنها استفاده می کردند، است. قلعه کالمگدان بخش تاریخی و مهم شهر بلگراد است. یک سمت این قطعه رو به رود ساوا و رود خانه بزرگ دانوب است که منظرهای خارق العاده و بسیار جذاب دارد که مکان مورد علاقه اغلب گردشگران و افراد شهر است. از روی دیوارههای کوتاه باقی مانده از این قلعه به راحتی می توانید تلاقی رود ساوا و رودخانه دانوب را مشاهده کنیدیکی از معروف ترین مجسمه های شهر بلگراد در محوطه قلعه کاله مگدان قرار دارد. مجسمه مرد برهنه به ارتفاع 14 متر، یکی از شناخته شده ترین سمبل های بلگراد است که در محوطه قلعه قرار گرفته است.

Hamgardi_5810rt7836D

جاهای دیدنی صربستان : کلیسای سنت ساوا

بزرگترین کلیسا جامع ارتودوکس در جهان کلیسای سنت ساوا است. ارتفاع این کلیسا به طول 79 متر می رسد. صلیبی به ارتفاع 12 متر از سقف این کلیسا آویزان است. این کلیسا دارای گنبدهای آبی رنگ بسیار زیبا با صلیبهای طلایی رنگ در بالای آنها و دیوار هایی ساخته شده از مرمر سفید است. منطقه ای که کلیسا در آن قرار دارد، با مجموعه وسیعی از پیاده روها، حوضچه ها و باغ ها محصور شده است که زیبایی دو چندایی به نمای کلیسای ساوا بخشیده اند.دیواره های داخلی این کلیسا با کاشی کاری و نقاشی های بسیار زیبا و خیره کننده پوشیده شده است. این روزها این کلیسا تحت بازسایی قرار دارد و گردشگران تنها قادر به بازدید از بخشی از آن هستند.

جاهای دیدنی صربستان : کنز میهایلوا

اگرچه این خیابان از نظر جغرافیایی در مرکز شهر واقع نشده است اما با توجه به اهمیت آن به عنوان مرکز بلگراد بین مردم شناخته شده است. یکی از جذاب ترین و طولانی ترین خیابان های بلگراد است. در این خیابان بهترین رستوران ها، بارها، و مراکز خرید مجلل شهر قرار گرفته اند. علاوه براین در طول شب افراد مختلف بصورت گروهی و انفرادی با ساز و آوازهای خود جذابیت دو چندانی به این منطقه می بخشند. جالب است بدانید که، در این خیابان هیچ وسیله نقلیه ای عبور نمی کند و افراد به راحتی می توانند به گشت و گزار در آن بپردازند، خوردن غذای معروف صربی در رستوران هایش را به هیچ عنوان از دست ندهید و از بودن در فضای شاد آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی صربستان : جاذبه های گردشگری صربستان : اسکاردالیجا

خیابان سنگفرش شده اسکاردالیجا یکی دیگر از خیابان های جذاب شهر بلگراد است که در فاصله نزدیک از خیابان کنز میهایلوا واقع شده است. این خیابان پر شده از رستوران هایی با طراحی جذاب که اغلب مردم صربستان برای سرو غذا و گذراندن لحظاتی شاد به آنجا می روند. لازم به ذکر است که طول این خیابان نسبت به کنز میهایلوا بسیار کوتاه تر است اما جذابیت آن به قدری است که در سفر به بلگراد گشت و گزار در این خیابان را به هیچ عنوان نبادید از دست بدهید. در هر رستوران گروهی با لباس های خاص مشغول ساز و آواز و رقصیدن هستند و جوی صمیمانه و شاد در تک تک رستوران ها و در کل خیابان وجود دارد که بدون شک یک بار حضور در آن بسیار کم به نظر می رسد.

جاهای دیدنی صربستان : جاذبه های گردشگری صربستان : موزه یوگسلاوی و خانه گل ها

اگر می خواهید باگوشه ای از تاریخ یوگسلاوی و صربستان آشنا شوید ، دیدن این موزه را از دست ندهید.خانه گل ها که در مجاورت موزه جنگ قرار گرفته است مقبره یکی از شخصیت های مهم تاریخ به نام جوزف بروز تیتو رئیس جمهور بنیانگذار و رهبر یوگسلاوی سابق و همسرش جاوانکا بروز است. مقبره آن ها در میان گل های فراوان و کمیاب بسیاری قرار گرفته که از سال 1982 زمان بازگشایی این مکان تا امروز، نزدیک به 17500000بازدیدکننده داشته است. این موزه جز یکی از موزه های مهم صربستان است.

جاهای دیدنی صربستان : جاذبه های گردشگری صربستان : زمون

شهر قدیمی زمون که امروزه جز شهر بلگراد است و به راحتی با قطار یا یک اتوبوس از بلگراد جدید می توانید وارد این منطقه زیبا شوید. زمون یکی از بهترین جاذبه گردشگری شهر بلگراد است. این شهر تا اوایل دهه 30 میلادی به عنوان یک شهر مرزی تحت حاکمیت امپراتوری اتریش بوده است و معماری بناها در این شهر بیشتر به سبک معماری در اتریش است. خانه های بسیار زیبا، طبیعت بکر زمون را به بخش مهم توریستی شهر بلگراد تبدیل نموده است. برج گاردوش (Gardoš) یکی از دیدنی ترین سمبل های قدیمی این شهر است. که با پیمودن مسیری جذاب به محوطه برج می رسید و با پرداخت پول حدود 200دینار می توانید به بالای برج بروید و از دیدن شهر زمون با خانه های زیبایش و رودخانه بزرگ دانوب که از کنارشهر میگذرد بسیار لذت ببرید منطقه ای بی نهایت زیبا که به هیچ عنوان دیدنآن را نباید از دست بدهید.

جاهای دیدنی صربستان : جاذبه های گردشگری صربستان : موزه نیکلا تسلا

بدون شک تسلا یکی از بزرگترین و ارزشمندین ترین دانشمند تمام دوران است. وی با اختراعات متنوع ،متعدد و مهم خود زندگی بشر را دچار تحولی شگرف نموده است و روزگاری از جمله رقیبان سرسخت ادیسون به شمار میرفت. نیکلا تسلا دانشمند و مخترع صربستانی-آمریکایی بوده است.موزه نیکلا تسلا یکی از موزه های پربازدید و معروف در شهر بلگراد است که در آن بخشی از وسایل شخصی نیکلا مانند لباس، عینک، دستکش، دست نوشته ها و فرمول هایش و همچنین تعدادی از اولین اختراعاتش نگهداری می شوند.در سفر به صربستان بدانید که این موزه تنها محل نگهداری اموال و میراث شخصی نیکلا تسلا است. موزه نیکولا تسلا در بخش دیپلماتیک شهر بلگراد به نام وارکار قرار دارد.

جاذبه های گردشگری صربستان : شبه جزیره آدا سیگانلیجا

یک شبه جزیره درقلب بلگراد که به عنوان یک منطقه تفریحی محبوب در بین مردم شناخته شده است. عبور رودخانه ساوا از شهر بلگراد یک منطقه از شهر را تبدیل به یک شبه جزیره نموده است. با ارائه امکانات و زیباسازی در این منطقه، تبدیل به یک منطقه بکر برای گذراندن اوقات فراغت مردم بلگراد و همچنین گردشگران شده است. می توانید از شنا کردن در این منطقه در سفر به صربستان خود بدون نگرانی لذت ببرید، حمام آفتاب بگیرید، قایق پدالی و جت اسکی سوار شوید و در رستوران های کوچک و جذاب این منطقه غذا سرو کنید.

جاذبه های گردشگری صربستان : میدان جمهوری و تئاتر ملی بلگراد

میدان جمهوری یکی از پرتردید ترین مناطق بلگراد در سفر به صربستان شما است. تعدادی از مهم ترین ساختمانهای شهر بلگراد از جمله موزه ملی و تئاتر ملی صربستان در مجاورت این میدان قرار گرفته اند. خیابان معروف کنزمیهایلوا نیز در فاصله کمی از این میدان واقع شده است. موزه ملی صربستان مدتی است که بسته شده است اما تئاتر ملی همچنان مشغول کار و فعالیت است و هنر دوستان بسیاری برای دیدن اجرای تئاترهای مختلف به آن جا می روند.

جاذبه های گردشگری صربستان : برج آوالا

در سفر به صربستان بدانید که برج مخابراتی آوالا در کوهستان آوالا در اطراف بلگراد واقع شده است و از فراز آن میتوانید منظره شهر بلگراد را به راحتی ببینید. در حال حاضر یکی از بلندترین برج های منطقه بالکان است و جز یکی از جاذبه های توریستی بلگراد مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار میگیرد. این برج مخابراتی به ارتفاع 205 متر، دارای 38 طبقه است که در سال 1999 توسط ناتو تخریب شد و در سال 2009 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در 21 آوریل 2010 رسما بازگشایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۴۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان