//
کدخبر: ۱۳۳۲۸۰ //

فمنیست ترین کشور دنیا کجاست؟

فمنیسم در حقیقت جنبش‌هایی سیاسی، اجتماعی و ایدئولوژی‌هایی است که همگی هدف خاص و یکسانی دارند؛ آن هدف چیزی نیست جز تعریف، برقراری و دستیابی به حقوق برابر زنان در سطوح اقتصادی، شخصی و اجتماعی. در این راستا تلاش می‌شود تا بانوان به آموزش و پرورش دست‌ یابند و شغل مناسبی داشته باشند. فعالان حقوق زنان یا فمنیست‌ها معتقدند که جنسیت در زندگی ما عاملی تعیین کننده نیست و نباید بر تمامی جهات زندگی تاثیر داشته باشد و برای همین هم برای به دست آوردن حقوق برابر زنان و مردان باید تلاش کرد.

فمنیست ترین کشور دنیا کجاست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

امروزه جنبش‌های کوچک و بزرگی در سراسر کشورها در راستای برابری حقوق زنان و مردان انجام می‌شود اما ایسلند به عنوان فمنیست‌ترین کشور دنیا شناخته شده است. مستندهای فراوانی در زمینه‌ی حقوق برابر زنان و مردان در ایسلند ساخته شده است. مایکل مور که یکی از مشهورترین مستند سازان دنیا به شمار می‌آید نیز مستندهایی قوی در رابطه با وضعیت بانوان در زندان‌ها و موضوع جنسیتی در امور مختلف ساخته است.

h3lMLoI47AbLIj1MBG0BhMx9HamTUVvTcSTDKpqc

جالب این که زنان ایسلندی در تاریخ 24 اکتبر سال 1975 میلادی همگی –حدود 95 درصد- از کارهای خود استعفا دادند و در خانه ماندند تا نشان بدهند که تا چه اندازه به نیروی کار آنها نیاز است. حالا این روز به عنوان روز زن نامگذاری شده و ایسلندی‌ها آن را همه ساله در تاریخ 24 اکتبر جشن می‌گیرند.

حالا بانوان ایسلندی از وضعیت زندگی خود راضی هستند و ماجراهای جالبی از چگونگی پیشرفتشان در این زمینه و شرایط برابری جنسیتی در این کشور تعریف می‌کنند. صحبت کردن با زنان ایسلندی همانند هم‌سخن شدن با یک جامعه‌ی روشنفکر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان