//
کدخبر: ۱۲۱۳۰۰ //

خانه سانتا کلاوس | دهکده بابانوئل آلاسکا

خانه ی سانتا کلاوس در نوث پل آلاسکا، هر روز کریسمس است.

 خانه سانتا کلاوس | دهکده بابانوئل آلاسکا
به گزارش فرتاک نیوز،

در خانه ی سانتا کلاوس در نوث پل آلاسکا، هر روز کریسمس است.فروشگاه عمومی که حال و هوای عید دارد،از سال 1952 باز است و حالا در فضای 9000 فوت مربع مجموعه ی گسترده ای از اقلام مربوط به کریسمس می فروشد.ساختمان سفید بزرگ مرز مانند دارای زمینه ی عید است،چراغ های خیابانی راه راه مانند آبنات های غول پیکر اند و فرصت عکاسی بسیار است.کل سال مغازه دارای اسباب بازی های کلاسیک،هدیه ها،کلکسیون ها،پوشاک و کالاهای منحصر بفرد شامل زیورآلات آلاسکایی و هدیه هایی است که در خانه سانتا کلاوس یا دهکده بابانوئل ساخته می شوند.

فاج خانگی (نوعی شکلات)، قهوه و اسپرسو در دسترس هستند.توریست ها از فرصت های عکاسی با حال هوای عید به همراه مجسمه 42 فوت سانتا از دهه ی 1960، گوزن سانتا که در طویله بغلی زندگی می کند و سانتا خودش، لذت می برند.وقتی سانتا خودش حضور نداشته باشد،یک سانتای بزرگ با یک سورتمه به اندازه ی طبیعی در مرکز فروشگاه قرار دارد.علاوه بر خرده فروشی،خانه ی سانتا کلاوس به خانه ی نامه های سانتا به نورث پل مشهور است. از دهه ی 1960 دهکده بابانوئل بین سانتا و کودکان کل دنیا نامه رسانی کرده است. نامه ها با یک تمبر یا مهر از نورث پل برای هر گیرنده سفارشی هستند و شامل یک "دلار سانتا" یک مهر"پست سانتا" و یک برچسب هستند که تاکید می کند گیرنده در "لیست خوب سانتا" قرار دارد.نامه ها به نوشت افزار رسمی سانتا کلاوس می رسند. نوشت افزار از دهه 1960 با تغییرات کوچکی استفاده می شود. علاوه بر نامه ها از سانتا، خانه(سانتا کلاوس) سند های اصل یک اینچ مربع از اموال قطب شمال را نیز می فروشد تا کودکان احساس کنند"سهم کوچکی در شمال دور"دارند.سند ها با همان علامت پستی اصل قطب شمال، مهر رسمی سانتا کلاوس،عکسی از سانتا و برچسب"لیست خوب سانتا" می آیند.

1__hamgardi_1060x600-506f197271b313a081047ae2915630b0

دهکده بابانوئل : تاریخچه

سانتا کلاوس در سال 1949 با کان و نلی میللر شروع شد.خانواده میللرها اخیرا به آلاسکا رفتند و به دنبال موقعیتی برای ایجاد یک کسب و کار در منطقه بودند.هر کریسمس کان لباس سانتا می پوشد و بین کودکان محبوب می شد.وقتی در این فروشگاه به عنوان سانتا کلاوس شناخته شد،ایده ای به ذهنش آمد.فروشگاه میللرها در 13 مایلی جنوب فیربنکس درحال تبدیل شدن به خانه ی سانتا کلاوس در منطقه ای به نام " نورث پل " بود.از آنجا که نورث پل وسط دو پایگاه نظامی قرار داشت،برای محلی ها ضروریات عمومی فراهم کرد،یک مغازه ی نوشابه فروشی دایر کرد و به عنوان اداره ی پست شهر کار کرد.در 1972 رشد کرده و به دهکده بابانوئل تبدیل شد.خانه ی سانتا کلاوس با یک بزرگ راه جدید چهار لاینی در مقابل خود،ویترین جدیدی برای خود ساخت و لوازم خود را گسترش داد تا لوازم عید نیز ارائه کند.کسب و کار به رشد کردن ادامه داد و در اواسط دهه 1980 به یک شعبه ی جدید گسترش یافت و یک سانتا کلاوس پلاستیک بلند 42 فوت به جلوی آن در بیرون اضافه شد.شرکت استنلی پلاستیک مجسمه 900 پوندی را در دهه 1960 ساخت.همزمان با گذر سال ها که دهکده بابانوئل گسترش یافت،میللر ها تبدیل به ثابت های این مجموعه ی محلی شدند.کان با سابقه ترین شهردار قطب شمال با 19 سال سابقه و نیلی به عنوان هیئت ازدواج مجموعه،هزاران زوج را در دهکده بابانوئل به عقد هم درآوردند.امروزه خانه سانتا کلاوس هرسال صدها هزار نامه به سانتا دریافت می کند و به مشتری های خود در کل دنیا نامه میفرستد.هرساله هزاران نفر از منطقه ی نورث پل بازدید می کنند تا از روح کریسمس لذت ببرند.

در طول ماه های تابستان و همچنین از نوامبر تا 25دسامبر،سانتا خودش برای مشاوره و فرصت های عکسانی در دسترس است. مناسبت های مربوط به عید در تمام سال اجرا می شوند.نمایش های عید شامل گشت زنی با سانتا، نمایشگاه ماشین و نمایشگاه خیابانی است که هر مه با همکاری باشگاه شیرهای قطب شمال برگزار می شود. جینگل در ماه ژوئیه یک مسابقه دو یا پیاده روی سالانه است که بودجه ی آن برای بنیاد آرتروز جمع آوری می شود.هرساله از نوامبر تا دسامبر یک جشنواره ی هنر یخی در خانه سانتا کلاوس برگزار میشود. بیش از 600 تن یخ تراشیده شده و به مجسمه ها، مارپیچ ها و اسلاید های یخ تبدیل میشوند. با اینکه فروشگاه در روز کرسیمس بسته است، نمایشگاه محبوب درفضای باز در این روز دایر است.

عوامل نزدیک:

نورث پل، شهری کوچک در جنوب فیربنکس،ب ه عنوان یک شهر توریستی با حال و هوای کریسمس محبوب شده است. خیابان ها آدم برفی، لین، کریس کرینگل درایو و سانتا کلاوس لین، نامیده شده اند. وسایل نقلیه اضطراری قرمز رنگ و ماشین های پلیس سبز و سفید رنگ هستند که با چراغ های خیابانی راه راه آبنبات شکل مطابقت دارند.

1__hamgardi_13-12-21-10227santa_claus_office_santa_claus_village_2

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۳۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان