//
کدخبر: ۱۱۸۲۲۵ //

دره آنتلوپ کنیون، جاذبه گردشگری فوق العاده در آمریکا

یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق آمریکا، ایالت دیدنی آریزوناست که به علت جاذبه های گردشگری بی شماری که دارد گردشگران و ماجراجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

 دره آنتلوپ کنیون، جاذبه گردشگری فوق العاده در آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 مشهورترین جاذبه ایالت آریزونا و ایالات متحده آمریکا، دره آنتلوپ کنیون است که با انعکاس نور، صخره های نارنجی و زیبایی خیره کننده باعث به وجد آمدن توریست ها و گردشگران می شود و آن ها را به سمت خود می کشاند. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های دره آنتلوپ کنیون در ایالات متحده آمریکا با ما همراه باشید. در این مقاله هر چه بیشتر با علت پدید آمدن آنتلوپ کنیون آشنا خواهید شد.

1__hamgardi_31

دیدنی های دره ای شگفت انگیز

دره آنتلوپ کنیون از دو بخش بالایی با نام The Crack و بخش پایینی با نام The Corkscrew تشکیل شده که در نزد گردشگران بخش بالایی آنتلوپ کنیون از شهرت بیشتری برخوردار است زیرا تابش نور در این دره، منظره دیدنی و بی نظیری را به وجود می آورد که توجه توریست ها و گردشگران به خصوص عکاسان سراسر دنیا را به خود جلب می کند. علاوه بر آن جالب است بدانید سطح این بخش صاف است و ارتفاع ندارد اما هزینه ورودی آن بیشتر می باشد. هزینه ورودی بخش بالایی حدود 32 تا 40 دلار و بخش پایینی حدود 20 دلار تا 25 دلار است. اگر مایل به بازدید از این منطقه هستید، بهترین زمان اواسط فروردین تا شهریور ماه است .

1__hamgardi_170884

علت پدید آمدن آنتلوپ کنیون

آنتلوپ کنیون طی چندین هزار سال و بر اثر نیروی باد و سیل های متعدد به وجود آمده است. فرسایش بر اثر این نیروها، ماسه سنگ های موجود در منطقه را تراشیده و این شکل عجیب و منحصر به فرد را به آن داده است. باید گفت که این سیل ها و باران های شدید هنوز هم در این منطقه رخ می دهد به همین علت به گردشگران اجازه نمی دهند که تنهایی از این دره دیدن کرده و حتما باید تورهای راهنما که برای بازدید موجود هستند را همراهی کنند. در سال 1997 توریست هایی که برای گشت و گذار به این ناحیه رفته بودند با سیل شدیدی مواجه شدند که یازده تن از آن ها کشته شدند تنها راهنمای تور که برای مقابله با سیل آموزش دیده بود از این حادثه جان سالم به در برد.

1__hamgardi_Lower-Antelope-Canyon-43

وسایل مورد نیاز برای بازدید

برای کشت و گذار در این دره مشهور بهتر است وسایلی مانند کوله پشتی، خوراکی، کفش مناسب، پتوی نجات، جلیقه نجات، کیسه ضد آب، کیسه طناب و چراغ پیشانی همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان