//
کدخبر: ۱۱۶۸۸۹ //

۷ فعالیت ماجراجویانه در ایسلند

ایسلند برای ماجراجویان مثل بهشت می ماند، در اینجا بی نهایت امکان گردشگری در هر نقطه ای از جزیره شما را غافلگیر می کند؛ از رفتینگ و غواصی گرفته تا بالا رفتن از یخچال های یخی و حتی تماشای نهنگ ها. در این سرزمین حیرت آور برای همه افراد تورهای ماجراجویی برگزار می شود و فعالیت های ماجراجویانه شما را بیشتر از گذشته عاشق این جزیره ی کوچک شمالی می کنند.

۷ فعالیت ماجراجویانه در ایسلند
به گزارش فرتاک نیوز،

ماجراجویی در ایسلند

۱- بالا رفتن از یخچال های طبیعی و یخ نوردی

ماجراجویی در ایسلند با یخچال های طبیعی پیوند خورده است. بیشتر از ۱۰ درصد ایسلند پوشیده از یخچال های طبیعی است پس سرزمین آتش و یخ محلی عالی برای بالا رفتن از یخچال های طبیعی و یخ موردی ست. تورهای آسان و سختی مناسب با میزان تجربه شما برگزار می شوند و زمانی که به آن ها ملحق می شود تجهیزات، وسایل ایمنی و آموزش لازم به شما داده می شود. تورهای آسان تر قسمت های پایین یخچال های طبیعی را اکتشاف می کنند و تورهای سخت تر که مخصوص حرفه ای هاست به سراغ قله یخچال های طبیعی می روند و در این میان یخ نوردی را هم در برنامه دارند.

دوست دارید به سراغ بزرگ ترین یخچال طبیعی ایسلند و اروپا بروید؟ بال رفتن از یخچال طبیعی Vatnajökull حدود ۷ ساعت طول می کشد و در این سفر از روی شکاف ها و شکاف ها می گذرید و حتی می توانید از این یخچال های طبیعی آب شیرین و گوارا بنوشید.

۲- غواصی در سیلفرا

ماجراجویی در ایسلند بدون غواصی کامل نمی شود، شاید غواصی در ایسلند غیرممکن به نظر برسد اما یک نقطه در جزیره هست که کاملا مناسب گشت و گذار در دنیای زیر آب است: شکاف سیلفرا در پارک ملی تینگولیر! شکافی که بین صحفات تکتونیکی اوراسیا و آمریکای شمالی قرار گرفته است. آب این شکاف از یخچال طبیعی نزدیک تامین می شود و شفاف و زلال است. دمای آب بین ۲ تا ۴ درجه سانتی گراد است پس برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه شناور ماندن در این آب باید لباس مناسب همراه داشته باشید. غواصی ر این محل فقط برای غواصان حرفه ای توصیه می شود؛ در این غواصی به ۴ بخش اصلی شکاف می روید و از تماشای رنگ های جذاب و شفافیت آب شگفت زده می شوید.  سنگ های بزرگ، جلبک های سبز رنگ و رنگ آبی و شفاف آب کاملا شما را به وجد می آورد.

۳- رفتینگ در میان آب های خروشان

رفتینگ در رودخانه روی دیگری از ماجراجویی در ایسلند است. ماجراجویی در میان آب های خروشان رودخانه های ایسلند منحصربفرد و متفاوت است. با اینکه هیچ کدام از رودخانه های ایسلند دارای امواج درجه ۵ نیستند اما در پایین سه تا از این رودخانه ها ماجراجویی های هیجان انگیزی انتظارتان را می کشد، رودخانه هایی که یکی از آن ها دارای امواج درجه ۴ هستند. رودخانه درجه ۲ Hvítá در نزدیکی پایتخت ایسلند قرار دارد و به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. ۴ تا ۸ نفر در قایقی بزرگ می نشینید و حتی شانس پریدن از روی صخره ها را هم دارید.

۴- طبیعت گردی

ایسلند مملوء از فرصت های هیجان انگیز طبیعت گردی است و در هر سمتی از این کشور مسیرهای مناسبی برای طبیعت گردی وجود دارد. مهم نیست که به کدام سمت می روید چون در همه جا مسیری مناسب برای طبیعت گردی را پیدا می کنید اما این نکته مهم است که حتما گشت و گذار را در مسیرهای مشخص شده انجام دهید تا به چشم اندازهای طبیعی آسیبی نزنید. بعضی از این مسیرها کوتاه هستند اما شما را با پاداش های هیجان انگیزی مثل آبشارهای دیدنی هیجان زده می کنند. یکی از جذاب ترین طبیعت گردی ها در ایسلند مسیر Látrabjarg است که در آن می توانید طوطی پافین و حتی روباه قطبی تماشا کنید. آبشارها، دره ها و دهانه های آتشفشان این مسیرها را جذاب و دوست داشتنی کرده اند. در هر مسیر تجربه های منحصربفرد و چشم اندازهای متفاوت در انتظارتان است که هر لحظه غافلگیرتان می کند.

۵- تورهای غارنوردی

یکی دیگر از ماجراجویی های هیجان انگیز در ایسلند غارنوردی و اکتشاف غارهاست می توانید به تورهای گردشگری ملحق شود و گشت و گذار در غارهای یخچال های طبیعی، غارهای آتشفشانی و غارهای مصنوعی را امتحان کنید، بازدید از بعضی از غارهای آتشفشانی در همه ماه های سال امکان پذیر است اما فرصت تماشای غارهای یخچال های طبیعی فقط در فصل زمستان مهیاست. غار آتشفشانی Vatnshellir در شبه جزیره Snæfellsnes 8 هزار سال قدمت دارد و فقط با راهنما می توانید به آن دست پیدا کنید. با رفتن به داخل این غار ۲۰۰ متر پیشروی می کنید و بعد کم کم به عمق ۳ متری زیر زمین می رسید. بعد از پایین رفتن از پله های مارپیچ و رسیدن به کف غار، تاریکی محض شما را وادار می کند تا چراغ قوه ها را روشن کنید.

۶- شناور شدن در چشمه های آب گرم

نمی شود برای ماجراجویی در ایسلند به سراغ آب های گرم نرفت. با این همه چشمه های آب گرمی که در ایسلند هست بدون ماجراجویی در آن ها هیچ وقت سفر به ایسلند کامل نمی شود. چشمه های آب گرم طبیعی در میان دشت ها و رودخانه های ایسلند را ترجیح می دهید و یا استخرهای زمین حرارتی را؟ می توانید یک ساعت از دره آکا بالا بروید تا به چشمه آب گرم طبیعی برسید و یا می توانید برای شناور شدن در استخر آب گرم به سراغ «بلو لکون» معروف بروید.

۷- تماشای نهنگ ها

آب های سرد آنسوی سواحل ایسلند شرایط مناسبی را برای زندگی نهنگ ها به وجود آورده و این یعنی در این کشور فرصتی بی نظیر برای تماشای این موجودات دریایی دارید. در طول ماه های تابستان بیش از ۲۰ نوع نهنگ در آب های اطراف این کشور هستند و تورهای تماشای نهنگ در همه شهرهای کشور برگزار می شود. روستای کوچک Húsavík در شمال ایسلند یکی از بهترین محل ها برای تماشای نهنگ هاست. از آنجایی که ایسلند در تابستان ۲۴ ساعته تابش آفتاب دارد تورها در ۲۴ ساعت شبانه روز برگزار می شوند.

cave

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان