//
کدخبر: ۱۰۵۱۲ //

با سفر به اراک فراتر از تاریخ حرکت کنید

استان اراک در نوروز 1396با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ پذیرای حضور گردشگران نوروزی خواهد بود.

با سفر به اراک فراتر از تاریخ حرکت کنید

با سفر به اراک فراتر از تاریخ حرکت کنید سید حسن حسینی، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: استان اراک در نوروز 1396با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ پذیرای حضور گردشگران نوروزی خواهد بود.

استان اراک در نوروز ۱۳۹۶ با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود. نماد سرزمین آفتاب به دلیل آنکه امام خمینی (ره) در استان اراک چشم به جهان گشوده و نماد فراتر از گردشگران نوروزی تاریخ به دلیل برخورداری استان اراک از دست‌نگاری‌هایی با قدمت ۴ هزار ساله برای این استان انتخاب‌شده‌اند.

وی افزود: ما ۱۴ هتل با ۵۵۰ اتاق و ۱۲۰۰ تخت، ۶ مهمانپذیر و 45 خانه استیجاری برای اسکان گردشگران نوروزی داریم و هم‌اکنون 4 اقامتگاه بوم‌گردی برای فعالیت در نوروز ۱۳۹۶ آمادگی دارند البته پیش‌بینی ما بر این است که 6 اقامتگاه بوم‌گردی فعال در تعطیلات نوروز داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت:۴ مجتمع بین‌راهی درجه‌یک هم داریم که هرکدام از آنها 20 سوئیت دارند و آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند.

حسینی ادامه داد: هم‌اکنون 8 منطقه نوروزگاهی در مناطقی چون نرسیده به شهر اراک، نرسیده به شهر دلیجان، خمین، ورودی اراک از سمت بروجرد، ورودی شازند از سمت بروجرد «توره»، دو دهک دلیجان و ورودی از تهران به سمت ساوه برای استان مرکزی پیش‌بینی شده و بستگی به سمن‌ها و میزان آمادگی آنها این تعداد به 12 نوروزگاه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ما هرساله ۴ مدرسه را در شهرستان اراک برای پذیرایی از مهمانان نوروزی تجهیز می‌کنیم و هرکدام از شهرستان‌های دیگر استان مرکزی نیز یک مدرسه را برای ایام نوروز در نظر می‌گیرند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم نوروزگاه‌های استان مرکزی جانمایی شده‌اند و فعالیتشان را از 25 اسفندماه سال جاری آغاز می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان