//
کدخبر: ۳۷۴۵۰۱ //

رنگ‌بندی کرونایی از رسمیت افتاده است!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تثبیت شرایط بیماری کووید ۱۹۹ رنگبندی کرونایی را از رسمیت انداخته است.

رنگ‌بندی کرونایی از رسمیت افتاده است!
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر رضا شجاعی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی مراکز درمانی استان مرکزی حدود ۴۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بستری هستند که از این تعداد پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی به کاهش آمار مراجعین کرونایی در سطح استان مرکزی به کمتر از ۴۰ نفر در هر شبانه روز و قرار گرفتن اکثر شهرها در وضعیت آبی کرونایی اشاره کرد و افزود: به دلیل کاهش قابل ملاحظه بیماران کرونایی و قرار گرفتن در شرایط تثبیت بیماری، موضوع رنگ بندی وضعیت کرونایی رسمیتی ندارد و در حال حاضر تفکیک کردن شهرها از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی بنا بر اعلام وزارت بهداشت موضوعیتی نداشته و تا زمانی که چنین شرایط پایداری حاکم باشد، رنگ‌بندی‌ها اعلام نخواهد شد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تثبیت شرایط کرونایی تا زمانی وجود خواهد داشت که پروتکل‌های بهداشتی بطور دقیق رعایت شده و جدیت لازم بر استمرار این وضعیت وجود داشته باشد.

وی همچنین، در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان، به روند کاهشی میزان مراجعات سرپایی این بیماری اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ بیمار در هفته‌های گذشته به حدود ۲۹۰ بیمار در حال حاضر کاهش یافته و خوشبختانه تاکنون در سطح استان، هیچ بیماری به دلیل ابتلا به آنفلوانزا فوت نکرده است و موارد بستری هم به دلیل عوارض ناشی از سوار شدن عفونت‌های باکتریال بر روی آنفلوانزا بوده است.

او به کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند امیدواریم در آذرماه درگیر پیک مجدد بیماری آنفلوانزا نشویم چرا که شرایط بیماری بسیار شکننده است و نباید از اهمیت این بیماری در بین والدین و کودکان کاسته شده و در جامعه عادی انگاری صورت گیرد. اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود پیش بینی خواهد شد که در نیمه آذرماه سال جاری شاهد پیک دیگری از بیماری آنفلوانزا باشیم.

دکتر شجاعی بر رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه درخصوص آنفلوانزا بویژه در مدارس و در بین گروه سنی اطفال و کودکان تاکید کرد و خواستار عدم مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک برای درمان این بیماری شد و گفت: والدین در صورت مشاهده علائم بیماری از فرستادن فرزندان به مدرسه خودداری کنند تا مشکلی برای دانش آموزان پیش نیاید.

وی در خصوص تامین داروی درمان این بیماری نیز گفت: استان مرکزی سهم خوبی از محموله دارویی که به تازگی وارد کشور شده دریافت کرده است و این داروها در داروخانه‌های معین نظیر داروخانه حیدربیگی در مجاورت بیمارستان امیرکبیر اراک و نیز داروخانه‌های شبانه‌روزی عرضه می‌شود و فعلا وضعیت استان در تامین آنتی بیوتیک و سرم مطلوب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۵۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان